Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    ja dat ie anders klonk dat wist ik. slash heeft op zijn nieuwe gibson signature ook een faded laag wat volgens hem de sound ook ten goede komt (en ik hou zelf ook heel erg van de lekkere 'hout' klank van een les paul). alleen dan praten we wel over een custom 59 gibson van om en nabij de 4500 euro ofzo. maar ze staan nog gewoon op de gibson site dus ze worden toch nog gewoon gemaakt of zie ik dat verkeerd? ik vind 1399 voor een nieuwe Gibson les paul Standard belachelijk laag als je het vergelijkt met wat ze normaal kosten. Daarmee zeg ik uiteraard niet dat 1399 geen flinke duit in het zakje is, en zeker niet voor een gitaar maargoed.... persoonlijk vind ik de faded's er nog cooler uitzien. En op de gibson site zeggen ze dat een faded laklaag nog bewerkelijker is dan een normale laklaag omdat ze hem nog moeten 'washen' ofzoiets. Bewerkelijker zou in mijn optiek dan ook duurder moeten zijn dus ik snap er niks van dat die dingen een stuk goedkoper dan de normale standards zijn. kan bijna niet geloven dat er geen addertje onder het gras moet zitten. maar de keuze voor een 'echte' gibson komt nu wel aardig dichtbij haha.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    21 december 2006
    Berichten
    159

    Smile LP Faded

    Ik heb een hekel aan de Gibson les Paul Standard ''Faded''!! Vooral met de burstbuckers erin. Dit is het typische voorbeeld van een echte Gibson LP Standard, maar het mag niet duur zijn, dus we gaan het allemaal wat inperken, maar wat opleuken met ''burstfuckers''...als je hier een jaar op speelt zul je deze gitaar gauw zat zijn.....dan zie je de echte LP Standards en dan denk je toch:"wow....die toon zocht ik...had ik maar doorgespaard''
    De burstbuckers hebben wel heel erg een eigen toon en zijn leuk voor lichte blues en schattige riffjes, maar zodra je over wilt gaan op hardrock/heavy blues/metal, dan krijg je gauw een hekel aan burstbuckers.... SUSTAINLOOS.
    Een Gibson moet gewoon kunnen rocken met veel distortion en een sustain van hier tot Tokio...en anders buy a Fender. De LP Standard Faded ziet er uit als speelgoed en klinkt er ook naar...ff doorsparen en je hebt een ECHTE Gibson les Paul Standard.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Hoef je niet eens door te sparen!

    Zie mijn signature

    Spammerdebam!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goldeneye
    Ik heb een hekel aan de Gibson les Paul Standard ''Faded''!! Vooral met de burstbuckers erin. Dit is het typische voorbeeld van een echte Gibson LP Standard, maar het mag niet duur zijn, dus we gaan het allemaal wat inperken, maar wat opleuken met ''burstfuckers''...als je hier een jaar op speelt zul je deze gitaar gauw zat zijn.....dan zie je de echte LP Standards en dan denk je toch:"wow....die toon zocht ik...had ik maar doorgespaard''
    De burstbuckers hebben wel heel erg een eigen toon en zijn leuk voor lichte blues en schattige riffjes, maar zodra je over wilt gaan op hardrock/heavy blues/metal, dan krijg je gauw een hekel aan burstbuckers.... SUSTAINLOOS.
    Een Gibson moet gewoon kunnen rocken met veel distortion en een sustain van hier tot Tokio...en anders buy a Fender. De LP Standard Faded ziet er uit als speelgoed en klinkt er ook naar...ff doorsparen en je hebt een ECHTE Gibson les Paul Standard.

    gozer, gaat t wel helemaal lekker? op de customshopmodellen zitten exact dezelfde burstbuckers hoor. en ik heb wel eens een LP standard faded getest waar ik echt helemaal gek op was. je post slaat als kut op dirk. je hebt goeie les pauls en slechte les pauls. over de studio zei men ook, KUTgitaar. toch heb ik er eentje die de meeste LP's wegknalt hoor.

  5. #15

    Standaard

    Ik vind de fadeds ook erg mooi moet ik zeggen. De burstbuckers daarentegen vind ik eigenlijk ook maar niks. Ze zaten in m'n Std Premium+, maar ze zijn heel snel vervangen door Duncans. Niet mijn ding.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2002
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goldeneye
    Ik heb een hekel aan de Gibson les Paul Standard ''Faded''!! Vooral met de burstbuckers erin. Dit is het typische voorbeeld van een echte Gibson LP Standard, maar het mag niet duur zijn, dus we gaan het allemaal wat inperken, maar wat opleuken met ''burstfuckers''...als je hier een jaar op speelt zul je deze gitaar gauw zat zijn.....dan zie je de echte LP Standards en dan denk je toch:"wow....die toon zocht ik...had ik maar doorgespaard''
    De burstbuckers hebben wel heel erg een eigen toon en zijn leuk voor lichte blues en schattige riffjes, maar zodra je over wilt gaan op hardrock/heavy blues/metal, dan krijg je gauw een hekel aan burstbuckers.... SUSTAINLOOS.
    Een Gibson moet gewoon kunnen rocken met veel distortion en een sustain van hier tot Tokio...en anders buy a Fender. De LP Standard Faded ziet er uit als speelgoed en klinkt er ook naar...ff doorsparen en je hebt een ECHTE Gibson les Paul Standard.
    Experiment. Men neme een LP Standard (Faded of niet maakt niet veel uit). Men plugge in om het even welke versterker. Men neme het halselement met volume en tone volledig open. Men slage een noot aan met lichte vibrato. Dikke sustain die zolang duurt dat je gerust ff een pizza kunt gaan eten en je gitaar is nog aan het zingen. En dat met Burstbuckers dames en heren!
    Dat Burstbuckers je smaak niet zijn ok, maar ze zomaar afkraken... Bovendien zijn Burstbuckers heel wat moderner gevoiced dan de originele LP elementen en staan ze hun mannetje dan ook veel beter in high gain toepassingen.
    Had je een dikke IMHO achter je post gezet had ik je geloofd, maar dit is dikke BS. Ik weet ontelbare gitaristen die een killer toon halen uit een recente LP met Burstbuckers. Bovendien zijn ook de Custom shop modellen dikwijls uitgerust met Burstbuckers, en ook alle Standards uiteraard. Van de niet-custom shop modellen zijn het alleen de Studio en de Classic die geen Burtstbuckers hebben.

    Het is wel waar dat de elementen uit de LP Studio en de Classic nog agressiever en donkerder klinken, maar imo klinken ze wel minder breed en open, wat meer dichtgeknepen en gescooped, waar je van moet houden, stevige muziek of niet. Ik baseer me hier wel op een SG, misschien dat ze in een LP wel anders klinken.
    Laatst gewijzigd door andoni; 21 december 2006 om 18:45
    Spam: Ashdown Fallen Angel straight 4x12 cab, Celestion speakers, 16 Ohm: 200 euro (als nieuw)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andoni
    Experiment. Men neme een LP Standard (Faded of niet maakt niet veel uit). Men plugge in om het even welke versterker. Men neme het halselement met volume en tone volledig open. Men slage een noot aan met lichte vibrato. Dikke sustain die zolang duurt dat je gerust ff een pizza kunt gaan eten en je gitaar is nog aan het zingen. En dat met Burstbuckers dames en heren!
    hahaha doet me denken aan dat stukje uit 'spinal tap'. the sustain is enormous! you can go and have a bit or somethin'!



    maar bro, je hebt compleet gelijk

  8. #18
    Member
    Geregistreerd
    21 juli 2006
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goldeneye
    Ik heb een hekel aan de Gibson les Paul Standard ''Faded''!! Vooral met de burstbuckers erin. Dit is het typische voorbeeld van een echte Gibson LP Standard, maar het mag niet duur zijn, dus we gaan het allemaal wat inperken, maar wat opleuken met ''burstfuckers''...als je hier een jaar op speelt zul je deze gitaar gauw zat zijn.....dan zie je de echte LP Standards en dan denk je toch:"wow....die toon zocht ik...had ik maar doorgespaard''
    De burstbuckers hebben wel heel erg een eigen toon en zijn leuk voor lichte blues en schattige riffjes, maar zodra je over wilt gaan op hardrock/heavy blues/metal, dan krijg je gauw een hekel aan burstbuckers.... SUSTAINLOOS.
    Een Gibson moet gewoon kunnen rocken met veel distortion en een sustain van hier tot Tokio...en anders buy a Fender. De LP Standard Faded ziet er uit als speelgoed en klinkt er ook naar...ff doorsparen en je hebt een ECHTE Gibson les Paul Standard.
    Haha dit vidn ik nou altijd geweldige posts! Super goed onderbouwde mening....

    We moeten wel even een onderscheid maken tussen Burstbucker 5's (oftewel de Pro's) die je vind op alle standaard productie LP standards en de Burstbucker #1, #2 en #3 die je vind op de Customshop LPs (Standards èn customs). Allen klinken zeer verschillend en zelfs exemplarisch vallen ze elk binnen een tolerantie en klinken ze dus verschillend. Niet veel, maar toch. Maargoed. Ik ben na een jaar mijn BBs nog niet zat! Zeker niet! En sustain? Ik klaag niet!

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    14 maart 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    57

    Standaard

    Ik zag de Faded Tobaco Burst geloof ik in Feedback toevallig WAUW !!! Dat ding ziet er supermooi uit, ik kan bepaalde reacties wel begrijpen..

    Voor mij is die gitaar echt prima!! qua houtsoorten die er gebruikt worden elementen etc etc. de specs die maken het zeker waar voor die prijs! Alleen ik hou niet zo van een LP maar als je er echt van houdt dan zou ik je zeker aanraden om die uit te testen loop die zaak in probeer t!
    Bunu anliyabiliyormusun?

  10. #20

    Standaard

    Sustain heeft trouwens niets met de elementen te maken. In mijn beleving dan.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top