Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Locatie
    Wijchen!
    Berichten
    22

    Standaard Een nieuwe *ROCKST4R!

    Hallo! Ik ben Luuk Smit, en ik ben hier vandaag nieuw bijgekomen!

    Ik kwam op deze site omdat ik eigenlijk op zoek was naar de tabs van How Deep Is Your Love - John Frusciante Cover. Zoals zovelen ben ik helemaal gek van Red Hot Chili Peppers en het meeste natuurlijk van John Frusciante en zijn supervette stijl!

    Ik ben 15 jaar oud en speel anderhalf jaar gitaar. Toen ik vroeger wel eens liedjes van Red Hot Chili Peppers hoorde zette ik gelijk de radio harder, ik vond die muziek erg leuk, al was ik toen meer in de hip hop verdiept. Ik ging steeds meer en meer beseffen dat Hip - Hop eigenlijk hele simpele muziek was en het begon me heel erg te vervelen. Ik was een beetje op zoek naar wat nieuws haha. Met in mijn achterhoofd de liedjes van Red Hot Chili Peppers ben ik veel meer naar hun gaan luisteren. De riffs bleven in mijn hoofd hangen en ik ging bij mijn pa zeuren om een akoestische gitaar om te proberen om sommige liedjes enigzins na te spelen. Uiteindelijk kwam er een akoestische gitaar en ik begon de standaard akkoorden te leren. Ik luisterde steeds meer en meer RHCP en begon langzaamaan compleet fan te worden. Na een half jaar dat ik gitaar speelde overleed mijn moeder aan longkanker. Ik voelde me vaak erg kut en luisterde in die tijd heel veel naar RHCP, en ging ook heel veel meespelen op mijn gitaartje enz. Hun muziek heeft mij hierbij heel erg geholpen al klinkt het best wel belachelijk. Toen ik 15 werd heb ik een Fender Stratocaster USA Sunburst 70's van mijn vader nieuw gekregen. Ik oefen vanaf 5 januari rond de 2 A 3 uur per dag. Ik heb mezelf alles aangeleerd, ik heb geen les en ik heb zoveel gekeken en geluisterd naar bv live optredens van RHCP dat ik zelf akkoordenschemas uitzocht bij bepaalde liedjes enz.

    Ik zat ook in een band, maar daar ben ik uitgegaan omdat ik te weinig tijd had voor de band. Ik weet dat ik er tijd voor moet maken, maar mijn vriendin gaat voor.

    En nog even een filmpje van mijn ''kunsten'' vergeet niet dat ik geen les heb gehad, alles zelf aangeleerd!


    http://www.youtube.com/watch?v=_yoWb9S9nOc


    Met vriendelijke groet!

    Luuk Smit.

    Laatst gewijzigd door *ROCKST4R; 27 november 2006 om 21:39
    If it sounds like god, it's John Frusciante

    GEAR: Fender Stratocaster Sunburst 70's RI. Washburn Western Akoestische gitaar. Roland Cube 30, met Chorus, Flanger, Phaser, Tremolo, Delay en Reverb. Behringer OD-100 Overdrive/Distortion pedaal. Jim Dunlop Crybaby GCB-95 WahWah pedaal. Dunlop Tortex .60mm Picks. Ernie Ball Regular Slinky Strings.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2006
    Locatie
    Schoorl/NH
    Berichten
    485

    Standaard

    welkom hier

    je demo klinkt goed man

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    287

    Standaard

    Klinkt goed hoor!, alleen zou ik eens met een metronoom gaan oefenen (dan klinkt het nog beter )
    Laatst gewijzigd door thefox; 21 oktober 2006 om 10:39
    'Gary Moore - you're always a semi-tone away...'

    www.yamama.nl voor een goed feest!

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Locatie
    Wijchen!
    Berichten
    22

    Standaard

    wat is een metronoom? soort stemapparaat toch

    maar iig bedankt
    Laatst gewijzigd door *ROCKST4R; 21 oktober 2006 om 13:11
    If it sounds like god, it's John Frusciante

    GEAR: Fender Stratocaster Sunburst 70's RI. Washburn Western Akoestische gitaar. Roland Cube 30, met Chorus, Flanger, Phaser, Tremolo, Delay en Reverb. Behringer OD-100 Overdrive/Distortion pedaal. Jim Dunlop Crybaby GCB-95 WahWah pedaal. Dunlop Tortex .60mm Picks. Ernie Ball Regular Slinky Strings.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2006
    Locatie
    Schoorl/NH
    Berichten
    485

    Standaard

    metronoom is een apparaatje dat het ritme aangeeft, kun je beter in de maat spelen

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Locatie
    Wijchen!
    Berichten
    22

    Standaard

    oow oke, volgens mij zit aan mijn linker onderbeen ook een metronoom :P maar het ritme klopt niet echt nee
    If it sounds like god, it's John Frusciante

    GEAR: Fender Stratocaster Sunburst 70's RI. Washburn Western Akoestische gitaar. Roland Cube 30, met Chorus, Flanger, Phaser, Tremolo, Delay en Reverb. Behringer OD-100 Overdrive/Distortion pedaal. Jim Dunlop Crybaby GCB-95 WahWah pedaal. Dunlop Tortex .60mm Picks. Ernie Ball Regular Slinky Strings.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    963

    Standaard

    Welkom
    Klinkt goed, jammer dat je gitaar niet goed gestemd is.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    51° 29' 21" N, 5° 33' 42" E
    Berichten
    116

    Standaard

    ik wilde dat ik dat al kon.

    maar als je die strap niet gebruikt kan die er toch ook af /

    goed bezig.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    heel erg veel respect, ikzelf heb een hele tijd akoestisch gitaar gespeeld (5 jaar), ben toen 2 jaar helemaal gestopt met gitaarspelen (om me helemaal op basketbal te focussen) en sinds een half jaar speel ik nu elektrisch gitaar.
    ik wil niet meer op les (geen tijd en hier in de buurt kun je niet echt goed les krijgen, tenzij ik een privé leraar zoek), maar nu zie ik dat je zonder les ook al heel ver kan komen under the bridge heb ik tot het main riff helemaal onder de knie.
    dankjewel, je hebt me gemotiveerd

    en je plectrum-tevoorschijn-tover-trucje zag er vet uit
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  10. #10

    Standaard

    ook mijn lof krijg je absoluut, zeer goed bezig man!

    ik speel zelf pas 3 weken gitaar en ik wou dat ik dat al kon, maar ja dat is met gitaarspelen een kwestie van geduld he, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top