Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52
  1. #21

    Standaard

    SWR LA 15 is wel een dikke versterker voor rond de 300 euro

  2. #22
    ruben knipping
    Guest

    Amp !

    geld wat ik uit wou geven is een beetje om hoog gegaan
    ik heb nu een Warwick Pro Fet IV met een 15'' (115 Pro ) speaker
    rond de zomervakantie waarschijnlijk een ESP basgitaar en een 2x 10'' (211 Pro ) speaker er bij.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2006
    Locatie
    n.v.t.
    Berichten
    401

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
    Ja daar heb je helemaal gelijk in. In een van m'n vorige bandjes kon onze bassist zichzelf niet zo goed horen af en toe. De andere gitarist en ik speelden allebei met een Twin Reverb die goed open stond, de bassist met een SWR Redhead van 350 watt.
    Die gozer die zegt dat het met 30 watt lukt speelde waarschijnlijk niet zo hard met zijn band.
    Beetje late reactie,

    Maar als je dus goed had gelezen, zei ik dat je in een oefenruimte met een leuke 30W transistorbak als de Roland gewoon goed kan meekomen. Doorgaans speel je niet voluit in een oefenruimte tenzij je je oren graag nog sneller naar de kloten wil helpen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

  4. #24
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinneD
    Beetje late reactie,

    Maar als je dus goed had gelezen, zei ik dat je in een oefenruimte met een leuke 30W transistorbak als de Roland gewoon goed kan meekomen. Doorgaans speel je niet voluit in een oefenruimte tenzij je je oren graag nog sneller naar de kloten wil helpen...
    Ja, dat heb ik wel gelezen hoor. Ik had er misschien ook bij moeten vermelden dat wij met een behoorlijk hard rammende drummer speelden. Dan moet je amp gewoon ook hard, anders kan je niet mee komen. Die bassist had het echt niet gered met 30 watt.
    Daarnaast draag ik gehoorbescherming op zulke momenten, dus dat met die oren valt dan ook wel mee. ]
    Verder geloof ik best dat het in jou situatie wel wil lukken. Het heeft er zeker mee te maken wat voor stijl je speelt. Bij bijvoorbeeld drone komen er andere volumes kijken dan bij jazz.

  5. #25
    ruben knipping
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
    Ja, dat heb ik wel gelezen hoor. Ik had er misschien ook bij moeten vermelden dat wij met een behoorlijk hard rammende drummer speelden. Dan moet je amp gewoon ook hard, anders kan je niet mee komen. Die bassist had het echt niet gered met 30 watt.
    Daarnaast draag ik gehoorbescherming op zulke momenten, dus dat met die oren valt dan ook wel mee. ]
    Verder geloof ik best dat het in jou situatie wel wil lukken. Het heeft er zeker mee te maken wat voor stijl je speelt. Bij bijvoorbeeld drone komen er andere volumes kijken dan bij jazz.
    ik denk dat hij het tegen mij had...

  6. #26
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruben knipping
    ik denk dat hij het tegen mij had...
    Waarom quote hij mij dan?

  7. #27

    Smile

    Waar komt dat toch vandaan dat iedereen alleen maar hard wil spelen ? Ik heb nu gehoorbeschermers in en extra watt is gewoon te koop, maar wie doe je eigenlijk een plezier met zo'n puist geluid.
    Ik speel in de Deaf Dog dus die jongens spelen van nature gewoon hard; maar de rest van de wereld ?? Trouwens iedereen heeft het altijd over versterkers van 200 of 400 watt, maar vergeet je speakers niet. Een dikke versterker voluit op een te kleine speaker is niet alleen zonde van je geld, dat is gewoon helemaal niet om aan te horen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    9.681

    Standaard

    Maar betekend dat dan ook dat als je een 120 watt transistor bassamp koopt, en je hangt er een losse kast aan met een wat grotere speaker, dat je wel makkelijk mee kan komen in de oefenruimte?

  9. #29

    Smile

    Gee man, 120 watt continuevermogen in een oefenruimte (geen Ahoy toch ?) is hard hoor. Ik had voorheen een 300 watt Peavey combo met ext. Cabinet, dat stond wel stoer, maar die heb ik weggedaan; veel te zwaar om mee te sjouwen.

    Voor in de oefenruimte (formaat supergrote garage) gebruik ik nu een oude Trace Elliot RA 130 over een TE 4*8 en een zelfbouw 1*12 speaker (niet echt top of the bill, ik weet het). Dat is meer, echt veel meer, dan je in zo’n kleine ruimte wil horen. Voor grote optredens gaat ie gewoon met een mic of een DI over de PA. In de band waar ik gitaar speel, speelt de bassist over een Ampeg SVT 100 en reken maar dat die reggaebassisten hard spelen hoor. Voor buiten heeft hij mijn Peavey 300 watt, zonder ext. cabinet is die iets van 125 watt.

    Maar kijk vooral goed rond voor je wat koopt. Ik heb ook wel eens over een (Behringer) BX300 set moeten spelen, die kon wel hard, maar daar kwam gewoon geen stevig laag uit alleen zo’n zwaar ondefinieerbaar gedreun. Die Yamaha BBT head (nu geloof ik € 350.--) schijnt daarentegen weer wel vet gaaf te zijn.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schwalbe
    Klopt niet. Basspeakers zijn gemiddeld 6 decibel minder efficient dan gitaarspeakers; dit omdat ze veel lagere frequenties moeten kunnen weergeven. Om die 6 Db goed te maken heb je 4 keer zoveel watts nodig. Dan ben je beiden even luid. En in goedkopere versterkers zitten vaak minder efficiente speakers maar dat gaat voor zowel basversterkers als gitaarversterkers op.
    uhm, +3dB is volume keer 2
    +6dB is volume dus keer 4 :P
    volume keer 2 is vermogen X 10, dus volume keer 4 is vermogen X 100
    in theorie dan
    (in praktijk kan je beter 2e speaker bij zetten, en zal je niet 10 X zoveel vermogen nodig zijn denk/hoop ik)

    (of space ik hem nu ?)



    maaruhm, weer ontopic, de Ashdown vond k ook wel n aanrader, GEEN Behringer crap iedergeval, misschien is het exemplarisch, maar die ik teste was crap.
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top