Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 91
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik bedenk nu dat ik meestal zeg dat ik voor een bepaalde sound ofzo die gitaar nodig heb. 3 à 4 maanden vind ik wel kort op elkaar, bij mij heeft er tot nu toe steeds min of meer een jaar tussen gezeten.

  2. #22

    Standaard

    Ga ervan uit dat niet-gitaristen het toch niet zullen begrijpen en doe gewoon wat je zelf wilt.

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Ouders zijn vaak domme kortzchtige mensen. Je moet het dus op hun niveau spelen en je verhaal zo vertellen dat het binnen hun referentiekader past.

    Een paar voorbeelden:

    Jij: oh pap, jij gaat vanmiddag lekker golfen?
    Pa: Ja, mijn zoon
    Jij: Neem je al die clubs mee op tegen dat balletje te meppen?
    Pa; Ja, die heb ik allemaal nodig
    Jij: Wat een onzin, met alleen nr7 moet het toch ook wel lukken om dat balletje het hele veld over te slaan.


    Jij: oh mam, ga je een mooie shawl breien?
    Ma: Ja, lekker warm voor de winter.
    Jij, Ma, ik zie dat je alleen die dikke breinaalden gebruikt.
    Ma: Dat klopt, die andere dunnere gebruik ik voor andere breiwerkjes, je moet een hoop verschillende in huis hebben.


    Pa: Zoon, kan je mij even steekssleutel 15 aangeven terwijl ikonder de auto lig te klussen.
    Jij: Waarom Pa? Je hebt toch al EEN steeksleutel daar.


    En ga zo maar door....................



    Je moet in hun gedachtengang aansluiten om ze te overtuigen dat je die gitaar NODIG hebt, en dat ie niet alleen voor de FUN is. Die LP is als een golfclub, breinaald of steeksleutel, het is gereedschap en bij een bepaalde klus hoort bepaald gereedschap.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2003
    Locatie
    Zeewolde
    Berichten
    897

    Standaard

    Heeft je vader en/of moeder ook niet een verzameling ergens van, of een hobby waar je meerdere exemplaren van iets nodig hebt?

    Bijv. Als je ouders golfen, kan je laten zien dat ze ook meerdere golfstokken hebben. En zo werkt het met gitaren ook.

    Mijn ouders vonden 1 gitaar ook genoeg. Als reactie heb ik er nu een stuk of 10. Daar kan je natuurlijk ook mee dreigen
    All I need to get me high
    Is stand next to my amplifier
    - Paul Gilbert

    Te koop:
    Haar Telecaster, Swamp ash, birdseye maple nek en Brazilian rosewood toets.
    Marshall 6101 LE
    Ibanez PT707 phaser incl. doos

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul
    Heeft je vader en/of moeder ook niet een verzameling ergens van, of een hobby waar je meerdere exemplaren van iets nodig hebt?

    Bijv. Als je ouders golfen, kan je laten zien dat ze ook meerdere golfstokken hebben. En zo werkt het met gitaren ook.

    Mijn ouders vonden 1 gitaar ook genoeg. Als reactie heb ik er nu een stuk of 10. Daar kan je natuurlijk ook mee dreigen
    Hahhahhhhaaa, twee zielen, 1 gedachte, lees de post boven je eens, 1 minuut eerder gepost.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Jij hebt tenminste al een gitaar op je 17de! Ik was 10 en wou een gitaar. Kreeg ik niet, omdat ik er toch niet kon op spelen. Uiteindelijk tot mijn 17de moeten wachten om er eentje te kopen met geld van mijn vakantiejob. Voor gitaarles had ik geen geld. Dat heeft geduurd tot ik afgestudeerd was. Dus je mag al gelukkig zijn.

    Maar, ik ben ondertussen ouder van een 14 jarige dochter, heb zelf enkele gitaren.... ik ken beide kanten een beetje. Ik vind persoonlijk, nu spreek ik als ouder, dat als je er zelf gaat voor werken, je schoolresultaten goed zijn en je geeft blijk dat je ernstig met muziek bezig bent (niet de zoveelste bevlieging waarbij de gitaar 3 maand later in de hoek staat), zie ik geen enkele reden om ze niet te mogen kopen. Mijn dochter zou ze alvast van mij cadeau krijgen. Ik ben wel van het principe: "voor wat, hoort wat"... goede schoolresultaten vind ik zeer belangrijk, een beetje vriendelijk zijn thuis en heel af en toe een handje toesteken, regelmatig de gitaar gebruiken, evt. nog een jobje erbij...

    Laat ze dit mss eens lezen :-)

    Greetz
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  7. #27
    Dude
    Guest

    Standaard

    sorry hoor... je bent 17 en werkt zelf voor je centen ?


    je kan toch gewoon dat geld pinnen en naar de winkel lopen om dat ding te scoren,


    ik snap ouders die hun kroost een muziekinstrument of sport ontzeggen echt voor geen ene meter...

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
    Jij hebt tenminste al een gitaar op je 17de! Ik was 10 en wou een gitaar. Kreeg ik niet, omdat ik er toch niet kon op spelen. Uiteindelijk tot mijn 17de moeten wachten om er eentje te kopen met geld van mijn vakantiejob. Voor gitaarles had ik geen geld. Dat heeft geduurd tot ik afgestudeerd was. Dus je mag al gelukkig zijn.

    Maar, ik ben ondertussen ouder van een 14 jarige dochter, heb zelf enkele gitaren.... ik ken beide kanten een beetje. Ik vind persoonlijk, nu spreek ik als ouder, dat als je er zelf gaat voor werken, je schoolresultaten goed zijn en je geeft blijk dat je ernstig met muziek bezig bent (niet de zoveelste bevlieging waarbij de gitaar 3 maand later in de hoek staat), zie ik geen enkele reden om ze niet te mogen kopen. Mijn dochter zou ze alvast van mij cadeau krijgen. Ik ben wel van het principe: "voor wat, hoort wat"... goede schoolresultaten vind ik zeer belangrijk, een beetje vriendelijk zijn thuis en heel af en toe een handje toesteken, regelmatig de gitaar gebruiken, evt. nog een jobje erbij...

    Laat ze dit mss eens lezen :-)

    Greetz
    Hehe, bedankt iedereen (again =p).

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2004
    Locatie
    Oostende / Gent
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude
    ik snap ouders die hun kroost een muziekinstrument of sport ontzeggen echt voor geen ene meter...
    Ik wou vroeger (en nu ook nog een beetje) altijd competitiekarting doen als sport maar ik mocht niet.
    GEZOCHT:
    BC Riches zijn steeds welkom: NJ of USA.
    TE KOOP:
    Behringer V-Amp Pro
    Carl Martin Noise Terminator

  10. #30

    Standaard

    waarschijnlijk omdat je ouders het karten gevaarlijk vonden? enige reden die ik kan bedenken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top