Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 37 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 365
  1. #1

    Standaard Mijn Gibson les paul custom

    Sorry hij staat er perongelijk 2 keer op: Gooi deze maar dicht.

    edit ernieman: geeft niks, ik heb ze dan maar samengevoegd.
    Laatst gewijzigd door GibsonDC; 17 november 2006 om 22:23

  2. #2

    Standaard Mijn Gibson les paul.

    Ik had al een paar jaar het idee in me hoofd om een Gibson les paul te gaan bouwen. Dus zo gezegt zo gedaan, vorige week heb ik meteen de bouwtekening besteld en bedacht wat voor spullen er precies op komen.
    Dus vandaag keek ik in de brieven bus en daar lag de bouwtekening. Ik ben dus meteen begonnen met als eerst de vorm van de body over te trekken en daarin de holte van de Control cavity getekend en ook de holte van de Toggleswitch. Daarna heb ik met de lintzaag de vorm van de LP uitgezaagt en daarin de holte van de Control cavity en de holte van de toggleswitch uitgefreest. Zo staat het er nou voor:
    http://img75.imageshack.us/my.php?image=p1010061zj8.jpg
    (als je goed kijkt zie je een map boven de mal liggen van de webpagina van Charlotte )
    Over 2 a 3 weken word dit vervolgd dan ga ik het hout halen voor de body, de hals en de top.

    Erwin.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Ben benieuwd naar het resultaat! Misschien alvast een tipje van de sluier...?

  4. #4

    Standaard

    @malle eppie: Het word een gibson les paul met een honduras mahony body en een honduras mahony neck en ebben toetsen (hij krijgt niet een overdreve inleg gewoon trapeze inleg) en een esdoorn top (behoorlijk standaard gibson dus). De kleur word waarschijnlijk (veranderd telkens ) zoiets: http://www.ishibashi.co.jp/shibuya/i...ge/96417/4.jpg maar ik had ook al ideen om er een goldtop van te maken of gewoon helemaal rood dus dat is nog niet helemaal zeker. De elementen worden waarschijnlijk (ook al waarschijnlijk ) pearly gates. Als inleg op de headstock wou ik het Custom shop logo gebruiken http://www.gibson.ru/i/plb40.jpg .

    Erwin

  5. #5

    Standaard

    nou nou, doe maar duur! Ik zal de komende maanden geregeld bij je over de vloer komen om te kijken hoe het ermee staat

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2005
    Berichten
    736

    Standaard

    gaaf! Les pauls vind ik altijd supertoffe gitaren.

    Ik zou je mal nog wel even naschuren, hij lijkt wat hoekig.
    Klik op de plaatjes om ze te vergroten.

    Kijk ook eens op mijn zelfbouw website.

  7. #7

    Standaard

    @ Dirk:
    Ja dat klopt ja die foto is gemaakt net nadat die onder de lintzaag is geweest. Inmiddels is die al wel geschuurt .

    Ik heb in de tussen tijd, om me vingers een beetje op te warmen een nieuw plaatje voor de controle cavity van me SG gemaakt. Het was eerst een metaal plaatje maar ik heb er een mahonie hout plaatje voor gemaakt:
    Voor:
    Ik ben de foto kwijt:S In iedergeval het zag er niet uit

    Na:
    http://img53.imageshack.us/my.php?image=p1010067ez8.jpg

    Waarschijnlijk komen er geen onverwachtse projecten meer dus tot over 3 weken.

    Erwin

  8. #8

    Standaard

    Woensdag is het hout gehaald in Arnhem.
    *honduras mahonie voor neck
    *honduras mahonie voor body
    *Riegel esdoorn voor de top
    De kosten vielen trouwens erg mee het stuk voor de neck was iets van de 28euro en de body was 75euro en de top was 39euro en we hadden een bon waarmee we 25% korting mee konnen krijgen. De kosten in het geheel waren 105euro.
    En het hout voor het fretboard is ook besteld, madagascar ebben maar dat heb ik nog niet binnen.
    Donderdag zijn we (ik en mijn vader) meteen begonnen met het bouwen.
    1. Zijkanten recht maken zodat die kon worden verlijmd en het vlak maken van de bovenkant:

    2. Hier worden ze samen verlijmd:

    3. Hier word de headplate verlijmd (een stukje ebben dat we nog hadden liggen):

    4. Hier ligt de body die we hebben uitgezaagd met de lintzaag:

    5. Hier zie je de verlijmde top.

    6.Hier zit de body en de top in de lijmklemmen ( er is ook nog eronder een kanaal gefreest voor de bedrading)

    Sorry voor de links maar het lukte niet om het als foto's neer te zetten met dat ([img] [/img])
    Ik heb nog meer vorderingen op foto (van mallen en van de top hoe die er nu uitziet) maar die zet ik er vanavond wel op.
    Erwin
    Laatst gewijzigd door GibsonDC; 9 december 2006 om 19:50

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hey gibson DC,

    Mooi werk, aleen je moet je foto's qua bestand grootte iets kleiner maken, zijn nu zo'n 900 k, moet je +-80 k van maken, zijn ze makkelijker te openen.
    Hier neerzetten gaat wel , op de foto staan, rechter muisknop, dan eigenschappen,en de het url adres kopieren,en dat tussen de [img]...[/img] plakken, en hieronder is dan het resultaat.





    succes verder, groetjes Charlotte .
    Laatst gewijzigd door charlotte; 9 december 2006 om 20:26 Reden: url toevoeging

  10. #10

    Standaard

    Dankje charlotte!
    Ik zal het bij de volgende foto eens gaan proberen

    Alweer niet zo te zien
    Laatst gewijzigd door GibsonDC; 9 december 2006 om 22:01

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top