Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 15 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 141

Discussie: Project Destroyer

  1. #21

    Standaard

    wow man die 2e is echt super vet gelukt !
    ben erg benieuwt wat je met deze gaat doen maak je zelf ook custom gitaren en verkoop je ze daarna ?
    zojah heb ik misschien wel intresse =D
    Schecter C-7 FR
    Peavey 5150
    Boss GT-8
    http://www.myspace.com/nnfiband

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Die 2e is nog altijd in progress helaas, maar het gaat nu wel opschieten.

    Of ik ook verkoop... denk het niet, er gaat zo veel tijd in 1 gitaar zitten dat is niet echt rendabel. Misschien als ik een batch tegelijk kan ga maken ofzo .
    DA - doet je goed!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Nou, ik ben er wel uit wat het wordt betreffende het mahonie: ik haal het gewoon uit het ene grote stuk, dan lopen de nerven maar 3 graden schuin .

    Maar hierdoor kwam ik wel op een apart idee voor de top, nml: in plaats van de gehele bovenkant er mee te bedekken kan ik ook in het midden het mahonie laten zitten en dan als het ware de 'wings' van zebrano-toplaag voorzien. Dan krijg je een beetje een neck-through suggestie...

    Hmm... ik voorzie weer enkele uurtjes achter de tekentafel .
    DA - doet je goed!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Vandaag weer wat kunnen doen; mahonie balk, 3 mm afgehaald


    En uitgezaagd:


    Kleine tegenvaller: de body is op dit moment nog 1 cm dikker dan ik had verwacht, dus moet er nog flink wat af worden gehaald. Ook maak ik me een beetje zorgen over het zebrano, want ik merkte al met het mahonie dat het niet goed mogelijk is om écht goed vlak te frezen.

    Voor iets meer tekst en foto's: klik hier.
    DA - doet je goed!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Hey DA,

    Probeer het eens om alleen met de nerf mee te frezen, dan wordt ie al puur strakker en probeer ook om geen druk uit te oefenen op de frees ivm doorbuigen van de geleidings/schuifconstructie. Verstevig 'm desnoods. Je hebt tenslotte nog 1 cm om uit te vinden of verstevigen nodig is. Maak ook een schuurblokje op een vlakke ondergrond en schuur de body dan na met het schuurklosje en schuurpapier diverse richtingen op, dan wordt het een mooi en strak oppervlak. Probeer ook een zo breed mogelijk freesje te gebruiken, beter een iets minder dikke laag per keer dan dat ie niet strak is. Ik ben met het mahonie van m'n PRS wel 20-25 minuten per laagdikte bezig geweest om het oppervlak te frezen. Totaal heb ik het oppervlak 6 keer gefreesd om de gewenste dikte te bereiken. (van 55mm naar 30mm dikte)

    vr.gr.

    Branko

  6. #26
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Branco heeft gelijk. Het ziet er inderdaad uit alsof je teveel hout per keer weghaald met te veel druk op de frees. Ik haal 3 mm max per keer weg, en aan het eind misschien zelfs 0.5 of 1 mm. De frees schuif ik met 2 vingers heen en weer in de nerfrichting met het breedste botje dat ik heb.

  7. #27

    Standaard

    maximale diepte = 1/2 diameter van je freeskop, met meestal een max van 3mm, inderdaad. Verder, een plaat mdf met wat grof schuurpapier erop helpt ook.

    en dat stukkie hout komt me wel erg bekend voor...

    Trouwens, mooie explorer shape!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Thumbs up

    Ah, bedankt voor de tips!

    Ik heb nu een laag gedaan met zo ongeveer 3mm diepte, dat is dan wellicht aan de hoge kant maar nog niet té hoog... Ik gebruik mijn templatebitje, dat is nml. de grootste en tevens de scherpste die ik heb. Wellicht is een groter bitje halen voor zulk werk geen gek idee.

    Maar toch heb ik sterk het idee dat de hoogteverschillen ontstaan doordat de plank niet goed vlak bleef liggen op de onderkant. En ik verwacht dat, nadat de onderkant nu enigszins gevlakt is, de bovenkant mee zal vallen.

    De laatste foto die ik liet zien was trwns niet van de kant die gevlakt was, dat is deze foto:


    Het zebrano wil ik in ieder geval vast maken op enkele punten op een stuk mdf zodat het niet kan kantelen/wijken wanneer ik aan het frezen ben.

    Vandaag heb ik helaas geen tijd meer om iets te doen, dus zal het wel a.s. maandag of dinsdag worden.
    DA - doet je goed!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    En jawel hoor; het is weer maandag. Dus een nieuwe levering verse foto's voor wie ze maar wil zien.

    Vandaag heb ik een beetje gesmokkeld, ik ben bij de DHZ zaak geweest waar ze voorzien waren van een vlakbank. Na een paar minuutjes was ik 7mm en 2 euro kwijt, en hield ik een vlakke body over.

    Het zebrano konden ze helaas niet vlakken, dit was te krom en te dun om iets mee te kunnen. Een beetje een tegenvaller, maar ik ben het maar gewoon gaan proberen op m'n eigen manier:

    Vastgezet op een rechte plank, zodat er in ieder geval een beetje iets recht was te frezen. Had ik dat niet gedaan dan was de ene onderkant hoger dan de andere bovenkant en dan houd je uiteraard geen hout over als je dat gaat vlakken.

    Ik heb alleen een 'foutje' gemaakt, want ik ben na veel denkwerk toch begonnen aan de verkeerde kant, waardoor het in principe lastiger is om te lijmen dan als ik het goed had gedaan. Maar, daar is nu niets meer aan te doen en wacht ik vol spanning af wat er morgenochtend hieronder vandaan komt:


    Zoals altijd; meer foto's en tekst: hier.
    DA - doet je goed!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    En dan heb je nog een verloren uurtje over... wat doe je dan? Juist, lekker verder aan de hals. Van dit:

    Naar dit:


    Alle tussenliggende stappen zien? SMS BRAADWORST naar 5050. Of klik: hier.
    DA - doet je goed!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top