Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 27 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 269

Discussie: Gestolen Nummers

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    ik heb het ook met de band hoor..

    als we zeggen van heujj wel gaan eens een cover doen.....
    dan spelen we hem eerst origineel en later gooien we er ons eigen idee in en soms andere teksten.

    SO WHAT!?!

    tis mischien wel express so gedaan dan maar toch eigen ideeen in een eigen nr maken.

    "Creative'
    Dag

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2005
    Locatie
    Dedemsvaart
    Berichten
    141

    Standaard

    Ik heb laatst deze gevonden (stukjes uit de solo's):

    http://media.putfile.com/Metallica-vs-Maiden

    Metallica - The Four Horsemen vs Iron Maiden - The Trooper

    Beide albums zijn in hetzelfde jaar gereleased.

    "Piece of Mind is the fourth studio album by British heavy metal band Iron Maiden Released May 16, 1983
    Kill 'Em All is Metallica's first album, released July 25, 1983 on Megaforce Records"

    Dus lijkt het me sterk dat ze het van elkaar gestolen hebben.

    Dit stukje heb ik ook laten horen op een Amerikaans forum. Daar zei iemand dat beide bands veel invloeden van Black Sabbath gebruiken, en dat diezelfde bend waarschijnlijk wel in een Sabbath nummer terug te vinden is. Als iemand mij kan vertellen uit welk nummer die bend komt, zou ik zeer op prijs stellen

  3. #13

    Standaard

    Ik was van de week FlatOut2 aan het spelen, daar zit een nummer in van Audioslave - Your time has come, als je deze nu vergelijkt met Bad Seed van Metallica dan is bij mij de overeenkomst aardig groot

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Locatie
    Mijn huis woont in Gent.
    Berichten
    496

    Standaard

    Who bloody f*cking cares ... rock&roll/ metal zit vol van plagiaat... om maar te zwijgen over blues. Zolang het allemaal maar lekker klinkt. Maak mij niet wijs dat alle akkoordenprogressies exclusief moeten zijn... dan zouden er een stuk minder CD'tjes in onze collectie staan.
    WORDS AINT FREE LIKE YOU AND ME

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenndangoband
    Who bloody f*cking cares ... rock&roll/ metal zit vol van plagiaat... om maar te zwijgen over blues. Zolang het allemaal maar lekker klinkt. Maak mij niet wijs dat alle akkoordenprogressies exclusief moeten zijn... dan zouden er een stuk minder CD'tjes in onze collectie staan.
    Daar ging het me ook niet direct om. Exclusieve akkoordenprogressies zijn een illusie lijkt mij, zo’n beetje alles is al wel gedaan denk ik, het is de manier waarop het gedaan wordt wat het verschil maakt. Door te zeggen dat Rock ‘n’ Roll/Metal vol plagiaat zit en om over Blues nog maar te zwijgen doe je eigenlijk alle andere genres te kort. Al zie ik het bij Blues vaak meer als clichés waar je om de zoveel tijd niet onderuit kunt.

    Ik vind het wel leuke wetenswaardigheden, grote hits die hun schema’s/riff’s/licks geleend hebben van nummers uit het verleden. Ik veroordeel het niet, in tegendeel, ik zelf maak me er natuurlijk ook wel eens “schuldig” aan. Neem een akkoordenreeks en begin eens halverwege of zo. De akkoordenprogressie blijft hetzelfde, maar het klinkt toch anders. Plagiaat? Nee hoor, als je het goed invult niet. Het is net wat je er zelf van maakt.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2006
    Locatie
    Naast mijn buren..
    Berichten
    1.873

    Standaard

    razorlight - in the morning

    zeker weten doe ik het niet maar lijkt/ heeft vergelijkingen met ac/dc's - little lover

    in ieder geval het begin..

    edit: het is niet in the morning weet ff niet meer welke maar goed.. iedereen leent weleens wat of speelt een akkoorden schema van een ander zo dacht ik dat ik een nieuw nummer had, tot ik het voorspeelde aan de band en iemand herkende er veel in van i wanna be sedated en verdomd stond zonder dat ik het wist i wanna be sedated te spelen..
    Laatst gewijzigd door vox; 1 december 2006 om 08:55
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Wat is dit nou weer voor gay thread ?
    Het is hier het Libelle-forum niet !
    Hahahahahaha.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Accoordprogressie leren we elkaar aan. Het is cultuur. Vinden we prettig. We willen allemaal bij het laatste accoord thuis zijn. Anders klopt het niet. Het is geen jatten, we houden ons aan de regels!
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  8. #18
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Dat schema's op elkaar lijken is niet zo erg.

    Maar jatwerk is bijvoorbeeld:

    Eric Clapton - let it grow vs Led Zeppelin - Stairway to heaven
    Trouwens, Tribute van Tenacious D lijkt ook erg op Stairway to heaven. Dat hebben ze met een knip oog gedaan.

    Ook een duidelijke:
    Anouk - fallen sun vs One van U2
    Borsato - Rood - VS Crime of century - Supertramp
    Vriendelijke groet,

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2006
    Locatie
    NL
    Berichten
    180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
    [ ... ] Borsato - Rood - VS Crime of century - Supertramp
    Grappig; daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
    Niettemin, een afschuwelijk nummer.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2006
    Locatie
    Naast mijn buren..
    Berichten
    1.873

    Standaard

    La Bamba - Twist & Shout (beatles)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Wat is dit nou weer voor gay thread ?
    Het is hier het Libelle-forum niet !
    Hahahahahaha.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top