Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2002
    Locatie
    Mechelen (B)
    Berichten
    1.858

    Standaard Back to rack! Volg mijn 8HE rack in aanbouw!

    Ik had dit ook al in de "Foto's van je rack thread" gepost, maar misschien is het toch beter hier een apart draadje voor te maken.

    Er waren ook al enkele opmerkingen gekomen van o.a. Morris, die staan op deze pagina in de "Foto's van je rack thread": Clicky!

    Na een tijdje gesukkel met girlie-racks en een half jaartje geklooi met een pedalboard, heb ik een tijdje geleden dan toch beslist om met een 'deftig' rack te beginnen.

    In de loops van de GCX komen: Xotic RC Booster, Barber LTD, Xotic BB preamp en de Roland RSP550 voor pregain modulation, tremolo etc. 2 switches van de GCX zal ik gaan gebruiken voor kanalen en masters te switchen op m'n amp.

    G-Force komt in de loop, maar die ligt nog even bij "iemand" om wat presets te copieren.

    Ik heb een Axess FX1 midi pedaal besteld, net als een BS2 Buffer. Ik heb ook nog een Masotti Black box buffer. De bedoeling is om wat met 2 buffers te experimenteren, om eentje in't rack en eentje ervan op het pedalboard te zetten. (En eventueel de GCX buffer niet te gebruiken.)

    Interface dient voor power in, power naar amp, power naar blokje voor anderen, fx send, fx return, output naar amp, en een locking jack stereo gewired voor switchen van amp. Bedoeling is om er later nog een 7 pin midi jack bij te steken, die AC, DC en Midi signaal naar pedalboard brengt, om de FX1 en tuner, buffer en wah te voeden....

    Op m'n Axess stuff moet ik nog een maandje wachten, de volgende batch FX1s is voorzien voor binnen enkele weken. Ondertussen tijd genoeg dus om veel kabels te solderen en alles mooi, zo veel mogelijk bromvrij, te wiren en al wat te programmeren.

    M'n pedalen staan nu nog op m'n pedalboard gewired met George L, en een Visual Sound One Spot! Gaan eraf zodra alles klaar is!

    Any tips or hints are welcome!





    Laatst gewijzigd door Josdevos; 3 november 2006 om 23:42
    Zeg maar Jos...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2002
    Locatie
    Mechelen (B)
    Berichten
    1.858

    Standaard

    Bon vandaag alweer wat werk verricht!

    • Wielplaat gekocht en gemonteerd
    • Alles in het rack gevezen. Onder de Furman heb ik wat bubblewrap gelegd zodat die mooi solide ligt op de bodem van de case, en echt niet kan bewegen bij transport. Idem bij G-Force.
    • Custom kabels gemaakt voor alles wat stroom nodig heeft: Kabels van RSP en GCX ingekort en ook pluggen opgezet voor de Furman. Kabels voor Pedal Power en G-Force gemaakt. Alles zo proper mogelijk gewired.



    Het werkt!



    Zeg maar Jos...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 november 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    158

    Standaard

    Ziet er netjes uit. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Succes er mee!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ziet er goed uit.

    Hij is lekker compact, maar vergeet niet dat apparaten ook hun warmte
    kwijt moeten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Wat is de bedoeling van die buffers ?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    nice shit jos!
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjong999
    Wat is de bedoeling van die buffers ?
    Waarom een buffer?
    - Voorkomt het verlies van signaal level;
    - Herstelt hoge frequenties/harmonischen;
    - Meer laag en punch;
    - Meer dynamiek.

    Veroorzaakt door?
    - Weerstand kabel;
    - Lange en/of slechte kwaliteit kabels;
    - True bypass systemen;
    - Rij van pedaal effecten;
    - Goedkope buffer (bv. Boss) / circuits in sommige pedalen.

    http://www.gtrgear.com/Masotti/BlackBox-NL.htm

  8. #8

    Standaard

    Sjön Joske!

    2 dingen: Bubblewrap?? Is dat plastic verpakkingsmateriaal? De GForce kan behoorlijk heet worden, kijk uit met smelten. I.i.g. goed dat je de Furman onderaan hebt staan. Kijk bij het wiren van je rack ook even hoe je pedals op de Furman reageren. Houd hierbij ook rekening met instrument level kabels die er bij in de buurt liggen. Line level mag geen problemen opleveren. Eventueel kan een loden plaat uitkomst bieden (Yoeri heeft dat volgens mij gedaan).
    Een ander ding vwb mulitkabel. DC/AC in één kabel kan -afhankeijk van de kwaliteit van afscherming- problemen geven (hebben we het volgens mij al eens over gehad geloof ik). Bovendien is lengte van de kabel een beperkende factor bij DC.

    Groetjes
    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Amp !

    Misschien een tip voor je plankje met wielen, ik heb een rubber-deurmat op m'n plankje gemonteerd, daar zet ik m'n rack op.
    Dit zorgt voor extra grip en extra schokdemping.

    Kost 12 Eur bij de Formido en levert een hoop plezier.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2002
    Locatie
    Mechelen (B)
    Berichten
    1.858

    Standaard

    Hmmz inderdaad...

    Die bubblewarp is inderdaag een heel slecht idee, ga ik er vantussen halen.
    Hoe zit het met warmte bij de Furman?

    Ivm de noise van de Furman, ik heb er ook opzettelijk de schuif tussengezet, hopelijk schermt dat ook wat af. M'n pedalen en de RSP zitten goed uit de buurt van de Furman, en ik ga de feedthru vooraan zonder buffer gebruiken met dan een externe buffer achter mijn laatste loop, dan blijft er qua instrument level enkel nog de output naar de amp op m'n interface waar ik mee moet oppassen.

    Over die multikabel hebben we het inderdaad al gehad, daar zie ik voorlopig nog even van af, eerst zien dat ik het rack zelf al volledig in orde krijg.

    @ Rectifier: Een matje tussen de plaat en het rack vastgeschroefd dus... Interessant...
    Zeg maar Jos...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top