Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 32 EersteEerste ... 22303132
Weergegeven resultaten: 311 t/m 317 van 317

Discussie: DIY Preamp?

  1. #311
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Alstu. Ik moet nog steeds beginnen aan mijn preamp, maar ik ben nog met mijn huis bezig. Ik woon er al, maar er moet nog een hoop gebeuren en dat schiet niet erg meer op, heb ff geen zin meer nu, wordt soms een beetje moe van deze ouwe gribus.
    Maar uiteindelijk komt het er wel van. Ik heb al een plek voor een werkbankje gereserveerd.

    Succes met je SLO, ben je al begonnen? Zou leuk zijn als je er een verslagje van bijhoudt hier.
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  2. #312
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Oke, verbouwen is inderdaad vermoeiend, heb zelf altijd ook grote plannen, maar als je dan eenmaal begint valt het altijd tegen. Succes met je verbouwing, ik zal regelmatig wat posten betreffende SLO.

    Gr.Hugo

  3. #313
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    Donders wat een handige mensen hier.

    Toevallig iemand bij die een 1 kanaals pre-amp kan maken voor clean(lichtelijke crunch erin)??????
    Het liefst ook nog 19"maar das niet het belangrijkste

  4. #314
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Er zijn denk ik genoeg mensen die dat kunnen, waaronder jijzelf ook, er zijn genoeg schema's, layouts en dergelijke te vinden. Op Ax84 hebben ze veel simpele schema's/layout's staan, als je een beetje kan solderen moet het lukken om een 1 kanaals preamp te maken, je kan ook kijken naar complete kitjes zoals van Madamp oid. Good Luck

  5. #315
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo
    Oke, verbouwen is inderdaad vermoeiend, heb zelf altijd ook grote plannen, maar als je dan eenmaal begint valt het altijd tegen. Succes met je verbouwing, ik zal regelmatig wat posten betreffende SLO.

    Gr.Hugo
    Hey Hugo,

    Ik zie je nieuwe topic graag tegemoet. Succes alvast,

    gr jim
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  6. #316
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Ik ben bezig om een klein relais printje te maken, waarmee ik met behulp van de FCB1010 (midi-board) de preamp kan schakelen. De FCB heeft twee relais switchen die je onder elke preset aan of uit kan zetten. Dus ik heb het volgende geklust:



    De rode draad is de centerdraad als die verbonden wordt met 1 van de andere 3 wordt dat kanaal actief. Ik kan nu alleen clean en lead schakelen, dit komt volgens mij omdat beide relais schakelen als 1 van de 2 switchen verbonden is. Ik kan mij voortstellen dat via de aarde beide relais worden voorzien van spanning. Hoe kan ik dit voorkomen?
    Moet ik de jumper van de spoel van het relais naar de aarde vervangen door een diode, zou dit helpen?

  7. #317
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Ik heb het probleem gevonden, de switchen waren kortgesloten door de aarde, van de week even kunststof ringentjes draaien en die er tussen zetten, het werkt nu, dan kan in die eindelijk in elkaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top