Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard De beste gitarist van Prince?

    Het mag bekend zijn dat Prince Roger Nelson zelf een uitstekende gitarist is die volgens de kenners "De soul van Jimi Hendrix, de vuiligiheid van Eddie Van Halen en de feel van Eric Clapton moeiteloos combineert." Maar laten we het eens hebben over de gitaristen die in de afgelopen 25 jaar met Prince het podium hebben gedeelt.


    Dez Dickerson
    Dez was er al bij toen Prince zijn eerste albums uitbracht, hij is onder andere op "Dirty mind", "Controversy" en "1999" te horen. Op de titeltrack van dat laatste album doet hij ook vocalen. Dez vertrok vlak voordat Prince begon met het "Purple Rain" album en film maar omdat Prince en Dez zo'n hechte vriendshap hadden is hij toch in "Purple Rain" met zijn solo band te zien.


    Wendy Melvoin
    Verving Dez Dickerson toen ze nog zeventien jaar was, vlak voordat de sessies van wat uiteindelijk "Purple Rain" werd begonnen. Wendy is de gene die met die dromerige accoorden van het titelnummer aan kwam. Ze bleef tot 1988 in de Revolution voordat ze met mede Revolution band lind Lisa Coleman het duo Wendy and Lisa Startte. En maakte ook furore als song schrijver en producer voor onderandere Sherryl Crow en Me'Shell N DeGe'Ocello.


    Miko Weaver
    Miko Weaver werd als derde gitarist tijdens de "Purple Rain" tour erbij gehaald zodat Prince zelf zijn handen vrij had. Miko was er ook tijdens de "Parade" tour bij. Toen Wendy vertrok voordat de "Love sexy" tour van start ging werd Miko automatisch haar vervanger. Miko is ook de eerste gitarist van Prince's post-Revolution band: de New Power generation.


    Levi Seacer
    Levi Seacer kwam bij de revolution als vervanger van Brown Mark, als bassist dus. Hij speelde op de "Love Sexy" tour en album en op "grafitty bridge". Toen Miko vertrok en Prince de line up weer eens wilde veranderen besloot Levi om de gitaar op te pakken, wat hij op "Diamond and Pearls" zeer glansrijk deed. Maar we kennen hem nog het best van die solo in "Sexy MF" die hij met een speel kaart speelde.

    Wordt vervolgd.
    Laatst gewijzigd door Wouter J; 19 oktober 2006 om 23:33
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard


    Kat Dyson
    Kat Dyson kwam bij de NPG toen Levi eruit werd gegooid na een slaande rzie met zijn werknemer. Prince wilde een geheel vrouwelijk line up van de NPG hebben en Kat paste precies in het plaatje. Toch is Kat Niet lang gebleven. Tijdens de sessies van wat "RaveUn2TheJoyFantastic" werd stapte ze op en ging ook niet op tour.


    Mike scott
    Verving Kat Dyson tijdens de "RaveUn2TheJoyFantastic" sessies en speelde op de bijkomende tour. Scott speelt bij het plaatsen van deze thread nog steeds in de NPG.

    Okee dan, laat julie mening horen over deze kanjers van gitaristen die His Royal Badness" door de jaren hebben bijgestaan.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  3. #3

    Standaard

    leuk topic (!!), maar ik ken de muziek van Prince niet goed genoeg om er een mening over te geven.Als ik er aan denk ga ik wel even dat liedje met die speelkaart downloaden (ja hehe, om er een hele cd voor te kopen....)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Vet lelijke blauwe Sheraton
    Maar ik ben ook niet super bekend met Prince. Ik laat het dus aan de kenners over.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Ken ze ook niet maar die Levi Seacer die wint wel qua uitstraling zeg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Wel jammer voor al die violisten die er nu op een gitaarforum achterkomen dat ze al eeuwen met onzin bezig zijn.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Pff wat is Purple Rain eigenlijk toch voor een geniaal lied.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.924

    Standaard

    Ik vind het moeilijk om een oordeel te geven op basis van de filmpjes, ben ook niet een echte Prince kenner.
    Prince is zelf een ontzettende goede gitarist maar die Miko Weaver kan ook wel een aardig nootje spelen zo te zien.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb het ook niet zo op de muziek van Prince. Ik geloof echt wel dat het een goed componist is, als gitarist is ie zeer middelmatig. Wat die band van m betreft, zeggen de namen me niks. Maar die Kat Dyson lijkt me wel een topattractie! Mooie meid man!!
    Better people..
    Better food..
    ...and better beer!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juni 2002
    Locatie
    Dedemsvaart
    Berichten
    589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jem 777
    Ik heb het ook niet zo op de muziek van Prince. Ik geloof echt wel dat het een goed componist is, als gitarist is ie zeer middelmatig. Wat die band van m betreft, zeggen de namen me niks. Maar die Kat Dyson lijkt me wel een topattractie! Mooie meid man!!
    Prince een middelmatige gitarist???????????
    Hij is naar mijn mening één van de meest onderschatte gitaristen ter wereld. Vooral het einde van "Let's Go Crazy" vind ik echt top. Behalve de kenmerken die Wouter J al van hem noemde lukt hem ook nog foutloos te blijven spelen, hoe raar hij ook doet op het podium. Dat is mede een reden dat Steve Vai een groot bewonderaar van hem is.

    Nog een wetenswaardigheidje:
    Steve Vai heeft de witte 7-snarige Ibanez Universe die hij gebruikte voor de opname van "For The Love Of God" weggegeven aan Prince.
    "Asjemenou" - Loeki de Leeuw

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top