Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: 1HE Poweramp!

  1. #1

    Standaard 1HE Poweramp!

    Hey gasten!

    Ik ga een e530 icm een marshall 8008 en 2x12" v30 van engl gebruiken...
    maar nu wil ik liever een buizen eintrap....
    wat ik niet wil is 3 weken rugpijn na een beetje versterker sjouwen
    Dus ik wil eigenlijk een 1 of 2he...
    Ik vind de mesa 20/20 erg aantrekkenlijk maar denken jullie dat deze bij
    repetitie een beetje staande houd tussen de rest vd band?
    (de niveaus liggen erg hoog bij ons)
    greets
    /
    s

  2. #2

    Standaard

    jawel, maar ik ben niet weg van 1 he eindtrappen. mijne ging verrot en van weelden vond dat heel begrijpelijk met die trafootjes die er in zitten. tipje: koop gewoon een 2 he, waar er uiteraard vele van zijn. mijn tip voor een klein budget is de peavey classic 50/50. ik heb de 2020 van mesa gehad, maar die is heel erg de mindere van de peavey.

    harrald

  3. #3
    vinni
    Guest

    Standaard

    Brunetti heeft ook een hele goeie....althans dat lees i nogal vaak.

    Zelf heb ikm niet gehad.

    Enne...als je nog een ENGL 2X12 zoekt.....zie mijn sig.

    Groet,
    Vinni

  4. #4

    Standaard

    hehe ik heb al een nieuwe 212 in de bestelling staan
    Ik kanme idd voorstellen dat ze gevoeliger zijn dan de grotere...
    maar die peavey vinik echt te zwaar en groot...
    Misschien een 2he van engl... 840/50 ofzo...?

  5. #5

    Standaard

    Ik zou ook voor 2he. 1he bakken zijn voornamelijk licht.

    Wil je veel sound voor niet te veel geld? Neem peavey.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 10 november 2006 om 16:27
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #6

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb zelf de Peavey Classic 50/50 en ik vindt het een top eindtrap!
    Natuurlijk iets zwaarder als een 20/20 van Mesa maar toch nog altijd lichter dan de Marshalls van 2x50watt.

    Groeten
    Kwante

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    641

    Standaard

    Ik heb een Marshall 20/20. Prima geluid, met extra deepswitch voor een goede dosis laag.
    Er is al veel gezegd over de warmteproblemen die het apparaat heeft, maar tot nu toe heb ik nog niets kunnen merken.
    Van elke zaterdag 3 uur repeteren is hij alleen maar warm geworden, niet overdreven. Helaas zijn ze 2e hands vrij zeldzaam. Als je echt 1HE wil kan je dus kijken naar deze of de Brunetti Rockit.
    Als je toch voor 2HE gaat zou ik gaan voor de peavey classic 50/50.
    Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)

    Gezocht: Pedalenspul :-)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Ik heb een MB 20/20 en heb er nooit problemen mee. Het "kleine traafootjes" verhaal is voor zover ik na kan gaan ook weer zo'n typisch oncontroleerbaar maar gemakkelijk door te vertellen VW-verhaal, maar goed, met alle respect, die man moet ook leven. Mesa verkoopt de 20/20 al zo'n 20 jaar geloof ik.

    Nadeel van de 20/20 is dat je er niet gemakkelijk een hoog volume clean uit kunt halen. Leuk voor als je op een laag volume lekker wilt scheuren natuurlijk, maar vanaf half volume krijg je de prachtige, typische, gewilde en veel bezongen powertube distortion - ook als je dat liever niet zou willen. Daarom ben ik nu op zoek naar een grotere eindtrap die wat meer clean bij een hoger volume kan leveren.

    Uiteraard kan je in een 2He kast meer componenten kwijt. Ik heb erg goede verhalen over de Peavey 50/50 gehoord, maar vrijwel ieder merk levert wel een 2HE buizen eindtrap.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjong999
    Daarom ben ik nu op zoek naar een grotere eindtrap die wat meer clean bij een hoger volume kan leveren.
    Op gitaarmarkt wordt een Vht 50/2/50 aangeboden voor 800 euri's, lijkt me een zeer geschikte eindtrap, zeker voor dat geld...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candyman
    Op gitaarmarkt wordt een Vht 50/2/50 aangeboden voor 800 euri's, lijkt me een zeer geschikte eindtrap, zeker voor dat geld...
    Off-topic: Ik was eerder op zoek naar een 20/1/50, maar die zie ik niet veel. Wellicht wordt het dus toch de 50/2/50. Of weet iemand iets beters ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top