Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Welke 18/20 watt?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard Welke 18/20 watt?

    Hallo,

    Ik heb de madamp A15Mk1 gebouwd en na wat aanpassingen lijkt deze het nu betrouwbaar te doen. Erg leuk allemaal maar wel erg verslavend, dus ben al weer aan het kijken voor een nieuwe. Ik wil graag het geluid van een marshall, om een idee te geven, het geluid van Gary Moore op Pretty women vind ik echt te gek, of van Slash op Don't damn me. Nu heb ik al heel wat clipjes van 18 watt klonen gehoord maar die komen niet in de buurt van dat geluid. Nu zit het natuurlijk ook in de gitaar en de vingers etc. Maar ik denk dat de standaard 18 Watt TMB niet dat geluid kan produceren, welke versie zou dat wel kunnen?

    Het hoeft niet perse een marshall 18 watt kloon te zijn, als het maar in de buurt komt van dat geluid, op soundclick staat ook een hele aardige versie

    http://www.soundclick.com/bands/page...?bandID=415700

    Met name cauble3, ik weet niet of dat alleen de amp is of ook een pedaaltje ervoor. Gary Moore gebruikte voor volgens mij een JTM 45 met een Guvnor pedaal. Een optie is natuurlijk de Madamp M15Mk1 maar daar heb ik nog geen overtuigende clips van gehoord.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik zou gewoon als basis een Ceriatone kit nemen, maar dan met wat hoogwaardigere onderdelen, zoals Mercury Magnetics trafo's e.d.
    Voor een echt lekkere Gary Moore sound zou ik dan een pedaaltje erbij nemen, de H.B.E. Big D werkt ontzettend goed voor singing lead en woman tone sounds i.c.m. een Marshall en een Les Paul...

    Ik heb een paar dagen geleden een redelijk stock Ceriatone 18W kit gehoord en die klonk prima, ook in vergelijk met een Marshall 2061x top...
    Ik vond de Ceriatone alleen nog een beetje rafelig klinken, maar dat probleem kan je dus waarschijnlijk ondervangen door andere trafo's te gebruiken...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Ik zag op de ceriatone website dat ze ook trainwreck kit hadden, ik had er nog nooit van gehoord maar vandaag wat samples geluisterd en die klinken erg goed, iemand ervaring met kloon?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Trainwreck amps heb ik in real life nog nooit gehoord, dus daar kan ik niet veel over zeggen...
    Ik heb wel die nieuwe amp van Ken Fisher gehoord, de Komet, maar dat vond ik niet echt super, veel te stijf en absoluut geen Marshall karakter...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Ik vond de Ceriatone alleen nog een beetje rafelig klinken, maar dat probleem kan je dus waarschijnlijk ondervangen door andere trafo's te gebruiken...
    Op basis van welke ervaring doe je deze stelling .....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top