Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 33 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 328

Discussie: Hollowbody PRS P90

  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard Hollowbody PRS P90

    Na lang tobben ben ik eruit.

    Het wordt een PRS met een hollowbody met P90 elementen , geen halshoek en een Diego deluxe (weer een lefthanded) met 1 f-hole (bovenkant)

    Deze gitaar wordt de basis van het verhaal:



    Ik neem 1 f-hole omdat de onderste ervoor zorgt dat de knoppen op rare plekken komen, en ik wil de standaard PRS opzet houden (1 toggleswitch en 2 potmeters.

    De top (donkere stukken worden smaller gemaakt zodat de buitenste lichte randen langs de rand van de body komen):



    Het bodyhout: (is nu nog 2 cm te dik, maar dat laat ik misscien wel zo, dan kan ik in de achterkant ook een carve aanbrengen (archtop en archback)).



    Ik heb een kolomboor tot mijn beschikking, dus ik zou de top, na carven ook aan de binnekant kunnen uithollen op een veilige manier.

    Na Javaca gezien te hebben op de DGBM met strookjes fineer overweeg ik om een binding in de f-holes en rondom de body aan te brengen. (Het moet in ieder geval een serieuze kandidaat worden voor de DGBM)

    Als basis gebruik ik de plaatjes van deze site:

    http://www.guitaristjeffmiller.com/guitars12.htm

    En natuurlijk de PRS topics van o.a. Minda en Hassent

    De hals zal ik maken van esdoorn (misschien weer gelamineerd met fineer van Wenge). De keus is op esdoorn gevallen omdat ik bang ben dat een Mahonie body, met merbau top en Mahonie hals een te zompig geluid zal geven, en esdoorn werkt gewoon lekker.

    Dit weekend zal ik bezig zijn met de 1:1 tekeningen voor de gitaar en het puzzelen en meten van een Gibson achtige mensuur, in combinatie met een F-spaced tremelo en elementen (weet iemand een goed setje f-spaced P90's?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    oh dit project lijkt me ZO gaaf worden!

    een lekker setje p90's? in humformaat of echt p90? ik ken er genoeg...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Die kleur is praktisch het zelfde als mij zelfbouw PRS, kijk maar in m'n topc, een na laatste pagina. Ik heb nogal wat poeder over dus als je iets nodig hebt... PM me maar.

    [Edit: dit is voor G.G. only, ik kan niet de hele wereld voorzien natuurlijk )

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    oh dit project lijkt me ZO gaaf worden!

    een lekker setje p90's? in humformaat of echt p90? ik ken er genoeg...
    Nee, gewoon P90 formaat, en het liefst een beetje betaalbaar.

  5. #5

    Standaard

    what happened to your "1 guitar each year" philosophy?

    volgens mij krijgen we weer een mooi project te zien. in ieder geval een met een bijzondere top

    harrald

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassent
    Die kleur is praktisch het zelfde als mij zelfbouw PRS, kijk maar in m'n topc, een na laatste pagina. Ik heb nogal wat poeder over dus als je iets nodig hebt... PM me maar.

    [Edit: dit is voor G.G. only, ik kan niet de hele wereld voorzien natuurlijk )
    Hij wordt gewoon naturel, dus alleen blanke lak, eventueel wat zwarte inkt om nerven naar voren te brengen (maar het hout heeft bijna geentekening, dus ik denk dat dat niet echt zinnig is).

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
    what happened to your "1 guitar each year" philosophy?

    volgens mij krijgen we weer een mooi project te zien. in ieder geval een met een bijzondere top

    harrald
    Helemaal niets, de SRV strat is begonnen op 30 mei dit jaar (dus al bijna een half jaar oud, en hij is nog niet af. Dit project wordt een stuk lastiger en zal denk ik ook langer duren. Soms is het leuk om het begin van een project te hebben terwijl je met het eind van een ander project bezig bent. Het zijn twee heel verschillende dingen die je dan doet. Alleen maar afwerking doen gaat erg vervelen, de afwisseling maakt het juist leuk.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Wow, dit kan een heel mooie gitaar gaan worden, mooi materiaal voor de top! Krijgt deze gitaar onder de pots wel een cavity, of komt die alleen bij het F-gat? Heb je het hout voor die hals al? Wordt het ook gevlamd esdoorn net als bij die link van Jeff Miller?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid
    Wow, dit kan een heel mooie gitaar gaan worden, mooi materiaal voor de top! Krijgt deze gitaar onder de pots wel een cavity, of komt die alleen bij het F-gat? Heb je het hout voor die hals al? Wordt het ook gevlamd esdoorn net als bij die link van Jeff Miller?
    Hij krijgt zowel onder als boven een cavity en die loopt dan achter de brug door (of tussen de elementen).

    Halshout ga ik nog ven naar kijken, heb een adresje waar ze me eerder al geholpen hebben aan een massief stuk iroko van 40x60x4,5, ff kijken of ik daar wat halshout los kan babbelen voor wat bier ofzo..... net als eerst.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Nee, gewoon P90 formaat, en het liefst een beetje betaalbaar.
    Zie hier, P90's en betaalbaar, maar dit adresje kende je waarschijnlijk al

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top