Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Telecaster ver(bouw)

    Hallo,

    Wat is een goede telecaster om te verbouwen, niet al te duur en het hout moet alleen maar goed te zijn van zowel de body als de hals
    Misschien eventueel te verbouwen tot een dubbelhals (als ik een 12-snarige hals kan vinden )

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_W85
    Hallo,

    Wat is een goede telecaster om te verbouwen, niet al te duur en het hout moet alleen maar goed te zijn van zowel de body als de hals
    Misschien eventueel te verbouwen tot een dubbelhals (als ik een 12-snarige hals kan vinden )
    Goedkope chinese squier is prima voor zoiets. Besef wel de de hals altijd te smal zal zijn voor 12 snaren, moet dus een ander hals op, dus ook de neckpocket breder fresen, elementen aanpassen op de bredere stringspacing en een bredere brug.

    Ik zou beginnen met het zoeken naar de neck, daarna de rest, eventueel zelf de body maken, vaak makkelijker dan zoveel aanpassingen doen.

  3. #3

    Standaard

    Ja, daar zit mijn probleem ook, een 12-snarige hals. De rest van de onderdelen zijn niet al te moeilijk aan te komen en een zelfbouw hals is geen optie voor mij. Zijn er ook goedkopere alternatieven dan Vox Humana?

  4. #4

    Standaard

    Goed zoeken naar een gebruikte electrische 12-snaar. Soms vind je ze wel op marktplaats of speurders.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de volgende hals gevonden op eBay, klik hier

    Ik denk dat het een akoestische hals is, maar zal deze ook op een elektrische gitaar te monteren zijn?

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_W85
    Ik heb de volgende hals gevonden op eBay, klik hier

    Ik denk dat het een akoestische hals is, maar zal deze ook op een elektrische gitaar te monteren zijn?
    Hij heeft zo te zien 21 frets, misschien is de mensuur iets korter, maar dan kan je nog een beetje rommelen met de neckpocket of eventueel de brug ietsjes verplaatsen.

    Het is in iedergeval niet onmogelijk denk ik (als je een beetje met een frees kan omgaan.

  7. #7

    Standaard

    Er staat een 12 snarige Hohner Telecaster op marktplaats voor je!

    http://muziek.marktplaats.nl/snaarin..._image=1#photo

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie
    Er staat een 12 snarige Hohner Telecaster op marktplaats voor je!

    http://muziek.marktplaats.nl/snaarin..._image=1#photo
    Jo bedankt, mocht het lukken sla ik 2 vliegen in een klap

  9. #9

    Standaard

    Tuurlijk lukt dat! Heb je inderdaad meteen alle onderdelen voor de 12-sting!
    succes

  10. #10

    Standaard

    Helaas, iemand had een hoger bod. Zal dus op zoek naar een nieuwe, of ik ga een maken van verschillende onderdelen van Vox Humana

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top