Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: opname van 1 kanaal

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    441

    Standaard opname van 1 kanaal

    Als ik mijn bas opneem via de line-in, heb ik tijdens zowel afspelen als opnemen alleen links geluid, alsof het gepanned is. Wat kan ik hieraan doen? Als ik muziek afspeel heb ik nergens last van, alles is door beide boxjes te horen.
    Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar geen oplossing gevonden. Heb ik een stereokabel nodig ofzo? Alvast heel erg bedankt!
    Laatst gewijzigd door Equalizer; 20 oktober 2006 om 21:04
    <Føñqûe ït öþ>

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.215

    Standaard

    je moet op "OPTIES" klikken.
    Dan krijg je dit menu:

    Vriendelijke groet,

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2006
    Berichten
    662

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Equalizer
    Als ik mijn bas opneem via de line-in, heb ik tijdens zowel afspelen als opnemen alleen links geluid, alsof het gepanned is. Wat kan ik hieraan doen? Als ik muziek afspeel heb ik nergens last van, alles is door beide boxjes te horen.
    Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar geen oplossing gevonden. Heb ik een stereokabel nodig ofzo? Alvast heel erg bedankt!

    mono-plug???

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    441

    Standaard

    Hmm ik zit wat rond te kijken en dat zou wel eens kunnen, er zit maar één zo'n zwart lijntje op. Dan heb ik dus dit nodig en dan is het wel goed?


    "Van Female 6,3mm naar 3,5 male"


    (Ik heb dit topic veranderd toen bleek dat mijn line-in wel werkte, maar de titel blijft blijkbaar hetzelfde..)
    Edit: Harrie ook bedankt voor je reactie, maar microfoon staat er bij mij niet tussen.
    Laatst gewijzigd door Equalizer; 20 oktober 2006 om 21:24
    <Føñqûe ït öþ>

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2006
    Berichten
    662

    Standaard

    je moet wel een mono naar stereo plug hebben, anders schiet je er nog niets mee op

    wat je ook kan doen is je linker kanaal dupliceren naar je rechter kanaal met een audio editor

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    441

    Standaard

    Oh ja, kan ook nog. Maar is dat verloopje op het plaatje dan goed of niet? Of moet er nog iets bij?
    <Føñqûe ït öþ>

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2006
    Berichten
    662

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Equalizer
    Oh ja, kan ook nog. Maar is dat verloopje op het plaatje dan goed of niet? Of moet er nog iets bij?
    als het een stereo-stereo plug is dan heb je kans dat je probleem hetzelfde blijft

    je moet dus een mono-stereo plug hebben om zeker te zijn dat het goed gaat

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2005
    Berichten
    613

    Standaard

    ik kwam laatst bij de instellingen van n vriend van me de optie tegen om het microfoon-signaal mono te maken (houden eigenlijk), gewoon ergens in die windows recording mixer. even aanvinken en klaar.

    ik heb zelf niet de windows recording mixer omdat ik een andere geluidskaart heb, anders had ik het even voor je opgezocht.

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.215

    Standaard

    De meeste geluidskaarten hebben geen optie om mono te schakelen. De line in poort is bijna altijd stereo. Het makkelijkst is de juiste kabels en pluggen gebruiken. Tijdens het opnemen kun je ook 1 kanaal kiezen als opname in veel programma's.


    Dit topic is gekaapt / hernoemd ofzo? Liever voor een nieuwe vraag een nieuw topic openen.
    Moderator
    Vriendelijke groet,

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2005
    Berichten
    613

    Standaard

    wat ook nog kan.. tenminste in cool edit, in cubase en dergelijke ongetwijfeld ook, is om alleen het linkse signaal op te nemen, zonder je met die windows recording mixer te bemoeien

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top