Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard 1 kabel voor midi en voeding voor pedaal

    Hoi,

    ik heb een behringer midi controller (fcb1010) welke twee kabels nodig heeft om aan te sluiten...

    ik zag laatst dat een midi kabel met dit doeleinde maar twee aders van de kabel gebruikt... als ik een 5-aderige stroomkabel zou kopen en daarvan drie aders voor de geaarde voeding zou gebruiken, en de overige twee voor het midi signaal, zou dit elkaar gaan storen? en hoe lang kan ik zo'n kabel maken?

    ik wil namelijk mijn pedaal een meter of 6 van mijn versterker af kunnen zetten en ik wil van die twee kabels af. Ik heb ze een tijd met tie-wraps aan elkaar gehad, maar dit voldoet nog niet geweldig vind ik... liefst heb ik gewoon 1 kabel.

    weet iemand of dit kan, of eventueel een betere optie?

    alvast bedankt!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Uit veiligheidsoverwegingen zou ik 230V en laagspanning gescheiden houden, dus ook in dit verband. Je kan het geluidsbedrijf toch vragen om een verdeelblokje voor op het podium te leggen?

  3. #3

    Standaard

    ik heb alles zo gemaakt dat via de midi kabel 9volt meegaat mn Behringer FCB1010 in.. het kan in principe niet.. maar het werkt, waarom nie tdan? Check de search voor mijn topic!

    Guitars -> Pedals -> Amps

  4. #4
    vinni
    Guest

    Standaard

    Formeeel gebruikt het midi-protocol vijf aders....althans dat zijn de midispecs ver 1.0....men noemt dit ook wel activ 5-pin.

    Alleen blijkt dat midi slechts de drie middelste pins gebruikt. Over de twee buitenste pins kan je makkelijk 9v laten lopen. Heb ik al heel vaak gedaan.

    Groet,
    Vinni

  5. #5

    Standaard

    okee... het kan dus
    chroxy, ik heb je topic bekeken en de pfd gedownload... duidelijke uitleg! ik ga het ook eens proberen... dit is nog een betere oplossing dan de midi en voeding in een dikke kabel oid stoppen... thnx voor de tip!

  6. #6

    Standaard

    Info over stroomvoorziening via MIDI naar de FCB1010 kun je vinden op mijn website: http://www.voes.be/fcb1010

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    effe inbreken!

    Kun je op een multi kabel (4x geballanceerd) zonder interferentie 2 x signaal, 1x midi, en 1x 9Volt sturen?

    tbv. Fc200 en wah op de vloer (via een wireless syst. in het rack)
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top