Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: F akkoord

  1. #11

    Standaard

    Ik heb dus echt problemen met die F he. Ik kan mijn wijsvinger precies niet over die eerste drie snaren leggen op de eerste fret en dan ondertussen mijn andere nog zetten. Ik heb nu wel echt korte vingers ook. Enfin, blijven oefenen zeker al heb ik toch het gevoel dat ik dat nooit ga kunnen.

    En gisteren leerden we in een liedje op de gitaarles de B bemol, maar ik ben even vergeten hoe het moet. We speelden het gewoon met een vinger op de eerste vier snaren, maar ik weet niet meer of dit nu op de derde of de vierde fret was. Kan iemand me helpen?

  2. #12

    Standaard

    indd, gewoon doorbijten en een barretje leren. Daarna verleer je het nooit meer.

    tip*
    probeer hoger op de hals een barre te leggen, dan hoef je minder kracht te gebruiken. Daarna ga je langzaam omlaag.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Bmol of Bflat of Bb of Bes of A# of Ais (belachelijk eigenlijk heh)



    http://www.geocities.com/SunsetStrip...bflatchord.gif
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  4. #14

    Standaard

    Oei, ik kan precies niet meer volgen. Is Bb dan gelijk aan A kruis?
    In de vorige les speelden we A kruis ook zoals op het eerste prentje. Maar de Bb speelden we eigenlijk op geen enkele manier van de prentjes. Het was gewoon een vinger op de eerste 4 snaren (E B G D) op de derde of de vierde fret, weet de fret niet meer.

  5. #15

    Standaard

    Of wacht, misschien heb ik het door. A kruis betekent een halve toon hoger dan de A en Bb is een halve toon lager dan de B waardoor het hetzelfde is?
    Klopt mijn uitleg? Sorry, ben nog maar een beginneling.
    Maar stel dat deze uitleg juist is, waarom spelen wij die Bb in de les dan anders dan de A kruis die we vorige week speelden?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 november 2004
    Locatie
    Heverlee (Leuven)
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mawashi
    Of wacht, misschien heb ik het door. A kruis betekent een halve toon hoger dan de A en Bb is een halve toon lager dan de B waardoor het hetzelfde is?
    Klopt mijn uitleg? Sorry, ben nog maar een beginneling.
    Maar stel dat deze uitleg juist is, waarom spelen wij die Bb in de les dan anders dan de A kruis die we vorige week speelden?
    Juist geredeneerd ;-). Voor die andere vraag, je kan een akkoord nu eenmaal op verschillende manieren spelen maar ze zouden normaal gezien van klank zeer hard op elkaar moeten gelijken.

  7. #17

    Standaard

    wooohoow, juist geredeneerd, 'k ben fier op mezelf :d

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    een verhoogde A is precies dat wat het zegt, een A verhoogd, en dat is wat anders dan een B verlaagd

    een voorbeeld:

    G majeur akkoorden reeks (progressie) = G Am Bm C D Em F#dim

    ga je hier een mineur progressie van maken, dan wordt het:

    G mineur = Gm Adim Bb Cm Dm Eb F

    en dus is hier sprake van een verlaagde B dus Bes majeur, en niet A#
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  9. #19

    Standaard

    En weet je op welke fret de Bb gespeeld wordt als je het op de manier doet zoals ik in de gitaarles? Dus de eerste 4 snaren ingedrukt op de derde of de vierde fret?
    Ik moet namelijk nog twee weken wachten voor ik het terug in de les kan vragen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    's-Hertogenbosch, NL
    Berichten
    469

    Standaard

    A# en Bb zijn gewoon dezelfde fret. Je moet het niet te moeilijk maken met allemaal theorie gelijk in het begin

    Dus gewoon:
    Code:
    e (1)
    b  3
    g  3
    D  3
    A  1
    E (1)
    Of als je het leuker vindt:
    Code:
    e 6
    b 6
    g 7
    D 8
    A 8
    E 6
    Welke het, muziek theoretisch, verder precies is hangt af welke noten je er verder bij speelt (en daar weet ik verder ook niets vanaf, maar dat heeft Jeroen al uitgelegd).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top