Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 32 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 317

Discussie: DIY Preamp?

  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    Aaa dankje geronimo,
    Ik ga binnen kort een lijstje maken met wat ik nodig heb, en dan ga ik ook is wat spul bestellen denk ik

    Succes jongens, en cool die fotos, ik hou van fotos vooral als ej een project ziet vorderen
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Midi zou wel ideaal zijn maar lijkt mij voorlopig iets voor later, eerst maar eens de boel werkend krijgen. Ik ben vandaag begonnen aan het eerste terminalboard, alleen de optocouplers moeten er nog in, wacht nog even op een reactie van klaus (Musikding). Als hij nieuwe stuurt dan gebruik ik meteen de goede.

    Quote "Mooi je hebt je meuk in huis zo te zien! En maak je maar niet druk over die condensatoren, dat zijn de koppelcondensatoren en die gaan niet op de buisvoeten. Er gaan alleen wat kleine elkotje's op dus dat komt wel goed."

    Ik dacht dat alleen op het powerboard elco's zaten, ik heb MPP condensatoren besteld voor de 1 uF condensatoren. Die zijn aardig groot, het is de grootste condensator op het board naast de meest rechtse elco. Er stond geen polariteit op het schema, dus dan lijkt het mij geen elco, of zie ik dit verkeerd. Heb trouwens de elco bij stuut en bruin gehaald, 9 elco's en een paar schakelaartjes 30 euro! Koop ik volgende keer ook online.

    Ik baal er wel vanaf dat ik maar 1 terminal strip heb i.p.v. drie, kan nu niet echt verder. Hier iig een foto




  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    ZO inderdaad balen man,
    Maarja er is iig work in progress
    je hebt een beginnetje, kan niet wachten tot ik zelf ga beginnen
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Ziet er goed uit al! Jammer van die terminal strips, dat suckt dat ie die vergeten is. En voor die 1Uf kathodecondensatortjes kan je dus ook elektrolyten gebruiken, dat maakt niet zo veel uit. Er staat ook maar een klein spanninkje over van een paar volt dus je kan daarvoor een klein type nemen, 1uF 50 V is voldoende daarvoor en die zijn maar een centimeter lang ofzo.
    Film typen werken ook idd, maar die hoeven dus geen hoge spanning aan te kunnen en aangezien ze geen signaal overbrengen hoeft het ook niet per se zo'n dikke polypropyleen te zijn, en carbonaattype of polyester doet het ook best en die zijn ook stukken kleiner.

    En ja Stuut & Bruin zijn best duur idd, ik bestel dat soort dingen ook online idd. Toch goedkoper. Stuut & Bruin is handig voor veel halfgeleiders. Ze hebben echt superveel soorten.

    Succes!
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    Hee jongens,
    is het nou met deze preamp trafotjes hetzelfde verhaal als bij output trafos,
    dus dat ze invloed hebben op de geluidskwaliteit, toch niet zo erg lijkt mij?

    En zo ja, die hammond zie ik dat je ze voor ong 57 euro wel kan kopen,

    wat zijn dan duurdere betere trafos met betrekking op de geluidskwaliteit

    Groeten Sebas

    En hugo en de rest vordert het al een beetje? of nog geen tijd gehad verder te gaan
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    hier geen bijzondere vorderingen: musikding heeft geld binnen, maar daar gebeurt verder nog niets. Mn 19" behuizing (van www.pollin.de) is gisteren op de post gedaan (DHL). Die zal hier wel snel arriveren.

    Daarom ga ik eerst maar alle gaten (pots,schakelaars bright&on/off&standby&channel, 220VAC input, in/out jack) in het chassis boren, en een L-profiel klussen waarop de buizen (horizontaal) worden gemonteerd.

    Hugo, al verder gekomen?
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Ik heb de meeste spullen van musikding binnen, wacht nu nog even op de terminal strips, hij had er te weinig gestuurd. Ik heb geprobeerd een bestelling bij pollin te plaatsen maar is niet helemaal gelukt, ik heb ze al gemaild maar nog niks gehoord, even afwachten nog. Ik ga van het weekend de tekening maken voor het voorpaneel. Maak ik van aluminium en dan polijsten oid, lijkt mij wel mooi, mss wordt het ook iets anders het is nog maar een ideetje.

    Simon ga je trouwens een 2he of een 3he gebruiken. Ik ga 3he gebruiken, 2he is het origineel maar dat wordt mij teveel geprop en die paar centimeter maakt voor mij niet uit.

    Ik hoop van het weekend de terminal strips af te maken, moet ik ze wel op tijd hebben uiteraard, en anders tekeningen maken, kan ik die volgende week even klussen, dat wordt dan:

    Voorpaneel
    Ophanging voor de buisvoeten
    Afscherming trafo

    @sebastiaan
    Volgens mij maakt de ingangstrafo niet zoveel uit, zolang die maar voldoende spanning en stroom levert en een beetje stabiel is maar dat zullen de meeste wel zijn, Hammond lijkt mij prima. De uitgangstrafo is de laatste stap in de poweramp en die is wel erg belangrijk voor de sound. Ik heb trouwens mijn trafo bij radio twente (den haag) gekocht was 50 euro.

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    mn chassis is 2HE
    Laatst gewijzigd door SimonS; 28 februari 2007 om 15:46
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    ja jongens ik zou eigenlijk wachten op jullie,
    maar het gaat zo kriebelen ik ga van de week een lijstje maken met wat ik nodig heb, mensen die deze luie jongen kunnen helpen hierbij? of die een lijst hebben van alle onderdelen die je zowieso nodig hebt, want ik moet nu een lijst gaan maken alles wat op de tekening staat, en ik zie hier een switching systeem zweven en daar weer wat anders, ik wil het allemaal erin hebben dus vergeet natuurlijk standaard de helft te bestellen

    SUCCES JONGENS
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    je wilt 'n partslist, maar wat ga je maken dan, de CAE of de Soldano? van de Soldano heb ik nog wel een partslist (geen idee of die volledig correct is omdat ik 't nog niet in huis heb en dus niets heb gemaakt.)
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top