Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 37 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 365
  1. #21

    Standaard

    @obknarb bedankt voor de leuke reactie!Ik heb net je website bekeken (ik had hem nog nooit eerder gezien), ziet er echt super mooi uit !

    @G.G. Hardstikke bedankt voor de duidelijke uitleg! Vanavond of van de week maar eens in praktijk gaan uitvoeren.
    Laatst gewijzigd door GibsonDC; 13 december 2006 om 20:26

  2. #22

    Standaard

    We hebben nu mallen voor de tennon gemaakt maar nu zitten we met een volgend probleem onze frees is te klein. De tennon moet 38mm dik worden en onze frees is maar 19mm. En met beitels krijg je het nooit precies zoals met een frees. Hoe kunnen we dit oplossen? Frezen die dieper gaan zijn zo te zien op internet e.d. niet te krijgen.(miss. met een spiraalgroeffrees?
    Hier een foto:

    Vast bedankt voor de tips.
    erwin
    Laatst gewijzigd door GibsonDC; 13 december 2006 om 20:51

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    38mm???? Volgens mij maak je ergens een denkfout. Als je toch zo diep moet zijn kun je eerste tot 19mm frezen en dan de mal verwijderen en de frezing weer als mal gebruiken. Je kan ook je freesje iets minder diep in de schacht zetten (op eigen risico natuurlijk )

  4. #24
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Prima:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassent
    38mm???? Volgens mij maak je ergens een denkfout. Als je toch zo diep moet zijn kun je eerste tot 19mm frezen en dan de mal verwijderen en de frezing weer als mal gebruiken.
    Kan wel, maar beetje link. (zelf al een keer meegemaakt dat het freesje loskwam en een diep gat maakte)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassent
    Je kan ook je freesje iets minder diep in de schacht zetten (op eigen risico natuurlijk )

  5. #25

    Standaard

    Dan heb je geluk. Bij mij is het freesje al een keer door de kamer geschoten. Denk aan je veiligheid!!!

    Edit: Het komt de nauwkeurigheid van de fresing trouwens ook niet niet ten goede om de frees ver te laten uitsteken, bedenk ik me net.
    Please DO NOT contact me, I will contact you

  6. #26

    Standaard

    Sorry ik bedoelde 48mm vanaf de top, ook bij het verwijderen van de mal en de frees iets minder diep vastzetten lost het probleem niet op; je komt dan nog niet diep genoeg. In een catalogus van Festool zagen we echter dat er zgn. spiraalgroeffrezen bestaan die tot 10cm. totale lengte gaan; misschien dat we zo'n frees moeten hebben? En die dan misschien in de kolomboormachine zetten i.p.v. in de bovenfrees?We vinden 't wel typisch dat de frezen die Stewmac verkoopt zo'n beetje dezelfde maten hebben als de LUX frees die wij nu wilden gebruiken.
    Vast bedankt voor 't meedenken.
    Erwin

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    ehhh 48mm? Nu snap ik het helemaal niet meer....

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassent
    ehhh 48mm? Nu snap ik het helemaal niet meer....
    De tennon moet 48mm in de hoogte worden.
    We hebben net de tennon uitgefreest tot hoever die kan komen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Er zijn ook in Nederland wel wat langere frezen verkrijgbaar. Mijn langste freesje is ook maar 3.5 (max. 3.8-3.9) diep. Dat is m'n template bit.

    Maar in de speciaalzaken zijn ook wel langere freesjes verkrijgbaar, dat moet haast wel. Het is alleen altijd een beetje zoeken.
    DA - doet je goed!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Kijk eens in dit: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ight=kantfrees topic. Daar staan een aantal links naar bedrijven in nederland die een hele berg frezen verkopen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top