Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Music www.leergitaarspelen.com accoord problemen

    Ik heb de 12 lessen bij www.leergitaarspelen.com besteld voor 33.30 euri en de eerste les is gratis.
    Alleen kom ik niet uit met de accoorden de eerste 3 moet ik uit mijn hoofd leren maar ik snap niet goed hoe ik ze moet spelen.
    het zijn de D, G en de A
    wellicht kennen jullie deze accoorden uit je hoofd maar ik moet ze nog leren.
    Als je wijsvinger 1 is en je middel 2 en ring 3 en pink 4 moet je die volgorde aanhouden als staat geschreven D 132 op de fret? of betekend D 132 de volgorde waarin je de snaren moet spelen. Dus moet je de snaren tegelijk indrukken of een voor een om een accoord te spelen??
    zie ook ;
    http://www.leergitaarspelen.com/downloads/week1.pdf

  2. #2
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    Deze gaat naar speeltechnieken
    Het leven heeft geen zin.
    Maar ik toevallig wel.
    Maarten van Roozendaal.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 november 2006
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    124

    Standaard

    ----1-----
    ----3-----
    ----2-----

    is sowieso d mineur, en niet het 'gewone' d-akkoord dus ik denk dat ze je vingerzetting bedoelen: wijsvinger op de e-snaar, ringvinger op de b, middelvinger op de g.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    116

    Standaard

    Het zijn geen mineur, maar majeur akkoorden. Bijvoorbeeld de Dmajeur speel je met je wijsvinger op de 2e fret van de 3e snaar (je telt van onderaf).

    Je ringvinger zet je op de 3e fret van de 2e snaar en je middelvinger op de 2e fret 1e snaar (de onderste snaar op je gitaar).

    Vervolgens sla je de vanaf de vier snaren naar beneden aan in een vloeiende beweging (4-3-2-1), je kan daarna ook naar boven (1-2-3-4) de bovenste 2 snaren raak je niet.

    Succes!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CardioClash
    ----1-----
    ----3-----
    ----2-----

    is sowieso d mineur, en niet het 'gewone' d-akkoord dus ik denk dat ze je vingerzetting bedoelen: wijsvinger op de e-snaar, ringvinger op de b, middelvinger op de g.

    Jij hebt dus de link niet bekeken

    @Anthony68:
    Zoals Coco al aangaf, de cijfers zijn de vingers die je op die snaar op het stipje moet zetten, 1 = wijs, 2= middel, 3=ring en 4=pink.
    In het geval van deze cursus geven ze niet de volgorde van aanslaan aan, maar gewoon de vinger die je moet gebruiken. Alles tegelijkertijd indrukken en dan aanslaan (bij oefening 1 alle snaren tegelijkertijd aanslaan en bij oefening 2 na elkaar aanslaan, maar wel alles tegelijkertijd indrukken).

    Er staat in de omschijving 'Hou de volgorde zoals ze staan afgebeeld aan'; misschien dat dat je verward heeft? Ze bedoelen daarmee de volgorde van de accoorden, dus D (4x) G (4x) en A (4x) en die volgorde aanhouden.

    En, zoals je in dit topic ervaren hebt, kunnen cijfers gebruikt worden om de vinger aan te duiden (zoals bij deze cursus) maar ook om een snaar aan te duiden (zoals Coco deed aan het eind van zijn post) of om het vakje aan te duiden dat je op een snaar moet indrukken (zoals CardioClash deed). In jouw geval dus het eerste, maar het kan dus verschillen.
    Laatst gewijzigd door Trocar; 30 november 2006 om 20:52
    High Art Through Sheer Incompentence

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    heel simpel

    de cijfers boven het akkoord diagram geven aan welke vinger je op welke snaar gebruikt

    het diagram zelf geeft aan in welk vakje (voor welke fret) je de bovenstaande vingers plaatst



    dat G akkoord kan je ook ipv 3 2 - - - 4 met 2 1 - - - 3 spelen

    veel plezier met oefenen, en vergeet niet dat vooral het begin lastig is, als je de basis akkoorden onder de knie hebt en je ze een beetje vlotjes kan spelen, dan begint het pas echt leuk te worden
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  7. #7

    Standaard

    Misschien kan dit je nog wel helpen:

    D-akkoord:


    G-akkoord:


    A-akkoord:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top