Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1

    Standaard Foto's van mijn nieuwe Fender FMT HH Telecaster

    Door een recente kleine financiële crisis heb ik mijn dure gitaren (Fender USA Deluxe Strat en Warmoth Thinline Tele) moeten verkopen, goedkopere modellen moeten kopen (Fender 2006 HW1 en deze Tele dus), en de winst moeten houden om mijn cashflowprobleem op te lossen

    Anyway, deze gitaar is weeral een mooi voorbeeld van de goeie producten van Fender Korea (denk bv. ook aan de Lite Ash serie). Deze gitaar is in feite een 'verGibsonde' versie van de Telecaster:

    - set neck
    - carved flame maple top
    - humbuckers (Seymour Duncan '59 in de halspositie, Pearly Gates in de brug)
    - body en neck binding

    Daarbovenop is de tone-knop een push-pull pot, die de humbuckers split en dus voor heel wat verscheidenheid aan klanken zorgt.

    De gitaar speelt en klinkt erg goed. De coil-split is erg nuttig, zoals ik al zei, en de gitaar voelt ook heel stevig aan. Toch is ze vrij licht (weegt zelf stukken minder dan mijn HW1 Strat).
    Meer nog, ik zou deze gitaar warmpjes aanbevelen boven bijna elke Epiphone Les Paul.

    Op het moment van schrijven, was de video nog aan het uploaden en dergelijke, maar ik heb met mijn webcam een kort stukje opgenomen. Het is opgenomen door een PodXT, rechtstreeks in de pc geplugd. Let niet op de foutjes en het slappe spel, het was meer bedoeld om de gitaar te laten zien

    http://www.youtube.com/profile_videos?user=tomswaelen (het zou de bovenste video moeten zijn wanneer hij opgeladen is; mijn Strat staat er ook tussen (tweede video))

    Hier zijn de foto's:




  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Erg erg mooi!

    Maaruhm, waarom niet één dure houden inplaats van 2 goedkopere? Verschillen ze zo ontzettend weinig wat speelgemak betreft?
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Het ziet er mooi uit. Maar ik vind een tele zonder slagplaat en controlpanel toch altijd een beetje als een lul zonder knop.......

    Maar toch, gefeliciteerd met je aanwinst!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Vind de achterkant van die Tele wel erg mooi!

    Bij die demo vind ik het wel jammer dat je zoveel reverb gebruikt. En eigenlijk teveel gain, het wordt zo wel lastiger om het geluid van de gitaar zelf vast te stellen.

  6. #6
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik vind een Tele met humbuckers juist wel wat hebben. Mooi dingetje
    Gezocht: Ibanez DE7

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    Vind de achterkant van die Tele wel erg mooi!

    Bij die demo vind ik het wel jammer dat je zoveel reverb gebruikt. En eigenlijk teveel gain, het wordt zo wel lastiger om het geluid van de gitaar zelf vast te stellen.
    Misschien wel, het is een Gilmour-patch, op de PodXT. Maar voor bijvoorbeeld de eerste solo van Comfortably numb is dit dan weer wel een heel goeie patch...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik vind die FMT HH teles persoonlijk erg mooi en stijlvol... gefeeliciteerd met je aankoop dus!
    pokkel'n

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    368

    Standaard

    Ziet er erg gaaf uit!
    Truer words were never spoken.

  10. #10

    Standaard

    Een van de weinige Tele's die ik mooi vind, congrats!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top