Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: effectloop

  1. #1

    Standaard

    ik zou weleens willen weten wat voor effecten jullie allemaal gebruiken en in welke volgorde deze voor ( of tussen) de versterker staan.

    Greetz

  2. #2

    Standaard

    Gitaar -> Dunlop Cry Baby Wah 535 -> Engl Screamer 50 versterker.

    In de effectloop heb ik een TC-Electronics G-Major.

    Da's alles wat ik nodig heb :grin:

    Het enige wat er nog bij komt is een MIDI pedaal om de G-Major te bedienen (deze kan ook de kanalen van de Engl bedienen).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Strat -> Snoer -> '65 Fender Super Reverb

    OH! Wacht! Geen effecten bakkies?!? :razz:

    Nah oke dan, alleen op laag volume gebruik ik voor overdrive een TS-9 of een Boss OD-3.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2001-11-13 14:36 ]</font>

  4. #4

    Standaard

    ik heb 1 effectloop door koch op mijn jpm 50watt marshall laten bouwen maar er zit niks op aangesloten

    wel eens geprobeert wat digitech spul roland gp-8 bla bla.

    voorin zitten 1 super overdrive boss en 1 wah morley bad hors

    veder heb ik nog wat 19" spul maar dat prik ik ook gewoon voorin.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    3 september 2001
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    97

    Standaard

    Ik gebruik alleen Korg AX-30g eff.bak. gewoon tussen gitaar en versterker.

    Maar nu je het over "effect-loop" hebt. Ik heb dus zo'n knop op mijn versterker (+effect in/output) maareh... gebruiken jullie zo'n knop wel eens? Je kan er dus de hoeveelheid van je effect mee in/uit mixen. Maar naar mijn idee gaat er dan heel veel van de oorspronkelijke sound verloren. Persoonlijk vind ik het kut klinken maar misschien ligt het aan mijn versterker (Fender Performer 1000: -->100w transistor)

    Gebruiken jullie dus de opzet: gitaar in versterker, en effect in/output?? zoja, met welke effecten en gaat er wat van de sound verloren???? ben benieuwd. mzzl!

  6. #6

    Standaard

    Ik vind modulatie (flanger/chorus e.d.) en Galm/echo effecten beter klinken na de overdrive, dus na de voorversterker. Dus heb ze ook altijd in mijn effectloop.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    hey is het zo dat ik bv mn korg ax 1g tussen mn gitaar en versterker zet en dan een POD in de effectloop?

  8. #8

    Standaard

    kep alleen een snoer in me effectloop voor boost

  9. #9

    Standaard

    IK HEB EEN ZOOM 9050. DEZE IS ZO OPGEBOUWD:
    COMPRESSIE-VOORVERSTERKING-RUISONDERDRUKKING-KLANKKLEURINSTELLING-EFFECTEN(ZOALS CHORUS/FLANGE/DELAY)-
    NAGALM.
    ALS JE LOSSE COMPONENTEN GEBRUIKT, MOET JE DIE VOLGORDE DUS OOK AANHOUDEN: GITAAR-COMPRESSIE-VOORVERSTERKER-IN JE EFFECTLOOP ALLE EFFECTEN ZOALS CHORUS. DAN KOMT DE NAGALM VAN JE VERSTERKER, EN WORDT HET SIGNAAL NAAR JE EINDTRAP GESTUURD.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN!
    ik heb: 2 electrische gitaren + 2 basgitaren in een signaalsplitter zitten (hoef ik niet met die kabels te kloten), die gaat naar een Boss mt2 (metalzone), die gaat naar een Boss me 33, en dan rechtsreeks de versterker in.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top