Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 30 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 293

Discussie: bareknuckles

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard bareknuckles

    ok. dit is uhm... tricky. Ik ga nu een reviewtje geven van de nieuwe pups die ik gisteren heb ontvangen, en flink heb getest. Ik heb totaal geen zin in gebash en gezeik ala 'je speelt pas xx jaar, hoe kan JIJ nu dat zeggen'. als je me niet gelooft, dikke shit, lees 't dan niet, post dan niet, en laat me met rust. ik denk dat anderen dit wel kunnen waarderen dan.

    goed. de pickups!

    Ik begin met de p94. eigenlijk heten ze mississippi queens, maar ok. Dit zijn rare dingen. Ik heb wel eens een R6 bespeeld (goldtop met p90), en deze pups hebben een nogal ander karakter. Veel dikker in het laag (maar zeker niet humbucker-achtig!), sprankelender in het tophoog, zingender in de mids. het smeekt gewoon om geintjes ala zz top, setzer, reverend horton heat (als je dat an sich al op een les paul wilt spelen). clean op de CMW is lastig, maar das amp-eigen. Het clean dat eruit komt heeft een heel klein randje, maar is minder overstuurt dan met bv de 498/490 set.

    het geluid is zo ongelooflijk dynamisch. Ieder foutje, iedere nuance, ieder vibrato... alles is perfect te horen. het is echt alsof de pickup geen karakter heeft, en alleen heel neutraal alles oppikt wat je speelt. dat is natuurlijk flauwekul, want de pup heeft wel karakter (anders had ik net zo goed EMG's kunnen nemen). Het is heel vintage, en t daagt heel erg uit OM te spelen, en daagt uit TIJDENS het spelen.

    De humbuckers.

    Ik heb een nailbomber in de hals en een emerald in de brug. moest andersom zijn (ze hebben verkeerd setje gemaakt). ik mag wisselen, kosteloos, maar dat doe ik niet. niet omdat ik hen niet op kosten wil jaren, maar om de T000000000NEE!!!

    want dit setje is precies wat ik wilde qua tone. de nailbomber inde hals levert een warm clean, ik ga spontaan wat jazzlicks spelen, wat fingerpicking. superb. Voor solo's is de nailbomber ook perfect. op 'high' gain (lees: jcm800 met gain op 10 en ts9 ervoor) is t een warm, smeuig geluid, maar NIET modderig. totaal niet. ieder nootje, iedere aanslag is te voelen. ongelooflijk accuraat, en totaal niet hifi like (wat mijns inziens de Seymour duncan Jazz wel heeft).

    De emerald in de brug is een lust voor het oor. Ook warm gevoiced (warmer dan bv air norton), maar ook weer totaal niet modderig. (pinch)harmonics vliegen eruit. met de ts9 ervoor heb je echt van die sick fuck zakk wylde achtige pinches. zonder heb je van die lekkere ZZ top pinches.

    voor slag is de emerald ook grandioos. ieder nootje in het akkoord is te horen, en niet zo'n beetje ook. tappen gaat moeiteloos.

    op het bareknuckleforum zei iemand zoiets als dit. Alle bareknuckles hebben een heel eigen karakter, maar allemaal wel 1 noemer. De bareknuckletone. Heel organisch, direct, complex, en veeleisend.

    Even over de customersupport van die toko. Ik heb de fout gemaild. en om even aan te geven hoe goed t loopt; ik mocht de hele set terugsturen, nieuwe krijgen, en kreeg nog de kosten voor verzenden vergoed.

    Dimarzio/seymour duncan; eat your heart out!

  2. #2

    Standaard

    Vroeg of laat zal ik wel soapbar bij die jongens bestellen. Wil sowieso niet anders meer dan p-90's en aanverwanten. Echt een wereld die voor me open is gegaan. Vind de meeste hb's te saai.

  3. #3
    drap
    Guest

    Standaard

    Ik heb Bare Knuckle ook es benadert en gevraagd naar wat voor mij nou de beste keus zou zijn. Ze gaven mij als tip de Rebel Yell humbuckers. Die gaan dus waarschijnlijk m'n standaard setje op m'n SG vervangen. Niet dat ik ontevreden ben over de klank van de standaard elementen die daar inzitten, maar ik heb gewoon veel te veel last van feedback. Ach en ik wil wel es wat nieuws

    Weet ook iemand trouwens bij welke winkel dat de Bare Knuckles te bestellen zijn? Ik ben namelijk niet zo kapot van bestellingen uit het buitenland.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    hmmm gitaren.. het houdt je van de straat he...


    (btw je hebt nog niets gezegd over beide humbuckers samen)
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    beide humbuckers samen... ga ik zo naar kijken

    @ drap: ik zou t echt doen, bij bareknuckles zelf bestellen. kunnen ze direct de pups op maat maken voor JOU. kan je bijna alles zelf kiezen. welke cover, welk snoertje, ga zo maar door.

  6. #6

    Standaard

    klinkt goed Orpheo. Bedankt voor de review.

    Ben wel benieuwd. Tot nu toe heb ik slechts in mijn strats de brug vervangen, omdat ik daar niets mee kan. Door SD pickups in dit geval.
    Mijn andere gitaren zijn allemaal "stock" qua pickups.

    Als ik een gitaar koop, probeer ik hem eerst "unplugged" als dat goed is plug ik hem in en tot nu toe ben ik nog tevreden met al mijn gitaren, ook versterkt.
    Dus de behoefte om de pickups te wijzigne heb ik niet.

    Ik herken wel bij mijn vrienden die dit wel doen dat er dan ook geen einde aankomt.

    Maar gelukkig is iedereen anders hierin..

    mazzel,
    Arjan

  7. #7
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    beide humbuckers samen... ga ik zo naar kijken

    @ drap: ik zou t echt doen, bij bareknuckles zelf bestellen. kunnen ze direct de pups op maat maken voor JOU. kan je bijna alles zelf kiezen. welke cover, welk snoertje, ga zo maar door.
    Hoe bedoel je met welk snoertje? Als ik Seymour Duncans bestel dan zit er toch ook een standaard werkend snoertje bij? En wellicht dat ik helemaal geen covers wil, of, als ik dan toch covers wil, die met die Bare Knuckle logo's d'r op. Dat lijkt me ook nog wel wat. Maar een beetje inkooppunt moet daar toch aan kunnen komen lijkt me?

  8. #8

    Standaard

    Goed te horen dat je er tevreden mee bent Orpheo!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp
    Vroeg of laat zal ik wel soapbar bij die jongens bestellen. Wil sowieso niet anders meer dan p-90's en aanverwanten. Echt een wereld die voor me open is gegaan. Vind de meeste hb's te saai.
    Deze kan ik je van harte aanbevelen, DaveItUp! Het kan bijna niet anders dan dat ze je goed zullen bevallen. Mijne zijn de BKP-91:

    My Róisín Dubh is my one and only true love

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Hoe bedoel je met welk snoertje? Als ik Seymour Duncans bestel dan zit er toch ook een standaard werkend snoertje bij? En wellicht dat ik helemaal geen covers wil, of, als ik dan toch covers wil, die met die Bare Knuckle logo's d'r op. Dat lijkt me ook nog wel wat. Maar een beetje inkooppunt moet daar toch aan kunnen komen lijkt me?
    nee of je een 4 conductoor wire wilt.of eentje met 2 draadjes, of braided wire. en cover met BKP logo erop, goud, chroom, nickel, en alle andere varianten. helemaal zwart. noem t maar op, kijk maar. maar bij een normaal inkooppunt betaal je veel meer dan via BKP zelf en je krijgt niet 100% de support van BKP geloof ik.

    ik zou t iig via de site doen. beviel mij uitstekend.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    goed verhaal, klinkt spannend!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top