Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 15 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 141

Discussie: Project Destroyer

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Weer wat meer ontopic: Ik heb deze link gevonden via project guitar, waarin iemand uitlegt hoe hij de binding heeft uitgefreesd. Ziet er nog wel wat onhandig uit. Iemand betere ideeën?
    Ja hoor: bij lmii of stewmac kun je frees+lager setjes kopen. Koop je de complete set dan zitten daar pakembeet 20 lagertjes bij van verschillende diameters. Wel prijzig maar dan heb je ook het beste van het beste.
    Over het gebruik van de Dremel in deze situatie heb ik minder goede verhalen gehoord omdat die setup te onstabiel is en daardoor een té onnauwkeurig binding channel freest.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Dat StewMac ze heeft heb ik gezien, kost alleen iets van 80 dollar voor de set en dat vind ik toch echt wat te gek worden. Bovendien kan ik zelf niet bestellen in Amerika en moet er ook best wat op te verzinnen vallen.
    DA - doet je goed!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Nog even een stom vraagje tussendoor, voordat ik ga zagen: de template past net niet op het stuk mahonie wat ik heb. Nu heb ik 2 opties: de template een paar graden draaien zodat de grain niet helemaal recht is maar de template wel 100% past, óf een stukje mahonie gaan verlijmen aan het huidige stuk.

    Wat zal ik doen?
    DA - doet je goed!

  4. #14

    Standaard

    Bedankt voor de GAS, ik wil al jaren een destroyer II en nu wakkert het weer aan, iemand een destroyer te koop?
    Maar hoe zat het nu met die MDF body, welk model destroyer was het?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Nou, hoe het zit met die MDF body... die is dus van MDF (?!)... Ik weet niet precies wat ik nog meer meer over moet vertellen?

    Het model is Destroyer II, en voor zover ik heb kunnen ontdekken komt de gitaar uit 1982. Ik heb 'm enkele jaren geleden gekocht in hapklare brokken voor 175 gulden.
    DA - doet je goed!

  6. #16

    Standaard

    Wat ik bedoel is: welk model is het, ik neem aan een van de goedkopere modellen, DT50 o.i.d.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Heb je die ibanez body nog, ik heb erg veel interesse daarvoor namelijk

    Hardware ook trouwens(trem).

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Ik heb werkelijk geen idee wélk model het exact zou moeten zijn, maar ik stel me voor dat ze het MDF niet voor hun top-of-the-line hebben bewaard.

    @Aart: Ik heb de body nog steeds, incl. hals. Maar ik denk niet dat ik die wegdoe, bovendien is hij toch weinig waard. Mocht het je geruststellen; het is een uitvoering zonder trem.

    Kleine update voor vandaag:


    Eindelijk een vlakbak gemaakt die groot genoeg is om een hele body te vlakken. Meerendeel is gemaakt van afvalhout van de DHZ zaak hier, enkel de onderkant van MDF is gekocht. Totale kosten: €4,75.

    Ik had nog wel wat meer willen doen vandaag, maar dat zat er helaas niet in. Als het weer morgen een beetje meezit ga ik een halve centimeter van het mahonie afhalen.

    Zit nog steeds een klein beetje met deze vraag:
    Nog even een stom vraagje tussendoor, voordat ik ga zagen: de template past net niet op het stuk mahonie wat ik heb. Nu heb ik 2 opties: de template een paar graden draaien zodat de grain niet helemaal recht is maar de template wel 100% past, óf een stukje mahonie gaan verlijmen aan het huidige stuk.

    Wat zal ik doen?
    Ik neig nu een beetje ernaar om de template schuin te doen, maar blijf toch twijfelen. Het is óf een schuine grain óf een lijmnaad...
    DA - doet je goed!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Locatie
    Bemmel (omgeving Nijmegen)
    Berichten
    157

    Standaard

    Of je lijmt er een andere hout soort tussen, ziet er vaak mooi uit.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menneskedyr
    Of je lijmt er een andere hout soort tussen, ziet er vaak mooi uit.


    Zie m'n 2e project:


    Maar dat zou in dit geval dus betekenen dat ik een hele mooie plank mahone door moet zagen om er een strook ander hout te tussen te plakken... hout wat ik ook nog eens niet heb, helaas...

    Maar ik zal er nog wel even over nadenken, het is nog geen morgen. Bedankt voor de suggestie in ieder geval!
    DA - doet je goed!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top