Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Exclamation Buis vervangen in Marshall combo ?

    Hey,

    Ik heb een Marshall 8240 combo, en ik heb nu al een tijd een probleem met het overdrive kanaal. Volgens mij klinkt hij een stuk minder dan toen ik hem kocht, maar kan ook dat ik nu een hogere verwachting heb :P

    In ieder geval, het probleem is: Als ik een tijdje op het overdrive kanaal speel, dan klinkt alles wat ik ook speel ineens alsof iemand op de laagste tonen van een goedkoop keyboard zit te rammen. Ik heb hem een keer weg gebracht naar "De ampman" die zei dat hij er een nieuwe speaker in zou zetten (wat me raar leek, want het gebeurt pas na een tijdje en alleen op kanaal 2) Maar uiteindelijk zei hij dat hij gewoon mn speaker wat vaster had gezet en dat het opgelost was ofzo..

    Thuis gekomen was dus nogsteeds hetzelfde probleem. Voor zover ik weet heeft de versterker 1 buis in de pre-amp ? Die ik nog nooit heb vervangen, zou dat het probleem zijn ? Of wat kan het nog meer zijn ? Als dat het is, welke buis kan ik er het beste in zetten en waar haal ik die vandaan ?
    Laatst gewijzigd door Justinschut; 25 december 2006 om 18:21

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    Het zou heel goed aan de buis kunnen liggen. Zeker omdat het na verloop van tijd optreed.
    Zo'n 12AX7 kost niet de hoofdprijs, dus zeker het proberen waard.

  3. #3

    Standaard

    Ok, dus welke buis moet ik precies hebben en waar kan ik die het beste halen en hoeveel kosten ze ?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Tis een 12ax7 /ecc83 kost tja vanaf 7,50

  5. #5

    Standaard

    Ok, heb een buis besteld van JJ nu nog er in zetten. Moet ik zeker een plaat los schroeven ergens ? of moet ik een heel stuk van de versterker er uit schroeven om bij de buis te komen ?

  6. #6

    Standaard

    Iemand enig idee ?

    Heb de versterker omgedraaid en zo te zien zit het hele versterker gedeelte in een grote metalen bak, zie ook nergens schroeven ofzo.

    Alleen aan de bovenkant van de versterker zitten schoeven.. moet ik die los maken om dat hele versterker gedeelte er uit te halen en dan de buis vervangen ?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    hele versterkergedeelte eruit, buis voorzichtig los wiegen, nieuwe erin drukken.

  8. #8

    Standaard

    Ok, ik ga het proberen... Dat zijn dus alleen 4 schroeven op de bovenkant van de versterker ?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    jups, en als het er meer zijn merk je dat wel, je molt hem er niet direct mee.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb ook eens een ecc83 vervangen in mijn ex 8240.
    Je schroeft inderdaad de schroeven los aan de bovenkant van de amp, dan komt het chassis naar beneden zetten. Hou er even een hand onder anders lazert de boel naar beneden. Nog beter is om de combo met speakers naar beneden gericht op een bed of op de grond te leggen.

    Je ziet maar 1 ecc 83 zitten tussen alle onderdelen, kan niet missen. Er zit een ijzeren kooitje omheen die niet makkelijk losgaat. Deze til je een beetje op, oude ecc83 eruit, nieuwe erin. Chassis weer goed vastmaken, schroeven ff apart leggen.

    Edit: de valvestates hebben als kwaaltje dat de gebruikte potmeters zeer matig zijn. Is je probleem niet opgelost met je buis vervangen, probeer dan eens wat contactpray of vervang de (vaak gain of volume)pot. Succes.
    Laatst gewijzigd door Mr.Bluesbreaker; 26 december 2006 om 14:00

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top