Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43

Discussie: Ambitieuze plannen

  1. #21
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madman
    Ok! Het is gelukt!!!!
    en dat ziet er zo;
    [img]http://img527.imageshack.us/my.php?i...akelingce2.jpg[/img] uit

    blijven er nog 2 dingen over om over na te denken;
    wat te doen met de condensatoren, heb ze op dat plaatje gezet zoals ze op een LP zitten volgens stewmac, maar maakt het enig verschil met de manier waarop ze in een PRS zitten?
    @ fred; heb jij dat per ongeluk gezien toen je die elementen uit je tremonti schroefde?

    en het 2e; ik heb nu echt geen flauw idee hoe het zit met het in- of uit fase staan van het hele spel, en wat voor effect dat heeft op het geluid...

    nu eerst even een tekeningetje maken van hoe m'n gitaar er dan uit zou komen te zien...
    Dus een 3 way switch en 4 pushpullpots, dat levert, ff rekenen.................... ehhhh.....hmmmmm.....ehhhh, heel veel combinaties op.

    hou er rekening mee dat je er maar een hele kleine selectie van werkelijk gaat gebruiken en dat je een hoop tijd kwijt bent om een aantal pots in te drukken en uit te trekken van het ene geluid naar het andere. Wordt lastig solderen met zoveel draadjes die in de weg kunnen zitten. Respect als het netjes wordt.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    het zal niet makkelijk zijn om te solderen, ben daar wel handig in gelukkig...
    het heeft heel veel mogelijkheden, t enige wat eigenlijk niet kan is één humbucker parallel zetten met zichzelf, en van de ene de binnenste en van de ander de buitenste, en die zal ik echt niet allemaal in één liedje gebruiken, maar voor ieder liedje is er een geluid te vinden, ik ben wel zo'n freak dat ik voor ieder liedje een ander geluid zoek, al zal het best even zoeken zijn in het begin.
    moet zowieso eerst zorgen dat ik zeker weet dat de fases enzo goed staan, anders cancelt het elkaar uit, en dat zou dan weer een beetje jammer zijn.

    alleen wanneer ik de neck pickup selecteer met de 3-way, terwijl de serie/parallel pot uitgetrokken staat er geen uitgangssignaal kan zijn,

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madman
    alleen wanneer ik de neck pickup selecteer met de 3-way, terwijl de serie/parallel pot uitgetrokken staat er geen uitgangssignaal kan zijn,
    Lekker laten zo, dan kan je je gitaar snel "uit" zetten zonder aan je volume knoppen te draaien.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    zo, net even aan het knutselen geweest zie hier het resultaat;



    (knutselen in fotosoep he, wat dacht jij dan?)

    even zonder gekheid, wat doet string-thru-body met je geluid ten opzichte van stoptail? en op wat voor manier klinkt een dikke kleurlaag anders dan een dun laagje lak?

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Ff terug naar je eerste post:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madman
    ik wil wel de hiel enigsinds laten verlopen in de body,
    Heb je wat aan deze foto?



    Dat kan namelijk ook bij een PRS, het enige waar je even rekening mee moet houden is dat je bij het uitzagen van de body voorbij de neckpocket een extra stukje laat zitten en je brengt het halsprofiel pas aan als de hals gelijmd zit.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    ja, precies wat ik bedoelde, lekker subtiele comfortabele overgang!

  7. #27
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Zie net dat je pas sinds september geregistreerd bent, misschien ken je het topic niet, maar zoek eens op de term "neckthrough" zie je een topic van mijn SRV strat, zie je de hel constructie van die overgang, is niet moeilijk.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    heb dat topic ook een tijdje gevolgd, maar heb dat stukje dan weer net gemist denk ik:S
    [edit:] heb m gevonden, heb het SRV project van iemand anders zitten volgen...
    Laatst gewijzigd door madman; 3 november 2006 om 18:57

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    zag daarstraks de schakeling die jimmy page in zijn LP heeft, en daar zaten toch een aantal dingen net even wat simpeler in, heb daarnet nog een beetje zitten prutsen, m'n schematje is nu een stuk simpeler en zorgen die ik eerst had over fase etc zijn hiermee binnen no-time opgelost

    rood is hot, donkergroen de split, en lichtgroen de -, het dunne zwarte lijntje is de aarde
    met deze schakeling sluit je met de brigde tone pot de hot of de - kort met de split, waardoor je dus alleen het geluid van de andere helft van het element overhoudt. door de volume pots ingedrukt te laten bypass je de bridge tone pot. door het brugelement te selecteren en de neckpot uit te trekken zet je hem "uit".
    dit is allemaal wat makkelijker om in elkaar te fabrieken dacht ik zo, als iemand 'm probeert voordat ik m'n gitaar ga bouwen, laat het weten! ben benieuwd hoe het hele spel gaat klinken!
    [edit;] net een foutje ontdekt, heb het alweer verbeterd, nu klopt ie echt!
    Laatst gewijzigd door madman; 3 november 2006 om 23:43

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    ok, heb weer het een en ander opgezocht, en ik denk dat ik het volgende maar ga doen;
    de body wordt zo'n 5 cm dik, met donkerblauwe lak (misschien semi-transparant), creme binding langs de hele gitaar, string thru, en de rest zoals al eerder omschreven
    zit alleen nog wat ik met de dots ga doen, ik wil eigenlijk van dat fluoriscerende spul gebruiken, alleen ik zou niet weten waar je dat vandaan moet halen
    weet iemand of deze brug wat is en of ie te gebruiken is met string thru?

    [edit:] oja, G.G., bedoelde je deze site op het topic van oknarb?
    het wil maar niet lukken om met het programma op die site de gitaar 1 op 1 te printen, verschillende instellingen geprobeerd, maar niks...
    Laatst gewijzigd door madman; 5 november 2006 om 11:37

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top