Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard Epiphone Les Paul upgrade

    Mijn Epiphone Les Paul Standard Plus valt volgens mij haast van ellende uit elkaar. De brugzadeltjes beginnen volgens mij gewoon af te brokkelen door oxidatie en de schroefjes zijn ernstig verroest. Ook is dat ding in afstelling een ramp geworden. Dit allemaal door eigen toedoen, ik ben er dan ook zeer verdrietig van en ik wil het beestje (na 2 jaar mishandeld te zijn) nieuw leven inblazen met deze wijzigingen:

    - Nieuwe brugzadeltjes
    - Nieuwe schroefjes
    - Nieuwe tuners
    - Nieuwe topnut
    - EMG Humbuckers erin
    - Opnieuw laten afstellen en oppoetsen
    - Fatsoenlijk advies vragen over het onderhoud

    Afgezien van het hout wordt het dus gewoon een nieuwe gitaar. Kan iemand evt een bedrag roepen wat dit kost als ik het laat doen. Ik kan het ook zelf proberen en het afstellen aan een pro over laten, maar ik heb weinig ervaring met elektronica van een gitaar.

    And most of all: would it be worth it? Ik vind het een ontzettend fijne gitaar (ik weet niet beter) en het is mijn eerste een komende tijd kennelijk ook enige gitaar die ik zal hebben.

    bijvoorbaatdank kthxbai
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Gewoon doen! Nieuwe brug, tuners en eventueel ook de nut. Die onderdelen kun je het beste zelf vervangen, daar is weinig moeilijks aan.
    DA - doet je goed!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Aangezien men hier plaatjes geil is even een Kisekae dingetje in elkaar gezet.



    Dit moet hem dan worden met de upgrades. Let wel, het is een Epiphone, geen Gibson.
    Laatst gewijzigd door X-Rated; 8 december 2006 om 11:17
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.590

    Standaard

    De brug zou ik helemaal vervangen. Heb ik ook gedaan. Dat met dat ijzerdraadje blijft een kutsysteem. Ik heb bij Tonefactory een Duesenberg brug gekocht. Ik moest wel de gaten voor de studs uitboren.

    De Epi Les Pauls zijn het zeker waard. Je krijgt echt een betere gitaar. Ik zou persoonlijk voor Seymour Duncans kiezen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    heb je ermee gedoucht ofzo..?

    nieuwe brug: ik zou een hele nieuwe GTM brug nemen (hoeft je maar 30 euro te kosten of zelfs minder), heb ik ook, daar zit niet dat irritant rammelend draadje op wat je nu wsl wel op je epiphone TOM hebt zitten..

    zelf heb ik sperzel trimlocks op mn epi gezet, de grovers (die zitten er nu op neem ik aan) kun je nog best voor een aardig prijsje kwijtraken (is ook wel nodig, want die sperzels zijn vrij prijzig..).. gitaar is daarna super stemvast (guaranteed)

    emg's zou ik 2e hands proberen te scoren, want die dingen zijn nogal duur..

    oppoetsen kun je toch wel zelf..?

    al met al gaat dit toch best een smak kosten, maar ik heb ongeveer tzelfde gedaan (elementen verwisseld, brug verwisseld, tuners verwisseld, setje 012s erop en gaan met die banaan!) en ben super happy

    er is iig hoop!
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.653

    Standaard

    Ik heb een epi les paul totaal gerefinished, totaal nieuwe hardware, SD sh-6 pickups. Koste me totaal iets van 600. Ik denk dat het je tegen de 300 - 400 gaat kosten zonder refinish. Echter, ik heb alles zelf gedaan en service is het duurst.

    Als je het een fijne gitaar vindt, dan is het zekers waard. Je kan zeggen dat dat geld niet eens opweegt tegen voorhoeveel je hem hebt gekocht, maar je kan ook zeggen hoeveel ze hebben bespaard op die epi toen jij hem kochte

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks
    heb je ermee gedoucht ofzo..?

    nieuwe brug: ik zou een hele nieuwe GTM brug nemen (hoeft je maar 30 euro te kosten of zelfs minder), heb ik ook, daar zit niet dat irritant rammelend draadje op wat je nu wsl wel op je epiphone TOM hebt zitten..

    zelf heb ik sperzel trimlocks op mn epi gezet, de grovers (die zitten er nu op neem ik aan) kun je nog best voor een aardig prijsje kwijtraken (is ook wel nodig, want die sperzels zijn vrij prijzig..).. gitaar is daarna super stemvast (guaranteed)

    emg's zou ik 2e hands proberen te scoren, want die dingen zijn nogal duur..

    oppoetsen kun je toch wel zelf..?

    al met al gaat dit toch best een smak kosten, maar ik heb ongeveer tzelfde gedaan (elementen verwisseld, brug verwisseld, tuners verwisseld, setje 012s erop en gaan met die banaan!) en ben super happy

    er is iig hoop!
    Ik ben niet van plan om erg zuinig te doen, maar er zitten nu van die ranzig gekleurde standaard tuners op. In ieder geval geen Grovers Ik gok zelfs dat de spullen totaal idd 3 á 400 euro gaan kosten. Dan te bedenken dat de gitaar zelf €300,- gekost heeft

    Wat de pickups betreft wil ik het mezelf niet te moeilijk maken. Ik heb alleen EMG's in actie gehoord en verder geen zicht op of anderen beter klinken. Maar ik denk dat die als laatste komen, eerst gewoon de ijzerwaren vervangen.

    Ik zat zelf te denken aan:
    Grover Tuners
    Gotoh brug en stoptail
    EMG 81/85

    Ook nog een leuke vraag: waar haal ik de schroefjes voor bijvoorbeeld de pup ringen vandaan?
    Laatst gewijzigd door X-Rated; 8 december 2006 om 11:28
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door X-Rated
    Ik ben niet van plan om erg zuinig te doen, maar er zitten nu van die ranzig gekleurde standaard tuners op. In ieder geval geen Grovers Ik gok zelfs dat de spullen totaal idd 3 á 400 euro gaan kosten. Dan te bedenken dat de gitaar zelf €300,- gekost heeft

    Wat de pickups betreft wil ik het mezelf niet te moeilijk maken. Ik heb alleen EMG's in actie gehoord en verder geen zicht op of anderen beter klinken. Maar ik denk dat die als laatste komen, eerst gewoon de ijzerwaren vervangen.

    Ik zat zelf te denken aan:
    Grover Tuners
    Gotoh brug en stoptail
    EMG 81/85

    Ook nog een leuke vraag: waar haal ik de schroefjes voor bijvoorbeeld de pup ringen vandaan?
    ah ok, die van jou moet dan van voor 2004 zijn..? want vanaf 2004 (zoiets) maken ze ze standaard met grovers.. je had mijn grovers wel voor een leuk prijsje van mij kunnen overnemen, maar ik heb ze al gebruikt voor een akoestische gitaar..

    'ik heb alleen emg's in actie gehoord'

    wat bedoel je daar precies mee..? wat voor muziek speel je btw..?
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    ik zou persoonlijk geen EMG's kiezen
    ga je er eens wat meer in verdiepen
    met emg's klinkt elke gitaar hetzelfde namelijk

    ik zou persoonlijk SD's erin gooien
    of als je goedkoper uit wilt zijn en goeie pups wilt: GFS

    heb ze ook en klinkt gewoon erg goed voor het geld. ook geen last van feedback
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2005
    Locatie
    Putten
    Berichten
    1.293

    Standaard

    Het zijn de enige pups die ik gehoord heb. Ik speel metal met een hardrock tintje en nu en dan clean. Samples van onze muziek kun je beluisteren op onze website www.zvenix.com. Misschien kunnen jullie er dan wat meer over vertellen? Ik heb namelijk geen idee hoe ik ze zou kunnen beluisteren, ik ken namelijk naast de mensen in mijn band niemand die iets speciaals heeft gedaan met z'n gitaar.
    Laatst gewijzigd door X-Rated; 8 december 2006 om 18:02
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall MG100DFX 100 Watt
    Line6 POD XT

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top