Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard gibson les paul standard faded.

    Ik noem verder geen namen van winkels ofzo maar als je hier op de site bij 'direct zoeken' op Gibson les paul klikt dan zie je het vanzelf als je naar beneden scrollt.

    Waarom wordt de Gibson Les Paul Standard Faded een stuk goedkoper aangeboden dan de gewone standard? zo rond de 1400 euro nieuwprijs. terwijl de gewone standard toch zeker meer dan 2000 euro kost en doorgaans toch wel zo'n 3000? Op de Gibson site staat dat de 'faded' versie een AA top heeft terwijl de gewone 'standard' vaak een AAA top heeft. verdere verschillen kan ik niet opmerken. Kan iemand mij het grote verschil in prijs toelichten? En is een standard faded versie misschien dus een stuk inferieurer dan een gewone standard?
    Laatst gewijzigd door kassie; 18 december 2006 om 01:24
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    de faded serie heeft een minder dikke laklaag (klinkt overigens iets meer open dan de normale lak) en omdat de lak minder dik is, kan de gitaar minder glimmend gepoetst worden => FADED!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ze hebben beide dezelfde stukken hout en worden volgens de norm in elkaar geplakt. Ik heb even niet op de site gekeken, maar wellicht dat er andere elementen in zitten of andere mechanieken, maar in ieder geval niets wat het prijsverschil rechtvaardigd.

    De faded ziet er veel geiler uit naar mijn idee. En als het ding ook nog eens goed speelt en klinkt, dan WIL ik niet eens weten waarom het goedkoper is dan de 'gewone' standard.

    Uiteraard is de lakprocedure goedkoper, maar goed. Zalig zijn de onwetenden.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #4

    Standaard

    De faded gaat straat prijs normaal voor 1999

    doordat de gitaar niet meer gemaakt wordt wordt hij in nederland door de importeur opgekocht en op de markt gezet voor deze absurd lage prijs. straks gaat de prijs met de laatste modelen wee omhoog totdat hij niet meer leverbaar is. doe er je voordeel mee.

    een prijs verschil wat zo groot is kan natuurlij nooit komen omdat er wat minder lak opzit. het is gewoon een commerciele stunt waar je je voordele mee kunt doen.

    Hij hing hier bij Sonora en ik was er al verliefd op. had op een paar honder euro na het geld al bij elkaar tot ik zag dat hij ergens anders voor 1499 werdt aangeboden. ik heb dat ook gezegd waarna er contact is geweest met Pepijn (geweldige gozer trouwens) en hij heeft deze informatie verstrekt. ik zal vast niet alles weten want ook ik ben consument maat dit is dus de strekking van het verhaal. Het verschil is verrekend en ik heb mn Faded tegen een goede prijs. ben er erg blij mee. fijne gitaar met goed geluid.
    zou er graag nog een willen... maar we gaan nu maar eens kijken naar een explorer...
    Succes
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    Hij hing hier bij Sonora en ik was er al verliefd op. had op een paar honder euro na het geld al bij elkaar tot ik zag dat hij ergens anders voor 1499 werdt aangeboden.
    Bij Feedback werden ze zelfs al voor 1399 aangeboden. Ik zou ook meteen toeslaan. Hetzelfde geldt voor de ES 335 faded. Ook van die schoonheden met een relatief lage prijs.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Yep. Ze zien er prachtig uit die maar die lak laag. Daar moet je van houden. Of er toch een kopen en dan bij Voxhumana of Peer Dellen een goede lak laag er op laten zetten. Maar wat kost dat ? Misschien een overweging waard en ff informeren?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    door die laklaag resoneert de body beter en is het dus in theorie een beter klinkende gitaar.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
    door die laklaag resoneert de body beter en is het dus in theorie een beter klinkende gitaar.
    Nee, door de andere laklaag resoneert de body ANDERS dan normaal en klinkt dus ook ANDERS.

    Ik denk niet je beter mag zeggen, want dit is toch gewoon een smaak kwestie?

    Vind het super gave gitaren.. tis alleen dat ik niet ff 1400 euri opzij kan leggen...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Nee, je kunt niet alles hebben. Je hebt laatst ook al een top-amp gekocht, het houdt een keer op.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10

    Standaard

    Ik ben vorige week met een vriend naar Almere gereden achter zo'n faded. Mooie gitaar, goeie bespeelbaarheid, lekkere sound... Ik zou niet twijfelen moest ik het geld kunnen missen en ik wil een LP. De elementen zijn zo'n burstbuckers denk ik.
    Niet GRATIS :

    Meerdere strat en tele slagplaten.

    Pm voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top