Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 december 2004
    Locatie
    Mol (B)
    Berichten
    186

    Standaard

    Ik zie dat je ook de velocity valve hebt ! wij zijn bij de weinige denk ik. super eindtrap he ... meer ballen dan wat dan ook en oerdegelijk ... gebruik hem met een prophesy.

    Raf

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candyman
    Tja, er is altijd baas boven baas...

    Hoe verhoudt de SL2 module zich t.o.v. de CAE 3+ kanaal 2?
    Tja, baas boven baas is maar hoe je het bekijkt. Het typische CAE geluid (dat fizzy hoog zal ik maar zeggen) zit niet in de Egnater, althans niet in de modules die ik heb, dus als dat precies is wat je zoekt moet je gewoon een CAE hebben.

    De SL2 module beschikt over 2 kanalen, het eerste kanaal kun je wel vergelijken met de CAE3+/ch2 qua gain, punch enzo, maar het karakter is toch weer heel anders. De SL2 is Marshall op en top en hoewel de CAE daar ook wel naar neigt hebben CAE's toch een heel erg eigen geluid.
    Het cleane kanaal van de CAE is ook op Fender gebaseerd en heeft wel wat weg van de DLX.

    In zijn algemeenheid laat de Egnater wat meer het karakter van je gitaar intact en is hij wat opener.

    Maar eerlijk is eerlijk, ik ben jarenlang zeer tevreden geweest met mijn CAE en in direct vergelijk met toppers als een Hook, Soldano X99, etc. bleef de combi CAE3+/Rocktron VV uitstekend overeind. Kanaal 2 is daarbij altijd mijn absolute favoriet geweest.
    Laatst gewijzigd door srv-man; 25 november 2006 om 13:59

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix
    ziet er goed uit SRV!

    Wat vind je in Egnater wat niet in de CAE3+ zit?
    Ik kreeg de indruk dat de DLX vuiler klinkt dan de bassman, maar jouw ervaring is dus andersom?

    Ik kan niet wachten tot ik de mod100 kan gaan afhalen......
    Dank je! De MOD100 is ook fantastisch, als ik geen goede eindtrap had gehad, had ik die gekocht.
    Voor wat referentie tov de CAE zie boven. Wat ik uiteindelijk wilde is meer veelzijdigheid en dan met name wat heavier sounds die in de Erect module zitten. Had misschien ook wel met een pedaal gekund, maar de Egnater klinkt toch net even wat lekkerder in mijn oren.
    Ik heb nog wel even overwogen de CAE ernaast te houden, maar dat wordt me toch iets te gortig......ik kan nu al niet kiezen ;-)

    EDIT: Kanaal 1 van de DLX blijft lang clean, kanaal 2 cruncht wel behoorlijk, met gain vol open gaat dat al richting SL (niet SL2 dus). Denk aan country en rock.
    De Bman gaat vrij snel crunchen maar klinkt veel weker en tinkelt wat meer in het hoog, SRV time.
    Laatst gewijzigd door srv-man; 25 november 2006 om 16:57

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffie
    Ik zie dat je ook de velocity valve hebt ! wij zijn bij de weinige denk ik. super eindtrap he ... meer ballen dan wat dan ook en oerdegelijk ... gebruik hem met een prophesy.

    Raf
    Het is simpelweg één van de beste eindtrappen die ik heb gehoord, ik heb er mijn VHT 2/50/2 voor weggedaan. Na het horen van de VV heeft een vriend van me zijn VHT 2/90/2 ook direct verkocht en een VV op de kop weten te tikken.
    Je ziet ze vrijwel nooit, maar vind je er één: direct blind kopen.

  5. #15
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Theo,

    dat is een heel vette setup en met zo´n kleutergeschilderde Fender-kloon krijg je er waarschijnlijk waanzinnig veel goeie sounds uit.

    Na de demodag van GTRGear was ik blij dat ik die Masotti had want anders was mijn GAS voor een MOD100 niet te overzien
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man
    Tja, baas boven baas is maar hoe je het bekijkt. Het typische CAE geluid (dat fizzy hoog zal ik maar zeggen) zit niet in de Egnater, althans niet in de modules die ik heb, dus als dat precies is wat je zoekt moet je gewoon een CAE hebben.
    Inderdaad, ik moet gewoon een Cae 3+ hebben...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man
    Ik heb nog wel even overwogen de CAE ernaast te houden, maar dat wordt me toch iets te gortig......ik kan nu al niet kiezen ;-)
    Nee, vooral niet doen, gewoon verkopen die Cae...

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candyman
    Inderdaad, ik moet gewoon een Cae 3+ hebben...


    Nee, vooral niet doen, gewoon verkopen die Cae...
    Gelukkig blijven de spullen een beetje in de gitaarnet-familie.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein
    Theo,

    dat is een heel vette setup en met zo´n kleutergeschilderde Fender-kloon krijg je er waarschijnlijk waanzinnig veel goeie sounds uit.

    Na de demodag van GTRGear was ik blij dat ik die Masotti had want anders was mijn GAS voor een MOD100 niet te overzien
    Als kleuters zo schilderen moeten ze in therapie wegens vermeende motorische storingen...
    Het leuke is dat met deze amp het karakter van de Suhrs veel duidelijker wordt, hetgeen waarschijnlijk in zal houden dat ik ze ga vervangen door pu's met meer een echt Fender karakter.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Amp !

    Wat ik nog weet van de CAE3+ SE die ik getest heb vergeleken met de SL2 vind ik de SL2 veel strakker en meer richting Brown Sound van VanHalen.
    Ik ben echt helemaal leip van SL2. Beide kanalen zijn erg goed en kan. B is erg goed als lead te gebruiken.

  10. #20
    vinni
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man
    Als kleuters zo schilderen moeten ze in therapie wegens vermeende motorische storingen...
    Het leuke is dat met deze amp het karakter van de Suhrs veel duidelijker wordt, hetgeen waarschijnlijk in zal houden dat ik ze ga vervangen door pu's met meer een echt Fender karakter.
    Suhrs?......dat is toch een regelrechte Tyler ?????

    Vinni

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top