Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: Ephiphone

  1. #1

    Standaard

    Ja ja, het beginnertje laat weer eens van zich horen...

    Na een tijdje op dit forum rondgelezen te hebben ben ik al heel wat wijzer op het gebied van wat ik wel en niet moet kopen. Zo las ik bijvoorbeeld dat het merk "ephiphone" errug goede gitaren maakt.

    Ik zag laatst op de site van http://www.feedback.nl dat ze startersets hebben van de LP en SG series. De gitaren zagen er goed uit en bovendien zat alles erbij. Gitaar, snoeren, (bagger) versterker, tas voor je gitaar enz.
    Is dit nu een goede beginnersaankoop of zit er in zo'n setje een gitaar die bij de lopende band controle afgekeurd is?

    P.S.: ze hebben op die site ook een gelijk geprijsde starterkit van "Squier". Is die beter of slechter dan die van Ephiphone?

    P.S.: Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kon nix over Ephiphone starterkits vinden!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    WAAR heb je gelezen dat Epi ERG GOEDE gitaren maakt? Nee gekkigheid...voor een beginner zijn het gitaren die goed voldoen (dat is waar).

    Er zijn ook Squier starterssets, en van BC-Rich, en van Ibanez, en van Washburn en dan is de koek wel zo'n beetje op. Ligt er aan in welke winkel je komt meestal :smile:

    Grote voordeel van allemaal: Je bent gelijk klaar, en het is meestal de bodemprijs voor de combinatie van allemaal (tenzij je 2ehands wil gaan, en dan moet je iemand kennen die er verstand van heeft)

    Grote nadeel van allemaal: Als je een beetje kan spelen wil je wat anders/beters. Dit is vaak niet zo erg, in het begin is het vaak de vraag of je met gitaar doorgaat of niet.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    Ik neem aan dat je hier op het forum hebt gelezen dat "epiphones errug goeie gitaren zijn".
    De meeste mensen hebben toch betere epiphones dan dat er in die starterssets zit. Denk aan het Les Paul standard model, of G-400 (SG model) of misschien een es 335.

    En niet alles zomaar aannemen van mensen, je moet zelf ook (moeten) kunnen oordelen over gitaren, je kan er dan maar beter zo vroeg mogelijk mee beginnen.

    Mijn broer heeft ooit zo'n squier beginset gehad, prima set, zou ik zeggen. Een stratocaster model is lekker veelzijdig, zo kan je lekker je eigen sound vinden, en dat helpt weer in de koop voor je volgende gitaar (want je startersgitaar wil je vroeg of laat vervangen).
    Het enige minpuntje aan de squier was, dat ie wat snel ontstemde, maar dat is volgens mij bij de gemiddelde epiphone ook al een minpuntje en dat zal al helemaal een ramp zijn op de (nog) goedkopere epiphones.

    Als je t mij vraagt, zou ik voor de Strat startersset gaan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ja ik heb een epiphone les paul custom met sd's erin e.d. Zelf iedere keer goed afgesteld even nog potmeters vervangen en ik heb niets te klagen. Maar goed dan ben je ook zo'n 900 euro kwijt en dan heb je nog alles zelf gedaan (solderen van elementen e.d.) ik verwacht niet dat dat jouw bedoeling is.
    De epi lp 90 daarintegen speelt niet echt lekker moet ik zeggen. Oftewel je kan niet van het merk uitgaan want het verschild teveel qua model. Ik ben echt een les paul fan maar als je niet veel geld hebt kun je beter een strat kopen die bij de lagere prijzen vaak beter zijn dan de laaggeprijsde les pauls. Maar goed neem iets wat je lekker vindt spelen, dat is het belangrijkste bij een beginnersgitaar. De klank ontloopt elkaar niet al te erg. Dus een lekker spelende, maar wel degelijke gitaar. Ga eens naar een muziekzaak en probeer ze even allemaal uit die in jouw budget vallen. Ga een paar dagen later nog een keer en doe hetzelfde. Dan kun je wel een goede keus maken. Neem anders iemand mee die veel van gitaren afweet, die dus kan zeggen of bepaalde mankementen te verhalen zijn op de afstellen of gewoon echt een fout in de gitaar.
    Succes.

  5. #5

    Standaard

    OK

    Kan ik hieruit opmaken dat ik dus beter af ben met zo'n Strat van squier??
    En idd, het gaat mij er niet om dat ik meteen echt DE gitaar heb staan die ik fantastisch vind. Ik leer eerst wel goed spelen, dan kan ik daarna een berg geld uitgeven aan een wat proffesioneler model.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2002
    Locatie
    Winschoten
    Berichten
    831

    Standaard

    hoeveel heb je ongeveer te besteden dan?

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik zou je ook willen adviseren voor het Strat-pack te gaan, want een gitaar kopen die er uitziet als een Les Paul en speelt als een draak is heiligschennis !

    Verder geen kwaad woord over Epi, de normaal geprijsde modellen zijn zeker niet slecht voor hun geld.


  8. #8

    Standaard

    Omdat ik zeg ga beginnen wil ik niet heeeel veel uit gaan geven. Dat doe ik wel als ik het spelen onder de knie heb. Zo'n 300 euro is mn maximum.
    En wat bedoel je trouwens met "spelen als een draak"? Het klinkt mij als iets positiefs, maar bedoel je dat ook?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    Tis negatief bedoel iig

  10. #10

    Standaard

    Als iets speelt als een draak, dan speel het niet als een PRS Dragon 2002, maar onwijs kut!!! :razz:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top