Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 33 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 328

Discussie: Hollowbody PRS P90

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    leuke plannen, ben zeer benieuwd!


  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Na lang tobben ben ik eruit.

    Het wordt een PRS met een hollowbody met P90 elementen , geen halshoek en een Diego deluxe (weer een lefthanded) met 1 f-hole (bovenkant)

    Deze gitaar wordt de basis van het verhaal:



    Ik neem 1 f-hole omdat de onderste ervoor zorgt dat de knoppen op rare plekken komen, en ik wil de standaard PRS opzet houden (1 toggleswitch en 2 potmeters.

    De top (donkere stukken worden smaller gemaakt zodat de buitenste lichte randen langs de rand van de body komen):



    Het bodyhout: (is nu nog 2 cm te dik, maar dat laat ik misscien wel zo, dan kan ik in de achterkant ook een carve aanbrengen (archtop en archback)).



    Ik heb een kolomboor tot mijn beschikking, dus ik zou de top, na carven ook aan de binnekant kunnen uithollen op een veilige manier.

    Na Javaca gezien te hebben op de DGBM met strookjes fineer overweeg ik om een binding in de f-holes en rondom de body aan te brengen. (Het moet in ieder geval een serieuze kandidaat worden voor de DGBM)

    Als basis gebruik ik de plaatjes van deze site:

    http://www.guitaristjeffmiller.com/guitars12.htm

    En natuurlijk de PRS topics van o.a. Minda en Hassent

    De hals zal ik maken van esdoorn (misschien weer gelamineerd met fineer van Wenge). De keus is op esdoorn gevallen omdat ik bang ben dat een Mahonie body, met merbau top en Mahonie hals een te zompig geluid zal geven, en esdoorn werkt gewoon lekker.

    Dit weekend zal ik bezig zijn met de 1:1 tekeningen voor de gitaar en het puzzelen en meten van een Gibson achtige mensuur, in combinatie met een F-spaced tremelo en elementen (weet iemand een goed setje f-spaced P90's?
    die gibson achtige structuur kun je met mijn fretruler zo op jre fretboardje aftekenen.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reb
    Wow, goed bezig man!
    Sorry voor de verwarring. De foto's zijn niet van mijn body hoor, ik heb ze van het internet geplukt als voorbeeld voor luke-wannabe, omdat hij niet precies begreep wat ik bedoelde.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Zoiets:





    Maar dan inn het midden een massief deel voor de tremelo.
    Ok. Maar in principe helemaal hol. Want semi hol is met een balk in het midden met dus 2 'kamers' zeg maar. Toch?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Ok. Maar in principe helemaal hol. Want semi hol is met een balk in het midden met dus 2 'kamers' zeg maar. Toch?
    Ik ben er nog niet helemaal uit, dat komt tijdens het bouwproces. Mijn zwager heeft de bouwtekeningen voor me uitgeprint, die krijg ik vanavond en morgen heb ik misschien het halshout, dan ga ik verder puzzelen, maar hij moet in ieder geval behoorlijk hol worden.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Sorry voor de verwarring. De foto's zijn niet van mijn body hoor, ik heb ze van het internet geplukt als voorbeeld voor luke-wannabe, omdat hij niet precies begreep wat ik bedoelde.
    My bad, ik heb niet goed gelezen.
    Nieuwe GFS Lil killer pickup te koop (ongebruikt, cream) en een Vox Amplug Lead! PM me voor details!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    wat is er met de purple haze strat gebeurd eigenlijk?

  8. #28
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
    wat is er met de purple haze strat gebeurd eigenlijk?
    Die schuif ik ff door naar het najaar van 2007, heb iets teveel aan strats gedaan, wilde eens wat anders en dit mooie topje kwam tussendoor (niet echt bruikbaar voor een strat)

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard



    Heb nu genoeg hout om verschillende combinaties te maken:

    Dikke balk mahonie, genoeg voor de body of voor een complete doorlopende hals.

    Esdoorn, voldoende voor de kern van een hals (2,5 cm breed) Zou met mahonie sides kunnen.

    Beuken, bijna kwartiers gezaagd, genoeg voor een 2 halzen of 1 neckthrough, of gelamineerd als de wings van de body

    Wenge 3mm dik en 3,5 cm breed, meer dan voldoende om tussen iedere laag in een laminaat als versteviging en versiering te plaatsen. Het wege komt ook op de kop, om het laminaat te verbergen.

    Voorlopig denk ik eraan om van het beuken de dunnen zijrand van de body te maken, en van de dikke mahoniebalk de kern van de body, en de hals (met esdoorn in het midden, te maken). Dan moet er alleen nog een dun achterblad komen, maar die vind ik wel.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    [spam] ik heb nog een esdoorn gebookmatched stukje liggen, ik zou dat in eerste instantie als top voor m'n red special gebruiken maar die gaat nog even een aantal jaar duren door alle drukte en geld gedoe :P... het was origineel een top voor een jazzbas dus een strat zou wel lukken [/spam]

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top