Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: zwevende noten

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    151

    Standaard zwevende noten

    Ik ben bezig met het afstellen van een Fender strat, nu ben ik het volgende probleem tegengekomen:

    Als ik een gefrette noot speel, gewoon zonder vibratie of bending dan zweeft de noot, super irritant. vooral met een beetje oversturing is het eigenlijk niet om aan te horen. Vooral in de hogere regionen is het prominent aanwezig.

    Ik heb een paar ander gitaren geprobeerd en 1 ervan vertoont dit ook maar in veel mindere mate en de andere die ik probeerde had een mooie rechte toon.

    Waar moet ik het zoeken? Ik heb nieuwe snaren geprobeeerd, en ik heb ook de elementen verder de body ingeschroefd, alles zonder resultaat.

    Heeft iemand een idee hierover?

    Alvast bedankt,

    Michell

  2. #2
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Is het zweven of zinderen? Het kan misschien zijn dat de frets niet super zijn en dat de snaar tegen de volgende fret aan vibreert. Dat geeft nare bijgeluiden.
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    De tremelo misschien?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2002
    Locatie
    Bijnabelgië
    Berichten
    750

    Standaard

    De magneet van je elementen kan de trilling van je snaar op een nogal wazige manier beïnvloeden. Ik heb dan ook 'n keer een probleem gehad dat klinkt als wat je omschrijft doordat de elementen te hoog en daardoor te dicht bij de snaren stonden. Als dat het is moet je ze dus wat lager stellen.

    /edit Kennelijk lukt 't niet om dit bericht te verwijderen. Ik zag dat je dit al geprobeerd had. Kwestie van lezen, maar goed. Beetje moe..
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    151

    Standaard

    @Ernieman,

    Goed idee, Ik zal eens het brugzadeltje een stukje omhoog schroeven zodat de snaar op de gefrette noot wat verder van de volgende fret af komt te liggen. Ik ben benieuwd wat dat uithaald.

    @G.G. Tremoloblok heb ik vastgezet, dat is niet de oorzaak.

    @e dit was eigenlijk het eerste wat ik heb gedaan, de elementen omlaagschroeven, ik was er aanvankelijk van overtuigd dat daar het probleem lag maar ik zag al dat de afstand niet eens klein was, gewoon normaal. Dus ik was ook niet echt verbaast toen ik constateerde dat het niets uitmaakte.

    Bedankt! ik zal eens wat dingen proberen.

    Michell

  6. #6

    Standaard

    Er resoneert iets mee, je veren achterin misschien??

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2002
    Locatie
    Bijnabelgië
    Berichten
    750

    Standaard

    Die veren zouden het inderdaad kunnen zijn. Ik heb de veren van mijn Strat ook gedempt! (Door er een stuk schuimrubber tochtstrip achter te klemmen )
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Berichten
    378

    Standaard

    zit er speling in je stemmechanieken?? miss dat t probleem daar zit?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    151

    Standaard

    Ik heb het inmiddels allemaal geprobeert maar het heeft geen resultaat gehad, ik snap er geen jota van.

    Je zou haast zeggen dat het aan de elementen moet liggen, iemand een idee of dit mogelijk is? Andere opties lijken wel uitgesloten.
    Het zijn gewoon USA American series elementen.

    Michell

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Trillende halspen? Kijk eens of daar spanning op staat. Als die los is kan het ook vreemde bijgeluiden geven. Ik acht het niet waarschijnlijk, maar aangezien je alle andere opties al gechecked hebt.......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top