Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 mei 2002
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    762

    Standaard

    Ik zat laatst eens te kijken op de site van Warmoth, en het lijkt daar heel eenvoudig om je eigen gitaar of bas te bouwen. Is het nu echt zo eenvoudig, of zijn er allerlei zaken waar je weldegelijk rekening mee moet houden?
    Het electrische deel zal voor mij geen probleem zijn, het gaat me meer om het samenstellen van body, nek, brug etc en de afstelling daarvan, zodat er een goed klinkend en prettig bespeelbaar resultaat uit komt.
    Kan iemand mij daar meer over vertellen, of iemand ervaring mee?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2002
    Locatie
    Arnemuiden en DenHaag
    Berichten
    391

    Standaard

    ja ik weet het ook niet precies, de meningen verschillen nogal.
    ik wil eigenlijk al een tijdje een eigen freloze 4snaar bouwen, het komt er alleen niet zo van zegmaar.

    BathmutZ

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    108

    Standaard

    Het lijkt me wel te doen, mits je over de juiste apparatuur en de kennis beschikt. Maar het zal niet makkelijk zijn.

    Oefening baart kunst....

    Het lijkt me wel leuk om ooit een eigen gitaar te maken, maar dat laat ik voorlopig maar zitten. Ik denk wel dat je er heel veel tijd voor moet uittrekken.

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 september 2002
    Berichten
    28

    Standaard

    Volgens mij is het met de Warmoth spullen heel goed te doen. Wel moet je uiteraard je materialen als neck, body en hardware op elkaar afstemmen zodat het perfect op maat is. Als je kiest voor een reeds geverfde, afgewerkte body en hals is het een kwestie van alles heel secuur in elkaar schroeven. Daarna uiteraard goed afstellen. Dat is echter goed te leren.
    Het is wat anders als je zelf de body wilt gaan spuiten, of als je vanuit hout je eigen model wil maken :smile:.

  5. #5

    Standaard

    Mijn tip, koop je eerst een cheap ass bass, like 150€. Kijk hoe alles zit, ga dan ermee kloten, schuren verfen electronica.

    Als je dat beetje weet kun je zelf gaan beginnen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top