Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53
  1. #1

    Standaard Wat is het belangrijkst?

    Zo... in dit onderwerp wil ik even jullie mening over wat nou het belangrijkst is voor een gitarist, vast staat is dat je alles nodig hebt, versterker, speaker, gitaar. Maar welk van deze 3 is nou het belangrijkst?
    Op alleen versterker gebied is een kennis van mij van mening dat de speaker het belangrijkst is.

    Wat vinden jullie?
    Laatst gewijzigd door <_-Tijs-_>; 7 november 2006 om 17:56
    Dat het een lekker wijf is betekent niet dat er bier in zit!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2005
    Locatie
    Obdam
    Berichten
    1.295

    Standaard

    Het grootste verschil maakt de versterker, dan de gitaar en dan de speaker. (IMO)
    www.myspace.com/theelectricjets check het uit!

    Gibson Les Paul DC P90
    Fender Lite Ash Strat
    ->
    Vox AC30

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door <_-Tijs-_>
    Zo... in dit onderwerp wil ik even jullie mening over wat nou het belangrijkst is voor een gitarist, vast staat is dat je alles nodig hebt, versterker, speaker, gitaar. Maar welk van deze 3 is nou het belangrijkst?
    Op alleen versterker gebied is een kennis van mij van mening dat de speaker het belangrijkst is.

    Wat vinden jullie?
    Ben er zelf nog niet over uit maar heb het weleens met diverse mensen d'r over gehad en toen kwamen we op dit uit:

    10% gitaar
    45% versterker
    45% speaker

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Ben er zelf nog niet over uit maar heb het weleens met diverse mensen d'r over gehad en toen kwamen we op dit uit:

    10% gitaar
    45% versterker
    45% speaker
    gitaar 10%? hmm daar had ik zelf wat meer van verw8 vooral als ik dan kijk wat het verschil wel niet is als ik met mijn epiphone sg op een fender frontman speel, best wel scherp geluid en netjes maar als ik er met mijn squire op speel dan klinkt het veel slordiger alsof je je schakel van de elementen niet ver genoeg naar beneden kunt krijgen. En volgens mij is versterker iets belangrijker dan speaker dus heb ik er zo gauw eventjes die van gemaakt:

    gitaar:25%
    Versterker:50%
    speaker:25%

    nog mensen met andere mening?
    Laatst gewijzigd door <_-Tijs-_>; 7 november 2006 om 17:08
    Dat het een lekker wijf is betekent niet dat er bier in zit!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Ben er zelf nog niet over uit maar heb het weleens met diverse mensen d'r over gehad en toen kwamen we op dit uit:

    10% gitaar
    45% versterker
    45% speaker
    Het belangrijkste is hoe je zelf kunt spelen, wat zit er zelf in je vingers (30%), daarna is de de gitaar (25%) en de versterker het belangrijkste (25%) en daarna pas de speaker (20%).

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01
    Het belangrijkste is hoe je zelf kunt spelen, wat zit er zelf in je vingers (30%), daarna is de de gitaar (25%) en de versterker het belangrijkste (25%) en daarna pas de speaker (20%).
    Tellen de vingers ook mee? maar telt het dan ook mee of je staand speelt of zittend. zo kun je wel veel meer bedenken. Alleen snap ik niet dat als je de versterker het belangrijkst vind dat je die 25% geeft en de vingers 30%
    zowieso vindt ik de vingers 100% maar die staan los van je gear.
    Laatst gewijzigd door <_-Tijs-_>; 7 november 2006 om 17:09
    Dat het een lekker wijf is betekent niet dat er bier in zit!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door <_-Tijs-_>
    Tellen de vingers ook mee? maar telt het dan ook mee of je staand speelt of zittend. zo kun je wel veel meer bedenken. Alleen snap ik niet dat als je de versterker het belangrijkst vind dat je die 25% geeft en de vingers 30%
    zowieso vindt ik de vingers 100% maar die staan los van je gear.
    ja maar iemand die totaal niet kan spelen, haalt echt geen goed geluid uit een rectifier dus ik tel het maar mee !

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01
    ja maar iemand die totaal niet kan spelen, haalt echt geen goed geluid uit een rectifier dus ik tel het maar mee !
    grapjas

    hoevaak zie jij iemand die nog nooit een gitaar heeft aangeraakt een eigen mesa boogie dual rectifier bespelen. Het is dus een beetje van: Stel je speelt goed gitaar wat is dan het belangrijkst, want er is wel een verschil tussen je gear en je skills!
    Laatst gewijzigd door <_-Tijs-_>; 7 november 2006 om 17:09
    Dat het een lekker wijf is betekent niet dat er bier in zit!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Dit topic is wel leuk. Je moet meer van de gitaren en de gebruikte amps weten om een goed geluid uit het geheel te krijgen.
    Met geluid uit de vingers wordt ,neem ik aan, de skills van de speler bedoeld. Een Fender en een Gibson klinken heel anders over dezelfde versterker. Eigenlijk klinken ze nooit beiden goed over dezelfde amp. Daarvoor is de voicing van de beiden te verschillend.
    Skills 40%
    Axe 25%
    Amp 25%
    Speaker 10%
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #10

    Standaard

    Toch wel grappig dat de speaker er volgens de voorgaande berichten er het minst toe doen, hoewel een kennis van mij er zeer van overtuigd was dat de speaker het belangrijkst was.
    zijn argumentatie was praktisch, ik speelde op een orange tiny terror met een Engl 2×12 en een Gibson Les Paul, het geluid viel mij een heel klein beetje tegen, vervolgens zetten we de Tiny terror op een Mesa cabinet (weet zo niet welke serie) en dat klonk minimaal 2 keer zo goed
    Laatst gewijzigd door <_-Tijs-_>; 7 november 2006 om 17:09
    Dat het een lekker wijf is betekent niet dat er bier in zit!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top