Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 55

Discussie: Jagstang

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 december 2002
    Locatie
    Haskerhorne
    Berichten
    24

    Standaard

    hallo,mensen,ik zou graag een fender Jagstang willen aanschaffen,maar ik weet niet wat zoiets kost en of ik voor de kwaliteit betaal of voor het ontwerp.Ik hoop dat er een paar Jagstangplayers op dit meeltje reageren,Ik dank jullie bij voorbaat.Greetz,S.T.N

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Laat ik je een advies geven: koop geen jag stang, zelfs op het nirvana forum vinden ze hem slecht.

    Het zijn gewoon slechte gitaren, en je moet enorm van die vervelende korte smalle nek houden. En het kost je eerst een paar honderd euro voordat je hem zodanig gemodifiveerd hebt dat ie in enigzins speelbare staat is.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    338

    Standaard

    Inderdaad niet kopen, je krijgt er geen fatsoenlijk geluid uit, zonder hem flink om te bouwen.

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 december 2002
    Locatie
    Haskerhorne
    Berichten
    24

    Standaard

    Op 2002-12-17 21:34, schreef stopthenoise:
    hallo,mensen,ik zou graag een fender Jagstang willen aanschaffen,maar ik weet niet wat zoiets kost en of ik voor de kwaliteit betaal of voor het ontwerp.Ik hoop dat er een paar Jagstangplayers op dit meeltje reageren,Ik dank jullie bij voorbaat.Greetz,S.T.N

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 december 2002
    Locatie
    Haskerhorne
    Berichten
    24

    Standaard

    [quote]
    Op 2002-12-17 21:51, schreef stopthenoise:
    Op 2002-12-17 21:34, schreef stopthenoise:
    hallo,mensen,ik zou graag een fender Jagstang willen aanschaffen,maar ik weet niet wat zoiets kost en of ik voor de kwaliteit betaal of voor het ontwerp.Ik hoop dat er een paar Jagstangplayers op dit meeltje reageren,Ik dank jullie bij voorbaat.Greetz,S.T.N
    Zijn jullie ervaringsdeskundigen of hebben jullie erover gehoord,hij is trouwens ook nog vrij prijzig volgens mij.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2001
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    162

    Standaard

    Beste Jag-stang fan,

    ik heb zelf een jagstang en zal dit allemaal uit eigen ervaring vertellen. Als je een jagstang koopt die je dit absoluut omdat je nirvana fan bent, omdat je de gitaar mooi vind en omdat er een stikkertje op zit: "designed by Kurt Cobain". Dit was mij overweging ook, ik vind nirvana gewoon te gek en vind de gitaar een juweeltje om te zien. Nu ga je normaal als je een gitaar koopt er eerst op spelen en afwegen of je deze graag wil hebben ten opzichte van geld, kwaliteit. Maar de jagstang koop je voor het hebben, je moet op deze gitaar vallen, je hoeft er niet eens op te spelen, je wil hem gewoon. Dan speel je erop en kom je erachter dat hij lekker speelt, dit is naar mening zo, de korte hald is gewoon lekker om te bespelen. Dat was mijn ervaring. Maar hoe langer je hem hebt hoe meer de glorie en pracht en vanaf gaat bladderen en hoe meer je de mankementen ziet(die je eerst niet wil zien). Hij klinkt gewoon slecht! En als we het even over de stemming, tremolo, intonatie, nek-op-body bevestiging, elementen is dit gewoon waardeloos. Echt waar, geloof me, het is echt slecht! Ik denk dat je het complete tremolo systeem moet vervangen, andere elementen, stemmechanieken, andere brug voordat hij bespeelbaar is en je er een beetje je mee in het openbaar mee kan en zou mogen spelen. Als de intonatie eenmaal verkloot is en je er aan gaat draaien is het instrument gedoemd tot wandversiering behalve als je er veel geld in wil steken. En dit is de gitaar niet waard. Je zal er nooit een top gitaar van kunnen maken. Hoeveel geld je er ook in stopt de basis is gewoon te slecht om er iets echt goeds van te maken. Ik ben met mijn niet-intoneerbare jagstang naar feedback in utrecht geweest en zelfs zij konden het zelfs niet herstellen, DIT LAG NIET AAN DE WINKEL!!! Ze hebben voor mij Fender gebeld en deze vertelden dat het een veel voorkomend probleem is. Nu heb ik denk wel duidelijk gemaakt dat ik niet erg fan ben van de (speel)gitaar jagstang, maar ik heb er zelf een en heb nog steeds geen spijt van dat ik hem heb gekocht. Ik vind hem zo mooi om te zien dat ik hem gewoon aan de muur ga hangen voor de sier en er af en toe met oordoppen in op ga spelen om het instrument niet nog erger te laten verpieteren. Ik denk dat het beste is wat je kan doen is , door sparen, even over het gevoel heen zetten dat je nog niet een jagstang onder je vingers zal voelen en een goeie gitaar kopen(bijv. Amerikaanse Fender Fat Strat 999 euro in Feedback utrecht, wereldse gitaar, zo ontzetttend goed en lekker te bespelen). Voordat je een jagstang hebt, die relatief duur zijn, ik denk aan zo een 600-750 euro en hem dan gemodificeerd hebt ben je net zoveel geld kwijt als een aan een heerlijke Strat die dan echt veel en veel beter is. Als je ooit nog eens geld over hebt, op zoek moet naar iemand die op het punt staat van woede zijn jagstang van de trap te gooien en hem dan voor een habbekrats over te kopen. Koop eerst een goede gitaar en dan voor "erbij" de Jagstang, die je dan eventueel kan modificeren. Ik speel nu 2,5 jaar gitaar, en ik ben absoluut geen natuurtalent, maar wil wel een goed niveau bereiken en de jagstang is hier bepaald geen hulpmiddel in. Mijn gitaarleraar(met conservatorium opleiding)zal dit absoluut bevestigen.
    Ik hoop dat ik je hier een beetje heb kunnen uitleggen wat mijn ervaring met de jagstang is, en dat ik je hier in elk geval mee heb kunnen helpen en niet teveel mee geschokt hebt. Als je nog vragen hebt kan je natuurlijk altijd mailen!

    Vr Gr Reinder

  7. #7

    Standaard

    maar het is toch logisch?
    cobain klonk bagger (luister maar eens naar muddy banks of the whiskah :S) en hij molde al z'n gitaren....

    dan is rommel toch genoeg?
    dat andere mensen die rommel dan ook willen hebben is een ander verhaal :smile:

  8. #8

    Standaard

    Bovendien, ome kurt had dus wel een handgebouwde Ferrington voor in de studio.

    Dat was een wereldgitaar die hij live niet ging gebruiken. De Jagstang is een gimmick.

    Als je het idee van een jagstang (vormgeving oid) leuk vindt: kijk dan eens of je een degelijke strat kunt vinden en koop een alternatief gevormde body bij een bouwer, of laat deze bouwen.

    Dan heb je waarschijnlijk een goed instrument wat er toch uitziet als dat ding van meneer koppijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Op 2002-12-17 23:05, schreef Ic3gl0vE:
    maar het is toch logisch?
    cobain klonk bagger (luister maar eens naar muddy banks of the whiskah :S) en hij molde al z'n gitaren....
    Kurt had ook wel spaarzaam een goedee toon, maar dat was allemaal wat ouder, op from the muddy banks klinken sommige liedjes wel mooi. Maar toen hij in de in utero perioded overstapte naar de JB en de sansamp klonk het echt nergens meer na, terwijl hij met een hi flyer of gemodificeerded jag, DS, mesa studio pre amp en een solid state power amp toch af en toe verrassend geile geluiden uit zn gitaar haalde. download de videeo van lithium op reading 92 maar eens.

  10. #10

    Standaard

    Kurt kon het eigelijk geen flikker schelen, hoe hij live klonk (wat ik heb gelezen....) In de studio gebruikte hij wel goed klinkende gitaren, voor live, veel goedkoop spul, zodat hij het weer kapot kon slaan...Dus vandaar dat live niet zo supergoed klonk, zelf heb ik nog nooit op een jagstang gespeeld, maar ik zou wel eens willen proberen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top