Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Distortion

  1. #1

    Standaard Distortion

    Hee,
    Ben op zoek naar een goed distortion pedaaltje en heb over de Boss DS-1 en de Ibanez TS veel gelezen. Zijn er mensen die een van, of zelfs beide pedaaltjes in zijn of haar bezit heeft? Heb niet de zware metal zone units nodig. Wil er een mooie OD, maar ook een goede rock distortion uit halen
    Gr,

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2006
    Locatie
    graveland
    Berichten
    277

    Standaard

    de ds-1 is zeker goed maar alleen met een keeley mod vind ik.

    google er maar wat over ...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    's-Hertogenbosch, NL
    Berichten
    469

    Standaard

    DS-1 die je op dit moment in de winkel kunt halen (Taiwanees als ik me niet vergis) vindt ik niet veel aan. Ik heb zelf een Japanse DS-1 via Ebay (tweedehands) gekocht en die is wel heel lekker.

    Ik raad je dan ook aan om als je voor een DS-1 gaat een Japanse te kopen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2006
    Locatie
    graveland
    Berichten
    277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pun
    DS-1 die je op dit moment in de winkel kunt halen (Taiwanees als ik me niet vergis) vindt ik niet veel aan. Ik heb zelf een Japanse DS-1 via Ebay (tweedehands) gekocht en die is wel heel lekker.

    Ik raad je dan ook aan om als je voor een DS-1 gaat een Japanse te kopen.
    klopt die is beter en minder schel etc.

  5. #5

    Standaard

    Hier staat een verslag van mijn bevindingen recent in de winkel: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84182

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    De jaren 80 overdrive en distortion pedaaltjes van Ibanez vond ik zelf niet verkeerd klinken. Op MP worden ze nog regelmatig aangeboden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Gewoon een nieuwe DS1 in de winkel kopen, niks van de praatjes aantrekken en even de tijd nemen om 'm goed in te stellen icm je versterker en je eigen smaak. Met een beetje goede wil en een geduldig oor krijg je precies het geluid dat je zoek, ook zonder keeley mods en japanse toestanden. Maar wel voor 30 euro tweedehands op ebay ofzo.

  8. #8

    Standaard

    Koop een Digitech Hot Head. Goedkoop en er zit een lekkere sound in.

    Gebruik deze zelf ook en met heel veel plezier.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjong999
    Gewoon een nieuwe DS1 in de winkel kopen, niks van de praatjes aantrekken en even de tijd nemen om 'm goed in te stellen icm je versterker en je eigen smaak. Met een beetje goede wil en een geduldig oor krijg je precies het geluid dat je zoek, ook zonder keeley mods en japanse toestanden. Maar wel voor 30 euro tweedehands op ebay ofzo.
    Volledig mee eens. Hoewel een keeley aangepaste duidelijk anders klinkt is dat niet het verschil tussen goed en slecht. Dat Japan/Taiwan begint echt vormen van zwaar overtrokken aan te nemen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Vergeet niet dat een ds1 een standalone distortion is, de Tubescreamer heeft veel minder gain dan de ds1. Een tubescreamer verleent zich super als booster voor een overdrive of buizenamp, of als standalone (als transparante overdrive).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top