Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Hardware amp modeler als geluidskaart?

    Hallo,

    Ik sta op het punt om enkele audioaankopen te maken, maar best toch eerst maar eens enkele dingen navragen.

    De aankoop zal bestaan uit M-audio StudioPro3 active monitors, omwille van het formaat en het geluid ... voor die prijs
    Ik twijfel nog tussen 2 zaken, een Line6 TonePort of een echte modeler (zoals bv. digitech, boss, zoom, ...). Reden hiervoor is dat ik niet zeker weet of je die dingen ook kan gebruiken als geluidskaart voor je pc.
    Je kan ze wel aansluiten op je pc om mee op te nemen en ze hebben outputs voor luidsprekers, maar kan je ook de rest van het geluid dat via je pc gaat ermee naar luidsprekers sturen (bv. liedje spelen in iTunes ed.)

    Vooraleer er vanalle dingen naar me gegooid worden over modelers, ik heb ook een Valvestate 8080 en een Fender Twin Reverb '65 (reissue).

    Thanks!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Modellers zijn gewoon slecht! Nooit aan beginnen.........




    Hmmz , alrighty dan Heb zelf een GT-8 gekocht gisteren.
    Je kunt je TonePort gewoon als geluidskaart in iTunes gebruiken. Heel simpel. Gewoon even naar geluidsinstellingen in windows gaan en je TonePort kiezen.
    Overgens kan je dat met een PodXT / PodXT Live ook. Een Boss GT-8 dan echter weer niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  3. #3

    Standaard

    Het is uiteindelijk nog wat anders geworden
    Een M-audio Blackbox.

    Geweldig content van!
    Van de monitors ook overigens, enorm geluid uit zo'n kleine dingen.

    Ik vind er hier op het forum wel niks over terug.
    Nog gebruikers?

  4. #4

    Standaard

    Kga wsl binnenkort ook zo'n Black Box kopen, ziet er me erg gebruiksvriendelijk ding uit, maar ben ook nog een beetje de kat uit de boom aan het kijken omdat hij precies niet erg populair is?

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ze ook zowat allemaal overlopen en dit kwam mij eigenlijk het beste uit.

    Ik moest aansluiting hebben naar computer, stereo outs, mogelijk patches aan te passen (uploaden/downloaden), ...
    Uiteindelijk bij de blackbox terecht gekomen, bleek dat ook nog een hoop modellen te bevatten uit de Adrenalinn II. Dat was eigenlijk de modeller waar ik oorsponkelijk voor zou gaan.
    Bovendien is het spotgoedkoop vergeleken met andere oplossingen. Ik heb er een aantal getest in de winkel en de meesten zijn allemaal goed, op enkele na. Ze klinken allemaal anders, maar op de de blackbox kan je enorm veel prutsen aan de sound (40 amps met pre/post gain, treble, mids & bass, een hoop effecten, drumcomputer, ...).

    Ik heb er uiteindelijk 145€ aan gegeven via thomann.de, en dat is het meer als dubbel waard! Het is ook geen prul, tis stevig gemaakt, alles is netjes afgewerkt, ...

    Maar ge moet natuurlijk zelf u gedacht maken. Moest ik iets zoeken wat niet aansluitbaar moest zijn op de PC, was ik voor de GT-8 gegaan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top