Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 91
  1. #1

    Standaard Wat te doen met lastige ouders

    Ik ben vast niet de enige in dit probleem. Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe Strat gekocht, maar ik heb nu een mooie goedkope Les Paul op het oog. Heel anders dan een Strat natuurlijk - maar dat begrijpen je ouders niet zo goed als jijzelf. Ik probeer ze te overtuigen maar tevergeefs, hun reactie: "Je hebt pasgeleden al een gitaar gekocht. Je moet accepteren dat je niet alles kunt krijgen wat je wilt".

    Nu is het geld waar ik deze gitaar van koop van mijn eigen zuurverdiende centen. Ik haal zeer goede cijfers op school en ik gig elke 2 weken. Enig advies voor vervelende ouders?

  2. #2

    Standaard

    Heb dat probleem hier niet, maar heb ook nog ouders hierzo. t

    ten eerste: weet je zeker dat die goedkope les paul beter is dan je strat? Ik vind het zelf namelijk ook wel heel verleidelijk om een les paul te halen, maar omdat ik mijn gitaar pas een half jaar heb wil ik het eerst hierop leren voordat ik naar wat anders ga.

    als je niet van gedachte veranderd zou ik je ouders erop wijzen dat het jou geld is en jij het recht erop hebt om ermee te doen wat je wilt. Als je daarnaast ook je strat nog eens verkoopt zodat de kosten minder worden, wordt het dan voor je ouders misschien iets minder moeilijk?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timotio
    Heb dat probleem hier niet, maar heb ook nog ouders hierzo. t

    ten eerste: weet je zeker dat die goedkope les paul beter is dan je strat? Ik vind het zelf namelijk ook wel heel verleidelijk om een les paul te halen, maar omdat ik mijn gitaar pas een half jaar heb wil ik het eerst hierop leren voordat ik naar wat anders ga.

    als je niet van gedachte veranderd zou ik je ouders erop wijzen dat het jou geld is en jij het recht erop hebt om ermee te doen wat je wilt. Als je daarnaast ook je strat nog eens verkoopt zodat de kosten minder worden, wordt het dan voor je ouders misschien iets minder moeilijk?
    Die Strat gaat er niet uit, de Les Paul moet meer een aanvulling worden. Het is een Amerikaanse Fender Strat. Ik had een Epiphone Les Paul op het oog. Ik ben knettergek op de toon van een Les Paul (en feel). Bedankt voor je reply, btw.

  4. #4

    Standaard

    hehe no problem.

    Amerikaanse fender *kwijl* *jaloers* kom ik aan met me squier

    tjah kan je in deze situatie moeilijk helpen denk ik. Als jij aangeeft dat je er echt voor wil gaan met gitaar spelen heb je kans dat je ouders milder worden.

    enige 2 tips die ik je kan geven zijn dus je ouders erop wijzen dat het jouw geld is en dat je er echt voor wil gaan. hoop dat je er wat aan hebt

  5. #5

    Standaard

    ze mijn site tonen en zeggen dat dit heel normaal is voor een gitarist .
    je wilt gewoon een zo groot mogelijk scala aan toonvariaties ter beschikking hebben.
    want geen gitaar klinkt hetzelfde al is dat voor een leek vaak wel het geval, die horen het verschil niet tussen een telecaster en een les paul.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2004
    Locatie
    Oostende / Gent
    Berichten
    1.021

    Standaard

    Gewoon je ouders negeren. Als je echter plaatsgebrek krijgt om neer alles te zetten, dan moet je zwaar beginnen nadenken over wat je echt nodig hebt.
    GEZOCHT:
    BC Riches zijn steeds welkom: NJ of USA.
    TE KOOP:
    Behringer V-Amp Pro
    Carl Martin Noise Terminator

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    wacht maar tot je getrouwd bent...
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  8. #8

    Standaard

    Zeggen dat je hem echt nodig hebt ivm je concerten is mij ook gelukt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Gewoon kopen die epi. En dan een paar FatPafs van GFS erin en gaan!!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Locatie
    best
    Berichten
    512

    Standaard

    doe voor de gein een tijdje aardig. En verkoop iets anders ( het hoeft niet met gitaren te maken hebben ) als blijk van goede wil. En anders gewoon w88.

    Ik weet niet hoe streng je ouders zijn, maar gewoon kopen lijkt me niet al te slim
    7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top