Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: hoort dit zo :P

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2006
    Locatie
    Naast mijn buren..
    Berichten
    1.873

    Standaard hoort dit zo :P

    zit ik een paar uurtjes geleden mijn snaartjes van mijn lp te halen..

    krijg ik dit..


    kan nu ff niet op de naam komen van dat tussen de stop bar en bridge element (waar je snaren op rusten).

    in iede geval ik ken mijn stop bar er zo van af halen + dat ding waar je snaren op rusten ken ik er van af halen.. iemand een oplossing?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Wat is dit nou weer voor gay thread ?
    Het is hier het Libelle-forum niet !
    Hahahahahaha.

  2. #2

    Standaard

    zit altijd los (kan bij mijn lp, en voor zover ik weet vrijwel alle lp's). of je moet een speciale lp stoptail + tune-o-matic (de brug) hebben die vast geschroefd zitten aan hun studs (pinnetjes in je body)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2006
    Locatie
    Naast mijn buren..
    Berichten
    1.873

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickbongers
    zit altijd los (kan bij mijn lp, en voor zover ik weet vrijwel alle lp's). of je moet een speciale lp stoptail + tune-o-matic (de brug) hebben die vast geschroefd zitten aan hun studs (pinnetjes in je body)
    laat ik het zo zeggen van de tune o matic (ojah zo heette dat dingetje) zat altijd al wat los (moeilijk af te stellen anders) maar over die stop bar ik heb hem ook weleens zonder snaren op de standaard gezet kletterd er nu gewoon vanaf.. ik maak er geen probleem van want zodra de snaren erop zitten zit het gewoon vast, maar stond er even van te kijken..

    bedankt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Wat is dit nou weer voor gay thread ?
    Het is hier het Libelle-forum niet !
    Hahahahahaha.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    715

    Standaard

    Da's normaal. Bij mij is het ook zo. Het staartstuk wordt in positie gehouden door de spanning van de snaren.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik schrok er eerst behoorlijk van, maar nu vind ik het wel prettig eigenlijk. Het is zelfs verrekte handig als je de brugzadels vervangt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    het zit los ja. bij mijn gitaren zit t echter wat vaster, omdat de tailstop klem zit tegen de studs, maar das een uitzonderingsgeval. de brug zelf zit ook los.

    Tonepros heeft echter een serie bruggen en tailstops ontwikkeld waar t niet los zit. de filosofie is 'hoe strakker het op elkaar zit hoe meer sustain'. of dat zo is weet ik niet (ik vermoed dat sustain nog meer factoren heeft) maar tis wel handig met 't snaren vervangen. Ik wil ooit nog wel eens mijn gitaren nieuwe bruggen en tailstops geven.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Hoezo is het handig met het vervangen van snaren?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2002
    Locatie
    Wassenaar
    Berichten
    144

    Standaard

    Geen idee tenzij je de gitaar op zijn kop houdt tijdens het vervangen.. dan valt de brug en tailpiece er bij tone-pros niet uit.

    Tone-pros zijn wel goed overigens, heb ze in 1 gitaar gehad. Maar dat hele sustain verhaal is niet meer dan goede marketing. En ik vind de extra prijs die ze voor een paar schroefjes die de handel vastzetten vragen echt belachelijk.
    Origineel gepost door hoofd. Maar panda's schijnen dan ook ongelofelijk chagerijnige en uitermate kieskeurige kutbeesten te zijn en bijna geen drang tot harde sex te hebben.. Ja, dan vraag je er zelf ook wel een beetje om om uitgestorven te raken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2006
    Locatie
    Naast mijn buren..
    Berichten
    1.873

    Standaard

    bedankt jongens..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Wat is dit nou weer voor gay thread ?
    Het is hier het Libelle-forum niet !
    Hahahahahaha.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.989

    Standaard

    Handig met snaren vervangen inderdaad
    Je haalt de hele stoptail eraf, doet je nieuwe snaren erop en hangt de stoptail weer in je gitaar, dan hoef je tenminste niet de hele tijd met'n gitaar op je schoot te zitten tijdens het vervangen (Ik heb geen tafel o.i.d. die ik kan gebruiken om snaren te vervangen)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top