Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Laney VC 50

  1. #11

    Standaard

    heb al een aantal jaren een vc50, maar vond hem orgineel een beetje koud klinken.

    heb er onlangs jj el34 ingezet en ik moet zeggen dat hij daar een stuk van is opgeknapt. veel warmer, en meer marshall.

    ik denk dat ik er op den duur idd andere speakers in ga zetten want er zit erg veel hoog in die dingen.

    ze kunnen zeker scheuren en ze gaan ontzettend hard.
    ik zit er aan te denken om hem zo om te bouwen dat je hem van 50 naar 25 watt kan schakelen, net als m,n marshall silver jubilee. zodat je hem nog wat eerder kan laten oversturen

    zou dat trouwens een ingewikkelde operatie zijn? mischien moet ik hier maar een nieuw topicje van maken.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Hoeveel kosten die buizen die je er dan insteekt om hem beter te laten klinken?

    En gaat deze versterker te hard voor in het repetitiehok, en kan je er misschien nog een pedaaltje voor dat je hem kan laten scheuren op normaal volume, wanneer ik even thuis speel, in het repetitielokaal zou ik hem dan wel gewoon kunnen laten schuren?

    Groet,

    Koen

  3. #13

    Standaard

    die buizen zijn niet zo duur, bij www.tonefactory.nl staan ze volgens mij voor zo,n 16 euro dacht ik. er zitten twee in dus dat is te overzien.

    of hij te hard is voor de oefenruimte dat hangt van je oefenruimte af en de soort muziek die je speelt denk ik.

    maar om een voorbeeld te geven, als ik op het lead kanaal speel dan staat de gain zo,n beetje op zeven en de master op max. 3 en dan gaat ie al behoorlijk hard, en dan heb ik het drive kanaal nog niet eens ingeschakeld

    en je kan er idd een pedaaltje voor zetten het is iig een zeer veelzijdige bak, maar erg zwaar
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rinaldo
    heb al een aantal jaren een vc50, maar vond hem orgineel een beetje koud klinken.

    heb er onlangs jj el34 ingezet en ik moet zeggen dat hij daar een stuk van is opgeknapt. veel warmer, en meer marshall.

    ik denk dat ik er op den duur idd andere speakers in ga zetten want er zit erg veel hoog in die dingen.

    ze kunnen zeker scheuren en ze gaan ontzettend hard.
    ik zit er aan te denken om hem zo om te bouwen dat je hem van 50 naar 25 watt kan schakelen, net als m,n marshall silver jubilee. zodat je hem nog wat eerder kan laten oversturen

    zou dat trouwens een ingewikkelde operatie zijn? mischien moet ik hier maar een nieuw topicje van maken.
    JJ's is inderdaad een verbetering maar als je de speakers vervangt gaat ie nog beter klinken en kun je veel meer doen met de toonregeling.

    Heb je E34L of EL34 van JJ want ik heb E34L en die hebben meer laag en punch dan de gewone EL34.

  5. #15

    Standaard

    ik heb idd de el34 l, ze klinken erg goed en volgens de informatie hebben ze 20% meer vermogen dan een gewone el34.

    ik moet idd eens een keer die speakers vervangen, ik kijk nog steeds rond, als ik iets vind dan gaan ze er uit.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Ik kan hem nu voor 600 euro kopen.

    Hoeveel zou ik ervoor krijgen als ik hem dan later weer doorverkoop?

    Groet,

    Koen

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Zoals ik al eerder opmerkte heb ik een VC50 al iets goedkoper gezien (550 euro, en die staat er al een tijdje, en zonder footswitch). Meer dan 600 zal een VC50 denk ik niet opbrengen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top