Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: wiring probleem

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard wiring probleem

    ey

    ik ben me strat en lp aan het rewiren en direct wat nieuwe pups erin geknald, maar nou heb ik met beide gitaren een probleem: ze brommen terwijl ik haast zeker weet dat alle aarde goed is. de brug is geaard en pots zijn daarmee verbonden, ook de switch en output zijn geaard waar nodig en toch heb ik bij beide gitaren de zelfde brom, die echter ophoud wanneer ik me hand op de snaren/potmeters leg.... ik heb de standaardschema's gebruikt. wat kan het probleem nog zijn? BVD
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    als je je hand op de brug of snaren legt, en de brom is weg, dan is t goed hoor. een lichte brom als je het metaal aanraakt mag, maar liever natuurlijk niet. zijn alle verbindingen glimmend? zo ja, dan is de verbinding goed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    715

    Standaard

    Is zijn je versterker en stopcontacten wel geaard?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    heb je de schema's gebruikt van de pup fabrikant?
    lijkt toch erg op aardings probleem.
    gebruik je wel een centrale massa.
    dus alle massa draden gaan richting mantel van de volume pot en daarop sluit je ook weer de massa aan van de jack

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    het is echt een storende snerpende brom, die er eerst echt niet was. moet dus op te lossen zijn. alle aarding is centraal, behalve die van de pots zelf, allen pups worden op de vol. pot geaard en de rest van de aarding ook
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    het ligt trouwens niet aan de nieuwe elementen want de seymour duncan die al in mn LP zat heeft het ook, terwijl dit eerst niet was
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    volgens mij ligt het aan de versterker, hij is momenteel idd niet geaard, is er geen in de buurt en andere gitaren ruisen ook momenteel....

    dus maar eens de snaren erop gepleurd :O:O
    de LP zoals een LP hoort te zijn waanzinnig.
    Eerst was de nekpup supermodderig, nu istie heerlijk helder en bluest als de ziekte!

    de strat:
    neck en middelpup lekker veel output (5,5k en 5,3k), lekker voor vadsige blues maar ook funky shit gooien ze er met gemak uit...
    en dan de dream 90 in de brug, ook erg lekker soundje, goed voor rock, blues eigenlijk alles wel
    nog niet overstuurd kunnen spelen, me zusje leert momenteel voor haar tentamens, maar ben erg benieuwd
    Laatst gewijzigd door Squier4ever; 12 november 2006 om 14:04
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    nieuwe kabel misschien?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    neej de stekkers op zolder zijn niet geaard... als ik de gitaar van me broertje pak bromt het evenveel
    weet ook zeker dak goed heb gesoldeerd, mn goeie kabel (george L) ligt op mijn kamer in eindhoven.... maar volgende week optreden dus dan gaan we het horen. ben iig supertevreden met de sound
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top