Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard identificatie Squier vraagje

    Hoi,

    met de zoekfunctie krijg ik steeds teveel hits om iets bruikbaars te vinden.

    Ik weet dat er een site is waar je serienummers doorheen kan gooien om te kijken wat het bouwjaar is, maar kan hem nergens vinden. Weet iemand die site?

    Heb gisteren deze strat gekocht:








    Heb er meer voor betaald dan ik eigenlijk wilde, maar er zit een Seymour Duncan SHR-1B in de brugpositie en deze gitaar is werkelijk in absolute nieuwstaat. Er is werkelijk geen krasje op te vinden.

    Ook vreemd is dat de afwerking niet klopt met wat ik gewend ben van een chinees. De neckpocket is zo strak dat er geen papiertje tussen past. De lak is 100% perfect en er zitten helemaal geen schoonheids, en afwerkingsfoutjes in. Zelfs de sidedots, die soms nog weleens scheef willen zitten zitten allemaal precies op de juiste plek tussen fretboard en hals.

    (ohja.. body is ook geen plywood (heb even in de tremelo ruimte gekeken))

    Wie weet waar ik het serienummer: YN658172 door een site kan gooien?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    715

    Standaard

    Is het wel een echte squier? Serieus, normaal heeft zo'n affinity toch een 70's headstock?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik vind de headstock er sowieso erg vreemd uitzien voor een Fender-achtige.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    11 september 2006
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Underdog
    Is het wel een echte squier? Serieus, normaal heeft zo'n affinity toch een 70's headstock?
    En bij een Affinity staat ook 'Affinity' op de (70's) headstock

  5. #5

    Standaard

    Volgens mij is dit die website die je bedoelt? http://www.guitardaterproject.org/gibson.aspx maar volgens mij kun je daar geen Squiers bekijken.
    Ik dacht dat die N bij het serienr voor nineties staat en dan dat cijfer daarna er bij moet pakken dus dan zal die uit 1996 moeten zijn

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Underdog
    Is het wel een echte squier? Serieus, normaal heeft zo'n affinity toch een 70's headstock?
    Ja, maar zoals verderop al genoemd staat er dan ook affinity op

    Als het geen echte Squier is, dan lach ik me helemaal suf. Dat ding zit zo goed inelkaar dat het stom zou zijn om hem uit te geven als chinese Squier. Het is op de foto moeilijk te zien, maar de afwerking is echt helemaal 100%

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    Ik vind de headstock er sowieso erg vreemd uitzien voor een Fender-achtige.
    Komt denk ik door de hoek waaronder de foto genomen is. Zo recht van voren klopt hij wel met de andere squier die ik hier heb staan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GibsonDC
    Volgens mij is dit die website die je bedoelt? http://www.guitardaterproject.org/gibson.aspx maar volgens mij kun je daar geen Squiers bekijken.
    Ik dacht dat die N bij het serienr voor nineties staat en dan dat cijfer daarna er bij moet pakken dus dan zal die uit 1996 moeten zijn
    Nineties, en dan '96 klinkt logisch voor het serie nummer. Alleen het klopt gewoon niet als je die gitaar ziet. Hij is echt geen 10 jaar oud. Er zit geen krasje of deukje op en hij is nergens ook maar een beetje verkleurd. Hij komt, zoals ie eruitziet net uit de doos uit de winkel.

    Ik zal de hals er wel een keertje vanaf halen, want ik heb een vreemd gevoel bij deze gitaar. Iets klopt er niet, en hij is zeker niet uit een oude serie (was het maar waar, die oude waren heel goed, maar deze zit ook super inelkaar).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    ik heb ook een ruim 10 jaar oude squier affinity die toen nog niet met 70's headstock werden gemaakt, en het is precies zoals je al zegt een waanzinnige gitaar, zeker voor een squier. alleen de elementen die erin zitten zijn echt kut, maar de basis is echt goed
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
    zoals je al zegt een waanzinnige gitaar, zeker voor een squier. alleen de elementen die erin zitten zijn echt kut, maar de basis is echt goed
    daarom heb ik deze ook gekocht, hij kwam met een SD hotrails en een potmeter die hem gelijdelijk naar singlecoil draait. Die andere twee elementen gaan er ook nog uit, en een setje ander tuners en graphtech nutje. Ohja, en een tortoise slagplaat die ik nog heb liggen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Underdog
    Is het wel een echte squier? Serieus, normaal heeft zo'n affinity toch een 70's headstock?
    Mijn affinity strat had geen 70's headstock, die zijn pas later gekomen ...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    ik ga wss bij gfs single coils bestellen en een Dream 90, want ik heb er al een brughumbucker van een paar euro ingezet, die zeg maar ook kut is, klinkt wel aardig maar piept als de tyfus.... en wil weer terug naar een beetje singlecoil sound, maar ook weer niet helemaal vandaar de dream 90's.... dit allemaal met chromen kapjes, heb ik nu ook al, best pimping op single coils. (mijn gitaarleraar heeft 3 chrome single-coils, icm tortoise, op precies zo'n zelfde squier).
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top