Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard valvetronix-vraagje......

    Aloha iedereen,


    Ik heb onlangs in een winkel gespeelt op een vox tonelab se (met hoofdtelefoon) en dat klonk zeer lekker.

    Maar nu ben ik aan twijfelen tussen een (tweedehands) tonelab se + tech 21 power engine (hier heb ik toch veel goeds over gelezen op dit forum) of een vox ad60 vtx (nog niet getest)

    Zijn er dan eigenlijk verschillen ? (buiten het voetpedaal de je dan niet hebt bij die ad60)
    Zijn er voor of nadelen ?

    Het dient om thuis een mooi geluid te hebben en om af en toe met vrienden te jammen. Dus geen concert dingen :-)

    btw : Zijn er hoorbare verschillen tussen zo'n ad60vt en ad60vtx ?? (in de winkel waren ze beide niet...)

    Grtz
    Laatst gewijzigd door <- mogwai ->; 13 november 2006 om 19:34

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    ik heb ook de wezenlijke verschillen tss de vt60 en vtx60 proberen te achterhalen, maar veel zinnig vond ik daar niet over. Nochtans is er een groot verschil qua prijs en gewicht. Ik weet dat de vtx60 een duurdere speaker heeft en één van de twee is closed back.

    Als je al die toeters en bellen (floorboard) niet nodig hebt, zou'k eerder voor de VT(X)60 gaan. Moet je maar 1 ding dragen.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Voor alleen thuis en in de oefenruimte kun je de Tonelab SE gewoon aansluiten op je Hifi (verloopkabeltje jack>cinch) of de PA.

    Groot verschil tussen Tonelab SE enerzijds en de Valvetronix serie anderzijds is dat de Tonelab SE veel uitgebreider is en je dus ook veel meer moet/kunt programmeren (er is een gratis editor voor maar dan moet je ook een MIDI verbinding met je PC maken), je hem kunt sturen via MIDI, maar ook als MIDI controller voor andere dingen kunt gebruiken.
    Natuurlijk is ie ook gemakkelijker mee te nemen, maar moet je wel altijd eindversterking hebben.

    Over een koptelefoon vind ik een Tonelab overigens waardeloos klinken. Wat ook leuk is om te weten is dat ie na een tijdje steeds beter gaat klinken, misschien doordat de ECC 83 buis ingebrand raakt.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  4. #4

    Standaard

    Ah, bedankt voor je reacties alvast.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
    ik heb ook de wezenlijke verschillen tss de vt60 en vtx60 proberen te achterhalen, maar veel zinnig vond ik daar niet over. Nochtans is er een groot verschil qua prijs en gewicht.
    Volgens de site van Vox zouden ze beide 19,6 kg wegen......

    Zopas gehoord van de muziekwinkel dat die tech 21 power engine 60 een pak meer gaan kosten dan voorheen wegens nieuwe europese wetten van lood in een versterker ???
    Een stijging van 400 euro naar 600 euro !!

    Nog iemand daar nieuws over ??? Ik ga de volgende dagen toch ook maar eens info vragen in een andere muziekwinkel......

    Grtz

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Ik had me gebaseerd op de site van http://www.musicstorekoeln.de/de/glo...usicstore.html

    leek me eerlijk gezegd onlogisch dat de vtx zo veel zwaarder zou zijn (ook mss vanwege dat lood :-)
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 februari 2004
    Locatie
    Santpoort
    Berichten
    166

    Standaard

    Grote verschil zit in het feit dat de AD60vtx geen speakersimulaties heeft en de tonelab Se wel. Dit is met name voor recording interessant.. Verder zit er wat verschil in de effecten etc en zoals eerder gezegd midi. Ben je dus van plan op te nemen met de pc (toekomst...wellicht) dan is de tonelabSE een goede optie. Wil je gewoon lekker wat spelen en af en toe je amp meenemen dan zou ik voor de AD60vtx gaan. Is toch wat makkerlijker dan twee dingen meenemen en wat minder aansluiten etc. (amp is 1 voeding, se+tech21 is twee voedingen + kabel van se naar tech 21..)

    Overigens heeft de Ad60vtx wel een speaker gesimuleerde line out, maar die is niet zo goed als de speakersimulaties in tonelab SE.

    Voor het geluid kun je je iig geen buil vallen bij beide opties.

  7. #7

    Standaard

    Ik weet dat je met de tonelab se van cabinet kunt veranderen.

    Maar klinken dan de amp models op zo'n ad60vt zoals op een tonelab met hun "historically correct" cabinet model ?

    Dus het geluid van een recto model met us v30 cab op een tonelab klinkt dus hetzelfde als een recto model op een ad60vt ??

    Mss stomme vragen...... en het beste is natuurlijk om ze uit te testen... maar dan moet je natuurlijk wel de mogelijkheid hebben.

    Grtz

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 februari 2004
    Locatie
    Santpoort
    Berichten
    166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door <- mogwai ->
    Ik weet dat je met de tonelab se van cabinet kunt veranderen.

    Maar klinken dan de amp models op zo'n ad60vt zoals op een tonelab met hun "historically correct" cabinet model ?

    Grtz
    Ja, dat is allemaal wel goed vergelijkbaar...De vraag is overigens hoe belangrijk je het vind dat ze "historically correct" zouden zijn. Je wilt gewoon een goed geluid lijkt mij..... En dat zit bij beide optie's zoals gezegd wel goed.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door <- mogwai ->
    Zopas gehoord van de muziekwinkel dat die tech 21 power engine 60 een pak meer gaan kosten dan voorheen wegens nieuwe europese wetten van lood in een versterker ???
    Een stijging van 400 euro naar 600 euro !!
    Miljaarde,

    Eerst dat gedoe met die Tech21.....

    Dan had ik toch maar een Ad60vtx besteld, nu bellen ze mij op dat Vox stopt met die valvetronixreeks ???
    Ze maken alleen nog maar die versterkers met zilveren gril.

    Damn, wat een pech heb ik....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door <- mogwai ->
    ...Vox stopt met die valvetronixreeks...
    Vreemd, ze staan toch nog altijd op hun site?!? Als het toch zo is kan je misschien uitzien naar een tweedehandse?

    Koen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top