Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Cool '71 GIBSON SG DELUXE mine all mine!

    Na ontelbare topics over wat voor SG dan ook, geopend door ondergetekende, ben ik er eindelijk uit! Ik heb 'm gevonden!!

    Mijn SG!!!

    Bleek dat íe ergens in 1971, 4 jaar voor ik er zelf was, ergens in amerika de fabriek uitrolde! Geen wonder dat ik er niet meteen uit was.

    Begonnen op een Epiphone SG-400 ( met Jack Black handtekening, school of rock ) die het uiteindelijk niet was voor me, overgestapt op een echte Gibson SG cherry standard uit 2005 die het ook al net niet was. Al duurde dat een paar maanden, in het begin was ik verkocht maar toen ik een gitaar geruild had voor een Les Paul, werd dat mijn main rock gitaar. Exit de SG standard.

    Toch miste ik iets, ik moest een SG hebben maar geen standard, ik wilde iets bijzonders dus plaatste een advertentie op marktplaats en de aanbiedingen met toffe SG's rolde binnen. Zaten leuke dingen bij ( classic met P90, 61 re-issue ) maar eentje in het bijzonder en dat was dus de SG Deluxe.
    De man was ook erg tof en eerlijk in z'n emails, gitaar was erg beschadigd en niet meer origineel. Nou ben ik geen verzamelaar en van upgrades wordt een gitaar alleen maar beter denk ik dan, daarbij zat er nu een Bigsby op en dat is zeker een pre voor mij!

    Na lang twijfelen ( had de kans een echte originele over te nemen van mede-forum lid Hans/Antoon ) ben ik gaan kijken omdat ik toch al afgesproken had. Nu had ik dus een extra optie, mocht het niks zijn, maar toen ik bij de verkoper aankwam, stond íe daar op met te wachten. Hongerig en horny!
    De SG dan hehe !!( thank god dat ik weleens teruglees wat ik getypt heb )

    De gitaar had het helemaal voor me, Dimarzio in de brug en een P90 in de hals, superveelzijdig en ik kreeg er nog een 60s fuzz pedaal bij ook!

    Net voor het eerst mee gerepeteerd in mijn band en op mijn eigen amp, echt supervet mooi warm en donker, kan het niet beter omschrijven. Echt oude AC/DC, vooral met weinig gain maar wel keihard clean. ( En het hals element, WOW, echt supermooi clean!!! )

    IK BEN ZO BLIJ!!!!

  2. #2

    Standaard

    ...en nu nog een foto

    Gefeliciteerd met je plankje!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Zonder foto's natuurlijk waardeloos topic, dus here we go!







    Hell yeah....trouwens die gaten zijn van de brug, achja kan ze wel dichtmaken, maar i just don't care

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SBloke
    ...en nu nog een foto

    Gefeliciteerd met je plankje!

    Fucking hell jij bent snel :P

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay75
    Fucking hell jij bent snel :P

    Timing he

    Heel mooi plankje, zijn die slagplaatjes origineel? Echt een "spelergitaar" en niet een museumstkje ofzo...

  6. #6

    Standaard

    Cool!! Gefiliciteerd!! http://everythingsg.com/identify/sg_deluxe1.htm nog meer deluxes
    Laatst gewijzigd door GibsonDC; 25 november 2006 om 16:51

  7. #7

    Standaard

    Very nice! Congrats!!
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Ja, slagplaatjes zijn origineel, de aanpassingen zijn mij:

    De hals is herfret, speelt heerlijk.
    Elementen vervangen.
    Bigsby erop

    Verder origineel.

    Waar kan je ook alweer het jaar enzo opzoeken?

    Dit is het serienummer:

    617339 ( of zou íe uit '73 komen? )

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Hey Gibson DC, welke heb jij dan?
    Ook een deluxe of een standard uit 71?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay75
    Hey Gibson DC, welke heb jij dan?
    Ook een deluxe of een standard uit 71?
    Eej Jay75, Ik heb een Sg special uit 71 Maar op de kop schijnt het logo van een standard SG erdoorheen.. En hier is die dan: http://img98.imageshack.us/my.php?image=p10100195tw.jpg met achtertuin en al

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top