Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 21 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 206
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
    Volledig mee akkoord, maar de topicstarter koopt uiteindelijk niet wat hij wou omdat hij geen korting kreeg?
    Volgens mij stond de TS al bij de kassa en ging daar nog om korting vragen. Dan ben je wel te laat IMO.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slevin
    Korting eisen vind ik maar erg raar, nee heb je en ja kan je krijgen. Maar om er nou van uit te gaan vind ik nogal triest en, zoals Tho al zei, verwend eigenlijk.
    Je moet er niet van uit gaan, maar er zit al standaard een marge ingebouwd in die prijzen. 10% eraf moet altijd wel lukken.

    Over afdingen gesproken...in het buitenland (china, turkije, enz...) is het heel normaal om af te dingen, ook in de normale winkels en ook als het maar om 1 koffiezetapparaat gaat. In china zijn al grote "clubs" opgericht om producten samen te kopen en op die manier korting te krijgen. Maar daar dingen ze echt door tot op het bot en ook om iets wat al dik in de aanbieding is.

    Zo zijn er wel meerdere dingen die in het buitenland normaal zijn en die hier raar bevonden worden. Bijvoorbeeld eten uit een restaurant wat je niet op kan laten inpakken en meenemen is in het buitenland (ik dacht engeland) de gewoonste zaak van de wereld en als je dat hier vraagt kijken ze je heel erg raar aan.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben wat de topicstarter nou precies gekocht heeft. En dan heb ik het over merken van gitaren en versterkers etc.
    Gonna dance all my shit away

  4. #24

    Standaard

    De prijzen op Fender zijn al redelijk lang vrij maar het is maar sinds kort dat de verkopers er echt gebruik van maken (in België toch). Dat wil zeggen dat je voor dezelfde Fender in de ene winkel bv 800 euro betaalt en in de andere 1000 euro. Daarom is het altijd wel aangeraden om iets te vragen in de trant van 'Is dat de netto prijs?' of 'kunnen we iets overeenkomen?' wel, in belgië werkt dat toch altijd. In Nederland is dat niet echt het gebruik (denk ik) omdat men daar niet zo vertrouwd is met zwartwerk, fraude en andere duistere zaakjes die bij ons alledaags zijn

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CowGuitar
    Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben wat de topicstarter nou precies gekocht heeft. En dan heb ik het over merken van gitaren en versterkers etc.
    Ik ook. Waarschijnlijk een Stagg of zo, daar zitten nog prima marges op. Daarom houden winkeliers meer van Stagg dan gitaristen. Da's ook het zielige van dit soort mannetjes, ze naaien uiteindelijk zichzelf, omdat ze bang zijn dat ze genaaid worden...

    Wizz

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2005
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    417

    Standaard

    Ik vind ook dat je altijd korting moet vragen, alleen wel net iets eerder dan dat je al bij de kassa staat ja. Het is en blijft een zakelijke deal en in Nederland dingen we bijna nergens op af op, auto's na dan, dat doet bijna weer iedereen. Raar eigenlijk!
    De hele markt is gebasseerd op vraag en aanbod en dan zou je gewoon maar het aanbod moeten accepteren van een bepaalde verkoper!! Ik bedoel eigenlijk als jij vind dat het aanbod te duur is laat je dat merken, zodat de vraagprijs lager komt te liggen en je kunt gaan onderhandelen. Als een verkoper daar niet voor openstaat ga je gewoon lekker ergens anders heen toch?

    Natuurlijk kun je niet 10 EU bieden op iets dat redelijkerwijs productietechnisch gezien al stukken duurder is dan een tientje, maar idd een procentje of 10-15 moet er wel af kunnen!
    pacemaker pace yourself, keep running!
    check ook ons eigen clip Alone!! op youtube

    En de website (je bent van harte welkom)
    http://www.nothingincommon.nl

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Daar -->
    Berichten
    579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RvB
    Zo zijn er wel meerdere dingen die in het buitenland normaal zijn en die hier raar bevonden worden. Bijvoorbeeld eten uit een restaurant wat je niet op kan laten inpakken en meenemen is in het buitenland (ik dacht engeland) de gewoonste zaak van de wereld en als je dat hier vraagt kijken ze je heel erg raar aan.
    Doggybags, amerika volgens mij. Snap het ook wel, maar ik vind het asociaal om het te -eisen-, dan niet krijgen en boos te worden :P

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sregor
    maar idd een procentje of 10-15 moet er wel af kunnen!
    Waar baseer je dat op ? In de praktijk krijgt iedereen tegenwoordig op Gibson en Epiphone al meer dan 25% korting, op Marshall 20%, op Fender minstens 15%.
    Dan ben je toch een ontzettende sukkel als je genoegen zou nemen met 10-15% ? Maar een nog grotere sukkel als je bovenop die vijfentwintig nog eens tien zou willen hebben.

    Wizz

  9. #29

    Standaard

    Ach het kan nog gekker:

    Van de week wilde ik een Variax en POD XT live proberen, kijken hoe praktisch het is, hoe het werkt met de software etc. etc.
    Dus ik naar een muziekzaak in het Groningen.. (naam zal ik niet zeggen) om eens flink te testen. Ze hadden een setje klaarstaan, inclusief PC. Dus ik ging zitten, kom ik erachter dat ik geen plectrum had. Wat doe je dan? Dan loop je even naar de balie en vraag of ze een voor je hebben. Ik kon er een kopen..........
    Ben ik dan ook verwend dat ik weg ben gelopen omdat ik dat te lomp voor woorden vond?

    @ wizz, je kent de winkel vast, waren vroeger je overburen (hoef ik naam nog steeds niet te noemen)
    Zion Pikasso, Gibson LP Classic =>Marshall JMP-1=>Peavey Classic 50/50

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    403

    Standaard

    Het enige nadeel in nederland is dat de meeste prijzen al redelijk scherp zijn (in muziekwinkels dan). Er zijn een hoop winkels in nederland die al goedkoper zijn dan al die duitse internetwinkels. Lang ook niet alle artikelen, maar bijvoorbeeld epiphones en gibsons vind ik in nederland al redelijk goedkoop.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top