Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Laney VC 50

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard Laney VC 50

    Hallo,

    ik ben al lang op zoek naar een goede versterker.Scheur is bij mij het belangrijkste, maar ik wil ook wel een degelijk clean.

    www.myspace.com/nebrovski, dat is zowat de muziek de we maken en hiervoor moet hij geschikt zijn.

    Het moet een goed clean hebben, maar je moet er ook de nodige noise en moderne rock mee maken.

    Groet,

    Koen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    ik heb de lc30 gehad... ben blij dat ik ervan af ben. Ik zeg niet dat het slecht was, maar het was zeker niet wat ik zocht.

    Ik heb ooit de vc30 met 2 speakers gehoord en ergens vond ik dat wel beter. Noemt men soms "Poor man's vox". Maar voor wat de vox'en tegenwoordig kosten, zou'k toch naar een vox grijpen.

    De VC50 ken ik niet.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    Midwolda
    Berichten
    514

    Amp ! Laney VC 50

    Ik heb er een en hij bevalt me erg goed. Gaat van clean tot een flinke scheur en is in feite 4 kanaals dus best veelzijdig.
    Door de eindbuizen te veranderen van 6L6 naar EL34 kun je eventueel het geluid nog iets aanpassen maar in elk geval geen slechte koop.

    Kunk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    de vc30 had niet veel overdrive.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Mijn enige vrees is dat hij niet hard genoeg zou scheuren, hoeveel kost het eigenlijk om die andere buizen in te steken?

    Hij staat op gitaarmarkt voor 600 euro, is dit een goede prijs?

    Groet

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Ik heb 'em iets goedkoper gezien. Vaak ontbreekt de footswitch omdat de gebruikte voetschakelaars van niet al te beste kwaliteit waren.

  7. #7
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    De footschakelaar en speakers zijn niet geweldig van dat ding, maar das allemaal aan te passen.
    Gezocht: Ibanez DE7

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    De footschakelaar en speakers zijn niet geweldig van dat ding, maar das allemaal aan te passen.
    Voetschakelaar niet geweldig??!!!!
    Het is zo degelijk als een tank! Helemaal van metaal en schakelaars van goede kwaliteit.
    Speakers zijn inderdaad niet mijn smaak, veel te schel en geen warmte.

    Maar de VC50 zijn oke hoor en vooral met JJ E34L buizen erin en speakers vervangen door G12H of Vintage 30 speakers.
    De standaard buizen die erin zitten, Sovtek 6L6, moet je gelijk vervangen want die zijn echt bagger.

    Heb zelf VH100R, de 100 watt head versie ervan en klinkt echt super. Clean is echt clean, drive heeft plenty of gain. Hier heb je een sample van mijn VH100R:

    http://members.home.nl/djababoe-kho/Laney%20VH100R.mp3

    Mijn bijbehorende Laneycab wordt binnenkort geladen met Vintage 30 dus ben benieuwd hoe dat gaat klinken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Het is nochtans een bekende kwaal. Niet zozeer de casing, maar de switches zelf. Consider yourself lucky.
    Ik heb onlangs eens over een VC50 gespeeld, en ik vond het zeker geen onaardige versterker. Was weliswaar nog wel origineel qua buizen en speaker, maar de potentie was zeker aanwezig, veelzijdig ook.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 10 november 2006 om 14:37

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    Midwolda
    Berichten
    514

    Standaard

    Inderdaad ook mijn schakelaars moeten wel eens een trap na hebben om hun werk goed te doen, zullen dus wel een keer vervangen moeten worden.
    Verder geen klagen alles degelijk uitgevoerd, enigste nadeel het kreng is loodzwaar.

    Kunk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top