Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: pull-off

  1. #1

    Standaard pull-off

    als ik pull off dan krijg ik een hele onzuivere klank
    iemand tips

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimo
    als ik pull off dan krijg ik een hele onzuivere klank
    iemand tips
    Ik weet niet precies wat je bedoelt, kan je het wat beter uitleggen? of evt een soundclip posten?

    Kan het misschien zijn dat je te hard pulled, zodat hij een vals randje krijgt?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    En gebruik vooral GEEN distortion als je het gaat oefenen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  4. #4

    Standaard

    als ik bijvoorbeeld op de pull off doe op de B dan lijkt het net als de eelt van me wijsvinger de snaar een onzuivere klank geeft, ik hoop dat je het snapt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimo
    als ik bijvoorbeeld op de pull off doe op de B dan lijkt het net als de eelt van me wijsvinger de snaar een onzuivere klank geeft, ik hoop dat je het snapt
    Nee , ik heb geen flauw idee. Zonder sound sample ook niet te beoordelen zo. Ik gok zelf erop dat je volgende noot amper door klinkt en dat die klank komt omdat je te sloom je vinger er af haalt waardoor je gerattel van je frets hoort. Maar dat is slechts een gok. Heb je geen gitaarspelende vrienden? Die kunnen het vast direct zien wat je fout doet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  6. #6

    Standaard

    nee helaas geen gitaar spelende vrienden en zo'n soundsample , ik zou het je graag laten horen maar hoe

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Berichten
    378

    Standaard

    bedoel je mischien dat je noot onzuiver is, kwa ontstemmen?? of dat ie gewoon niet lekker doorklinkt?? is t maar op 1 plek op de hals of overal??

    t onstemmen kan zijn dat je met je ene vinger perongeluk een beetje opdrukt ofzow.

    niet doorklinken kan je techniek zijn, dat je msichein niet goed genoeg de pull off maakt. zeker als t overal op de hals gebeurt, als t maar 1 plek if of 1 fret ofzow dan zou t kunnen zijn dat je snaar net tegen je fret aankomt waardoor ie niet goed doorklinkt.


    maar t is helaas erg moeiljik om zo te zegen wat t is. vandaar dat ik mara iets opnoem, je weet maar nooit.

  8. #8

    Standaard

    als ik op de onderste snaar 3de fret pull-off doe, klinkt ie goed, doe ik het op de B eerste fret dan klinkt ie heel erg "scherp"

  9. #9
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Deze gaat naar Speeltechnieken

    GOLDMEMBER

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top