Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 37 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 365
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Dit project ziet er veelbelovend uit. Waarom heb je voor een ebben toets gekozen en niet voor een van rosewood? Ga je voor het Custom geluid/gevoel?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Zo lukt ie wel:


  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Plaatje selecteren bij imageshack

    resizen aanvinken en 640/480 kiezen

    klik op "host"

    Onderste link kopieren en in je post op het plaatje klikken, linkje plakken en "enter" klikken

  4. #14

    Standaard

    @hassent: Dankje!

    @ACslater: We hebben ebben gekozen, omdat het veel donkerder is als bijv. Rosewood en daardoor kun je er heel mooi op inleggen. En als de dremel misgaat kun je nog epoxie met ebbenschuursel bij elkaar mengen en tussen de inleg en het fretboard doen met rosewood zie je dat veel beter.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Plaatje selecteren bij imageshack

    resizen aanvinken en 640/480 kiezen

    klik op "host"

    Onderste link kopieren en in je post op het plaatje klikken, linkje plakken en "enter" klikken
    Dankjewel het lukt nu wel




    Dit zijn 2 foto's van hoe die uit de lijmklem kwam. In de tussen tijd heb ik de zijkanten geschuurd en de bovenkant is van 22mm naar 18 mm teruggebracht
    Laatst gewijzigd door GibsonDC; 10 december 2006 om 11:44

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GibsonDC
    Dankjewel het lukt nu wel
    Kijk, dat kijkt veel lekkerder. Wordt een mooi gitaartje. Mooie houtsoorten ook.

  7. #17

    Standaard

    Vandaag de top geschuurd en een noest gevult:


    En ook een stuk verder aan de hals gewerkt:


    We hebben de neck heel erg ruim uitgezaagt zeker op het laatst bij de tennon.
    Maar zoals je ziet hebben we de zijkant van de hals ook al uitgezaagt. Volgens mij gaat dit problemen geven bij het frezen van het trussrod kanaal.
    We zijn ook van plan om deze week te beginnen met het uitfrezen van de tennon (de hals komt in een hoek te staan) iemand daar misschien nog tips enz. over?
    Alvast bedankt.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Hey GibsonDC,

    Dat wordt een mooie gitaar, die top vind ik echt onwijs mooi!!!
    Qua hout inderdaad wel standaard Gibson, maar dat is toch ook de gitaar die je aan het (na)bouwen bent, en waarschijlijk dus ook de sound die je zoekt!!! Ook al is/wordt het een exacte kopie, een zelf gebouwde gitaar blijft een zelf gebouwde gitaar, period!!! En daar kun je dus trots op zijn! Je bent lekker bezig en het lijkt me dat je je goed hebt voorbereid! Ik blijf je toppic volgen

    Succes en vr.gr.

    Branko

  9. #19
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GibsonDC
    Volgens mij gaat dit problemen geven bij het frezen van het trussrod kanaal.
    Nee, joh. Je hebt een heel groot stuk dat in de body verdwijnt. Klem daar twee latjes aan vast (of met schroefjes) waar je freesje tussen past en je hebt een geleider.

    LET OP: Latjes moeten wel hoog genoeg zijn (frees lekker diep door de bodemplaat) zodat het gladde gedeelte van het freesje langs de latjes loopt en niet alleen de snijrand anders gaat je geleider kapot.

    Snap je wat ik bedoel?

  10. #20
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GibsonDC
    We zijn ook van plan om deze week te beginnen met het uitfrezen van de tennon (de hals komt in een hoek te staan) iemand daar misschien nog tips enz. over?
    Alvast bedankt.
    Eerst de hals uitzagen, mdf mal maken waar de hals precies tussen past, alles uitlijnen. Mdfmal plaatsen en aan de achterkant ophogen met latjes tot de juiste hoek en uitfresen.

    Heel jammer dat de top er al op zit want anders had je het kunnen doen zoals ik op mijn PRS gedaan heb (met name jammer omdat je zo'n mooi lang stuk halshout hebt:

    Neck zagen, passende fresing maken, alles achter het eind van de toets vlakken tot de hoogte van de body, kanaaltjes fresen, top erop plakken en klaar. Jij kan hem nu maximaal tot onder het hals element inzetten, en juist wanneer je zo'n mooi lang halshoutstuk hebt zou die ook mooi onder de top verlijmd kunnen worden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top