Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: elec. viool

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard elec. viool

    oké,
    ik zit er al wat langer mee in mn hoofd, met een electrische viool te kopen, waarom elec.? die sluit ik gewoon aan op de pod XT om het geluid mooi warm te krijgen,
    oké, nu zit ik dus te kijken wat een fijn model zou zijn, je hebt ze van fender voor ong. 500,
    maar ik vraag me af of er niet iets goedkopere moddelen zijn, bijv van oscarschmit of iets in die richting, waar iemand dan het liefste ook ervaring mee heeft
    alvast bedankt!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Hi Iwamoto,

    Let op met te goedkope violen. Dat klinkt dan alleen nog naar gekras, je krijgt zoveel stokgeluid dat het echt niet mooi meer is. Bovendien ruisen die dingen als de ziekte, dat krijg je er met een Line 6 ook niet uit.

    "You can't polish a turd"

    Succes.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben
    Hi Iwamoto,

    Let op met te goedkope violen. Dat klinkt dan alleen nog naar gekras, je krijgt zoveel stokgeluid dat het echt niet mooi meer is. Bovendien ruisen die dingen als de ziekte, dat krijg je er met een Line 6 ook niet uit.

    "You can't polish a turd"

    Succes.
    Hier sluit ik me bij aan.
    Je kijkt beter tweedehands uit naar een iets betere. Sowieso zal het moeilijk zijn om een goede elektrische viool alla ed aleyne jonhson te vinden.
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard

    hmmm, ik heb mijn oog laten vallen op deze knaap:

    een Carlo Giordano, volgens mij gewoon china made, ze zijn ook maar 225, pfff, ik weet het echt niet, ik heb ook geen zin om met een stagg-like in mn handen te zitten, maar ook weer geen mega dure yamaha ofzo, hij ziet er vrij degelijk gebouwd uit van buiten:


    maargoed, ze hebben ze bij vogelsangs, dus daar volgende week langs, en sjef wist me te vertellen dat hij nu ook andere modellen heeft, eens kijken of er wat moois tussen zit
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  5. #5

    Standaard

    Laat weten hoe het loopt, ben zelf ook geïnteresseerd in die dingen.

    Ik weet dat je bij euh Thomann dacht ik ook van die dingen had van 120 euro ofzo, maar ik voorspel dat die toch een beetje tegenvallen dan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Wel jammer voor al die violisten die er nu op een gitaarforum achterkomen dat ze al eeuwen met onzin bezig zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Hi Iwamoto,

    Zoals eerder gezegd: verwacht hier niet teveel van. Ze klinken erg plat en missen iedere diepte die een akoestische viool wel heeft. Door het inferieure elementsysteem zal je bovendien erg veel stokgeluid krijgen. Iedere keer dat je de stok aanzet hoor je dat. Dat is erg vervelend en zal alleen nog maar erger worden als je dit door een effectenbak haalt.

    Ik wil geen illusies breken, maar je wel waarschuwen. Ga naar een winkel waar ze meerdere versterkte violen hebben en probeer ze dan uit. Het liefst met je eigen effecten.

  7. #7

    Standaard

    wat is een goedkope\goede acoestische viool dan ?
    speel zelfs altijd extreem lompe metal en me vrienden lachen me altijd uit als ik zeg dat ik viool ook echt heel bruut vind =D maar lijkt me heel gaaf om te proberen, dus heb je voor 100 euro ofzo een leuk dingetje ?
    Schecter C-7 FR
    Peavey 5150
    Boss GT-8
    http://www.myspace.com/nnfiband

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben
    Hi Iwamoto,

    Zoals eerder gezegd: verwacht hier niet teveel van. Ze klinken erg plat en missen iedere diepte die een akoestische viool wel heeft. Door het inferieure elementsysteem zal je bovendien erg veel stokgeluid krijgen. Iedere keer dat je de stok aanzet hoor je dat. Dat is erg vervelend en zal alleen nog maar erger worden als je dit door een effectenbak haalt.

    Ik wil geen illusies breken, maar je wel waarschuwen. Ga naar een winkel waar ze meerdere versterkte violen hebben en probeer ze dan uit. Het liefst met je eigen effecten.
    alvast bedankt voor het advies rob, mischien gekke vraag, want ze zijn veel duurder, maar die yamaha silent violins? ze zien er degelijk uit, en voor 800 verwacht je ook wel wat, of is het veel te riskant voor een eerste aankoop?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Ik heb bij op Ebay vorige maand zo'n electrische viool gekocht, superallerminimaalgoedkoopste, gewoon om eens te proberen. Hij kostte 68 euro incl. verzending uit duitsland.
    Wat krijg je daar voor ? Viool, strijkstok, dingetje met hars, koptelefoon, gigbag en de gebruiksaanwijzing: een briefje met "veel succes" erop.

    Ik heb in mijn hele leven 1 keer een vioolles gehad, van een vriendin die dat voor haar conservatoriumopleiding moest opnemen, en dat is zo'n 15 jaar geleden. Dus zeg maar dat ik blanco ben. En mijn criteria zijn dus die van een absolute beginner zonder vergelijkingsmateriaal en met een lage kwaliteitsverwachting


    De volgende opmerkingen:

    1. Het correct vasthouden van een viool (onder de kin enzo) is voor een beginner natuurlijk een grote uitdaging. En dat is bij deze viool extra lastig, omdat 'ie ca. 2 x zo zwaar is (!) als een 'gewone' viool. Het effect daarvan is dat 'ie, ook met een goede schoudersteun, niet gemakkelijk 'los' in positie te houden is. Maar dat is geen onoverkomelijk probleem, als je een beetje pragmatisch bent

    2. Het geluid is uitstekend, veel beter dan ik verwachtte. Uiteraard heel direct, en met wat stokgeluid, maar zeker niet te gek: het klinkt 100% als een viool. Ik hoor nauwelijks ruis.

    3. De bespeelbaarheid heeft uiteraard flink te lijden onder het feit dat ik 'm niet goed (dus zonder steun van mijn linkerhand) vast kan houden. Omdat ik geen viool kon spelen heb ik op internet wat rondgezocht hoe het moet en daar heb ik gelukkig wat sites gevonden met hele goede voorbeelden, video's enzo, en dat ben ik maar gaan naspelen. Gaat goed. Maar het wisselen van positie is erg lastig, vanwege dat gewicht. Ik kan nu bijvoorbeeld prima toonladdertjes in eerste positie spelen maar daar blijft het dan ook bij. En vibrato's - toch wel essentieel - lukt alleen als ik de 'body' met mijn duim ondersteun. Maar goed, works for me.

    Al met al conclusie: Als ik had geweten dat het gewicht zo'n probleem zou zijn had ik liever een andere gekocht. Verder werkt 'ie voor mij prima.

    Ik heb 'm trouwens ook even door mijn soldano met G-System gegooid - kent iemand de vioolsolo uit "Both ends burning" van Roxy Music ? Kickuh...

  10. #10

    Standaard

    Zoals Ron Houben al suggereerde: De Yamaha Silent, is idd iets duurder maar klinkt gewoon goed, zoals het een Yamaha instrument betaamt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top