Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21

    Standaard

    het blijft een kwestie van smaak. de elementen klinken geweldig vind ik. laten precies horen wat je speelt en reageren heerlijk op riffjes en slagjes enzo. ze klinken wat ouderwetser dan de elementen waarmee ze vergeleken werden maar hebben gewoon een eigen geluid. ben je iemand die veel high gain speel dan kan ik me voorstellen dat het niet jouw elementen zijn maar op zich niks mis mee.
    niet vergeten dat we allemaal wat anders spelen.

    @Goldeneye speel jij niet in die "Andre Hazes" coverband?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #22
    Member
    Geregistreerd
    21 juli 2006
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith
    Sustain heeft trouwens niets met de elementen te maken. In mijn beleving dan.
    Slecht een beetje, maar inderdaad meer van de bouw en de demping in het hout (afhankelijk van constructie, massa, celstructuur enz.) Sustain krijg je het meest door het lang blijven trillen van de snaar. Daarbij helpt de body die het element onder de snaar beweegt ten opzichte van de snaar (kan dus ook dempen!), maar ook de gevoeligheid van de spoelen en de weerstand in de draden zijn van invloed. Als slechts een hele lichte trilling van de snaar ten opzichte van het element nog een inductiespanning oplevert, kan een gitaar heel lang sustainen. Of het ook mooi klinkt is dan nog een andere vraag. En dan is het ook nog weer afhankelijk van je versterker... Ach er zijn zoveel parameters...
    Laatst gewijzigd door BaseSix; 22 december 2006 om 00:09

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2006
    Locatie
    omgeving rotterdam
    Berichten
    205

    Standaard

    Vandaag ff langs feedback (rdam) gereden in de hoop een faded uit te proberen.

    Aangezien ik er nergens 1 zag staan ben ik langs een verkoper gelopen met de vraag of ik er een kon proberen, waarop ik te horen krijg dat ze al een week uitverkocht zijn nadat ze als warme broodjes over de toonbank vlogen...

    Toch best een slimme zet van gibson volgens mij

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    elementen heeft toch ook wel wat te maken met de sustain?? ik heb seymour duncans alnico 2 pro's erin. die hebben zwakke magneten erin waardoor ze minder sterk aan de snaren trekken en dus meer sustain. Ook kun je ze daardoor dichter bij de snaren zetten waardoor het geluid vetter wordt. Ik zou zowiezo de burstbuckers eruit halen en die elementen erin zetten omdat ze meer mijn smaak zijn. En een fishman piezo brug lijkt me ook stoer bij een les paul. Maar de faded's waren uitverkocht bij feedback? komen ze nog weer? of worden ze nu niet meer gemaakt door gibson?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    maxguitars (den haag) heeft er een bult liggen..

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    317

    Standaard

    Ze kosten nu in de USA 1500$ bij Music123 dus de prijs zal wel voorlopig hetzelfde blijven. Denk dat Nederland het eerste land was waar ze een tussenprijs hebben geprobeerd.

    Fender is met een nieuwe Classic serie gekomen met Custom onderdelen voor weinig, ook nog niet eerder vertoond.

    De heren gitaarbouwers zijn opzoek naar een prijslevel dat goed verkoopt, we zullen wel meer gaan zien.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top